کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

سفارت کوبا؛ سیاست‌های تحریمی آمریکا همچون کوبا در ایران نیز شکست خورده است

سفارت کوبا در تهران با انتشار بیانیه با اشاره به محاصره‌ای که ایالات متحده بر کوبا تحمیل کرده در عین حال تاکید می‌کند که کوبا هرگز تسلیم یا منصرف از انقلاب سوسیالیستی خود نخواهد شد. کوبا در دفاع از اصول خود در برابری، همبستگی، انترناسیونالیسم، عدالت اجتماعی، انتخاب سرنوشت، استقلال و حکمیت ذره ای عقب گرد نخواهد کرد.

 

به گزارش ایرنا، سفارت کوبا در تهران امروز چهارشنبه در این بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: همزمان با تلاش های دولت کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان دادن به تحریم های امریکا علیه این کشور، سفارت کوبا در تهران با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران، سیاست های تحریمی آمریکا علیه کوبا و ایران را شکست خورده خواند.

 

در بیانیه سفارت کوبا در تهران آمده است: کوبا بار دیگر خواستار رفع محاصره اقتصادی، تجاری و مالی ناعادلانه و غیر انسانی است که دولت ایالات متحده بیش از شش دهه بر مردم این کشور تحمیل کرده که در دوران همه گیری کووید ۱۹ وجهه ای شدیدتر از نسل کشی را به نمایش گذاشته است.

 

بر اساس این بیانیه، ایالات متحده با استکبار و تحقیر، ۲۸ قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت محاصره را نادیده گرفته و همچنین صداهای زیادی را که در سراسر جهان به طرفداری برای پایان دادن به این سیاست برون مرزی و نقض کننده حقوق بین الملل بلند شده است را نادیده می گیرد و با چنین اقدام وحشیانه ای می کوشد تا از طریق خفقان اقتصادی، که موجب نارضایتی مردم کوبا نسبت به دولت قانونی آن می شود به تغییر نظام سیاسی در یک کشور آزاد و مستقل دست یابد. باید یادآور شد که ثابت شده است محاصره اقتصادی مانع اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کوبا و رفاه زنان و مردان کوبایی است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: بین آوریل ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ دولت ایالات متحده با اعمال ۲۴۳ تحریم اقتصادی جدید، محاصره علیه کوبا را برای رسیدن به سطوح بی سابقه ای از فشار و خشونت تقویت کرد. به ویژه وجه برون مرزی محاصره، بعد از اعمال کامل قانون هولمز – بولتون از ماه مه ۲۰۱۹ و با درج نام کوبا در لیست غیر قانونی کشورهای حامی تروریسم به طرز وحشیانه ای شدت گرفته است.

 

سفارت کوبا تاکید کرد: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران نه تنها از محاصره ای که ایالات متحده بر کوبا تحمیل کرده بلکه تحت سیستم ناعادلانه و غیر اخلاقی تحریم های یکجانبه ای که ملت ایران تحت آن قرار دارد به طور حساسی تاثیر گرفته است. سیاست تحریمی که همان اهداف را دنبال می کند و همچون کوبا در ایران نیز شکست خورده است.

 

این بیانیه می افزاید: برای کوبا انترناسیونالیست و با احساسات همبستگی که هیچ کسی را تحریم نمی کند و برعکس بیش از ۸۰ هزار پزشک از سایر کشورها را آموزش داده است که از زمان شیوع همه گیری، ۵۳ گروه پزشکی را به ۳۹ کشور و سرزمین تحت تاثیر کووید-۱۹ اعزام کرده است. این حق که همراه با اکثریت قریب به اتفاق جامعه جهانی، پایان محاصره اقتصادی، تجاری و مالی را د خواست کند، محفوظ است. تحریم هایی که مردم سرسخت مارا تحت تاثیر قرار داده است.

 

در این بیانیه آمده است: کوبا هرگز تسلیم یا منصرف از انقلاب سوسیالیستی خود نخواهد شد. کوبا در دفاع از اصول خود در برابری، همبستگی، انترناسیونالیسم، عدالت اجتماعی، انتخاب سرنوشت، استقلال و حکمیت ذره ای عقب گرد نخواهد کرد.

 

وزیر امور خارجه کوبا چندی پیش اعلام کرد: در ۲۳ ژوئن سالجاری میلادی (۲ تیرماه ۱۴۰۰) مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه ای را در دستور کار قرار خواهد داد که به محاصره و تحریم آمریکا علیه جزیره کوبا پایان می دهد.

آمریکا دختر دانیل اورتگا و ۳ مقام دیگر نیکاراگوئه‌ای را تحریم کرد

آمریکا با اعلام تحریم علیه چهار تبعه نیکاراگوئه، از جمله دختر رئیس جمهور دنیل اورتگا هشدار داد که به استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه اعضای دولت چپ که متهم به تضعیف دموکراسی هستند، ادامه خواهد داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, مداخله خارجی, نیکاراگوئه

چین به‌تصویب طرحی در سنای آمریکا برای مقابله با توسعه فناوری چین واکنش نشان داد

پارلمان چین می‌گوید طرح سنای آمریکا با محور تهدیدهای عرصه فناوری چین، یادآور رقابت‌های دوره جنگ سرد است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, گزارش

گفت و گوی جدید معاون نخست وزیر چین با وزیر خزانه داری آمریکا

«لیو هه» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و معاون نخست وزیر این کشور امروز چهارشنبه با «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا به صورت ویدیویی در یک گفتگوی همه جانبه اقتصادی چین و آمریکا شرکت کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر