«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

گفت و گوی جدید معاون نخست وزیر چین با وزیر خزانه داری آمریکا

«لیو هه» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و معاون نخست وزیر این کشور امروز چهارشنبه با «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا به صورت ویدیویی در یک گفتگوی همه جانبه اقتصادی چین و آمریکا شرکت کرد.

 

به گزارش ایرنا از «سی جی تی ان»، دو طرف در این گفت و گو تاکید کردند که روابط اقتصادی چین و آمریکا دارای اهمیت بسیاری است لذا باید با یکدیگر تعامل کنند.

 

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره وضعیت اقتصاد کلان و همکاری دوجانبه و چندجانبه صحبت کرده و در مورد مسایل مورد توجه یکدیگر تبادل نظر کردند.

 

دو طرف همچنین نسبت به ادامه تماس در آینده ابراز تمایل کردند.

 

به دنبال این مذاکره، وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد چین و ایالات متحده توافق کردند که ارتباطات اقتصادی خود را حفظ کنند.

 

این گفت و گوها کمتر از یک هفته بعد از مکالمه تلفنی لیو با کاترین تای نماینده تجارت ایالات متحده در ۲۷ مه انجام شد.

 

دو اقتصاد بزرگ در ژانویه سال ۲۰۲۰ و پس از یک اختلاف تجاری تقریباً دو ساله، توافق مرحله یک خود را امضا کردند.

 

بر این اساس، چین توافق کرد ۲۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات در مدت دو سال از ایالات متحده خریداری کند. در مقابل ایالات متحده هم متعهد شد برخی از تعرفه های اعمال شده توسط رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ را تا پایان سال ۲۰۲۱ کاهش دهد.

 

با این حال، تاکنون دو طرف نتوانسته اند به این اهداف دست یابند.

 

وزارت بازرگانی چین قبلاً گفته بود که هر دو کشور چین و ایالات متحده باید برای اجرای توافق نامه تجارت فاز یک تلاش کنند.

 

در این حال آمریکا ۲۸ شرکت چینی را تحریم کرد

 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در اقدامی که نشان دهنده ادامه سیاست فشار واشنگتن بر پکن است، سرمایه گذاری در ۲۸ شرکت چینی وابسته به صنعت نظامی این کشور را ممنوع کرد.

 

به گزارش “نیویورک تایمز”، پیش از بایدن، دونالد ترامپ رییس رییس جمهوری سابق آمریکا ۳۱ شرکت چینی وابسته به بخش نظامی این کشور را تحریم کرده بود.

 

به این ترتیب آمریکا ۵۱ شرکت چینی را در لیست سیاه سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی قرار داده است. این شرکت‌ها اکثرا در زمینه‌های تکنولوژی نظارتی، مخابرات، گوشی‌های همراه و حتی ریل آهن فعالیت می‌کنند.

 

این درحالی است که پکن روز پنجشنبه ضمن انتقاد از تحریم‌های شرکت‌های چینی توسط ترامپ اعلام کرد که از حقوق شرکت‌های چینی دفاع خواهد کرد و این اقدامات آمریکا سیاسی است و واقعیت‌ها و وضعیت حقیقی شرکت‌های چینی را نادیده می‌گیرد.

 

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی قوانین و نظم معمولی بازار را زیر پا می‌گذارد به منافع سرمایه گذاران جهانی از جمله سرمایه گذاران آمریکایی صدمه می‌زند.

 

اگرچه دولت بایدن ادعا کرده است در مقایسه با ترامپ یک رویکرد دیپلماتیک در مقابل چین به کار خواهد گرفت، اما وی یک سیاست سختگیرانه در زمینه دفاعی و تکنولوژی در مقابل چین خواهد داشت.

“سی جی تی ان” : دزدی نفت از ایران به اعتبار آمریکا صدمه زده است

اقدام اخیر آمریکا در دزدی نفت از ایران و فروش غیر قانونی آن اعتبار آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران را کاملا مخدوش کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, فرانسه, مقاله

ایران از حق رای در مجمع عمومی سازمان ملل محروم شد

به دنبال نامه ارسالی از طرف آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به ولکان بوزکیر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، ایران و جمهوری آفریقای مرکزی از حق رأی در این مجمع جهانی کشورها محروم شده‌اند.

ادامه

ایران, جهان, خبر, سازمان ملل

سفیر اسبق ایران در چین: حزب کمونیست، تشکیلاتی فراگیر و مورد رضایت مردمی است

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مصاحبه‌ای اختصاصی با آقای «جواد منصوری» سفیر اسبق ایران در چین (۱۳۸۸-۱۳۸۵)،‌ دیدگاه‌های این دیپلمات اسبق ایران درباره جایگاه قابل توجه چین در جهان و نقش حزب کمونیست در توسعه رفاه و معیشت مردم این کشور را جویا شد که در ادامه متن این مصاحبه ارائه می‌گردد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, چین, سیاسی, شرق آسیا, مصاحبه و گفتگو

اعتراض مردم کوبا ؛ به ۶ دهه تحریم کوبا پایان دهید

۶ دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا که دولت جو بایدن نیز تاکنون فکری برای تغییر آن نداشته، به اندازه ای منفور است که علاوه بر اعتراض مردم این کشور، واکنش افکار عمومی بین‌المللی را نیز برانگیخته است.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, افریقای جنوبی, المان, امریکا, امریکای لاتین, ایتالیا, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کانادا, کوبا