چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

آغاز خروج نیروهای روسیه از بلاروس/ شکست بدون شلیک حتی یک گلوله

در حالی که نیروهای روسیه امروز خروج از بلاروس را آغاز کردند، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تبلیغات غربی در مورد تهاجم روسیه را شکست خورده خواند.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد: با پایان رزمایش مشترک روسیه و بلاروس، واحدهای حوزه‌های نظامی شرق و غرب روسیه، شروع به بارگیری جنگ افزارها در کامیون‌های نظامی و قطارها کرده و بلاروس را ترک می‌کنند.

 

وی افزود: مطابق معمول، نیروهای شرکت کننده در رزمایش، با پایان تمرین‌های نظامی، محل برگزاری آن را در ستون‌های منظم ترک می‌کنند.

 

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، وابسته های نظامی سفارتخانه های خارجی در بلاروس، به نظارت بر مرحله پایانی رزمایش مشترک روسیه و بلاروس به نام  «عزم متحد-۲۰۲۲» در پایگاه نظامی آبوز لسنفسکی می‌پردازند.

 

روسیه و بلاروس رزمایش مشترک موسوم به «عزم متحد-۲۰۲۲»  را روز پنجشنبه هفته گذشته در پایگاه‌های آموزشی در بلاروس آغاز کردند.

 

هدف این رزمایش، تمرین وظایف سرکوب و دفع تجاوزات خارجی در جریان یک عملیات دفاعی و همچنین مقابله با تروریسم و ‌حفاظت از منافع دولت اتحادی (روسیه – بلاروس) اعلام شده است.

 

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در آن زمان گفته بود که همزمان با رزمایش بلاروس و روسیه، از ۱۰ تا ۲۰ فوریه(۲۱ بهمن تا یک اسفند)، رزمایش هایی با استفاده از پهپادهای ضربتی بایراکتار و سامانه های موشکی ضد تانک قابل حمل انسان جاولین در پایگاه‌های آموزشی این کشور برگزار می‌شود.

 

تبلیغات غرب در مورد تهاجم به اوکراین شکست خورد

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: برخی رسانه‌های غربی روز ۱۵ ماه فوریه (امروز) را روز تهاجم روسیه به اوکراین خوانده بودند و این روز در تاریخ به عنوان روز شکست تبلیغات جنگ خوانده می‌شود.

 

ماریا زاخارووا امروز در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: این روز به عنوان روز شکست تبلیغات جنگ در تاریخ ثبت می‌شود و آنها بدون شلیک حتی یک گلوله تار و مار و نابود شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیشب نیز در بیانیه ای با اشاره به اینکه خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ مدعی شده بود روز ۱۵ ماه فوریه روسیه به اوکراین حمله می‌کند، به این رسانه آمریکایی توصیه کرد توبه کند.

 

زاخارووا ساعت ۲۲ شب دوشنبه این بیانیه را منتشر کرد و به صورت طنز و کنایه نوشت که خبرگزاری بلومبرگ دو ساعت مهلت دارد که بخاطر دروغ بزرگی که در مورد تهاجم روسیه به اوکراین گفته است، توبه کرده و از کرده خود ابراز ندامت کند.

 

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا می‌شود.

تحلیل پایگاه آمریکایی از استراتژی تهدید و بازدارندگی هسته‌ای چین

بر اساس تحلیل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در اوایل نوامبر سال گذشته منتشر شد، چین به سرعت در حال گسترش قدرت هسته‌ای خود است به نحوی که در حال ایجاد یک زرادخانه هسته‌ای عظیم، متنوع و پیچیده‌تر است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی, مقاله, هندوستان

مسکو: هیاهوی اوکراین، توطئه آمریکا برای در دست گرفتن بازار انرژی اروپا است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا هیاهوی پیرامون وضعیت اوکراین را برپا کرده است تا ازجمله روسیه را از بازار انرژی اروپا حذف و خود را جایگزین کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جهان, روسیه, غرب

جلسه پوتین با روسای دو بازوی نظامی و دیپلماسی روسیه

رئیس جمهور روسیه در جلسه‌ای با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع این کشور وضعیت بحران اوکراین و پاسخ غرب به پیشنهادات امنیتی مسکو را به بحث گذاشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو