گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

اعتراض مردم کوبا ؛ به ۶ دهه تحریم کوبا پایان دهید

۶ دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا که دولت جو بایدن نیز تاکنون فکری برای تغییر آن نداشته، به اندازه ای منفور است که علاوه بر اعتراض مردم این کشور، واکنش افکار عمومی بین‌المللی را نیز برانگیخته است.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، شهروندان و اعضای «اتحادیه جوانان کمونیست کوبا» (UJC) بار دیگر با حضور گسترده در مناطق ساحلی جزیره «سیِنفوئِگوس» در ۲۳۰ کیلومتری شرق هاوانا، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه این کشور شدند.

 

این برای سومین بار در سال جاری میلادی است که مردم کوبا فریاد اعتراض خود به تحریم‌های خصمانه آمریکا را به خیابان‌ها می‌کشانند. هزاران نفر از شهروندان کوبایی که خواستار پایان بخشیدن به تحریم‌های مالی و تجاری آمریکا علیه این کشور هستند در ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف از سانتاکروز گرفته تا سواحل مالکون در هاوانا به خیابان‌ها آمدند.

 

خبرگزاری پرنسا لاتینا نیز در گزارشی با اشاره به واکنش‌های جهانی به تحریم‌های آمریکا علیه این جزیره کارائیب نوشت: جنبش‌های اعتراضی در بیش از ۷۰ شهر جهان در روزهای اخیر در حمایت از هاوانا بیانگر شکست سیاست‌هایی است که نتوانسته خللی در اراده مردم بر حق حاکمیتشان ایجاد کند.

 

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا دیروز (یکشنبه) در پیامی توییتری نوشت: در حالی که جهان برای خواستار ایجاد پل‌های محبت در میانه همه‌گیری است اما دولت ایالات متحده، اقدامات دونالد ترامپ که موجب آسیب به کوبایی ها شده را دست نخورده حفظ کرده است.

 

وی همچنین نوشت: همانطور که مبارزه علیه کووید-۱۹ جهانی است، مقابله با تحریم نیز جهانی است.

 

به نوشته پرنسا لاتینا، در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، تجمع‌هایی در چندین کشور آمریکای لاتین و حدود ۲۵ شهر آمریکا (از جمله میامی، واشنگتن، نیویورک و بوستون) و کشورهایی از جمله کانادا، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آفریقای جنوبی گزارش شده است.

 

به نوشته افه، تظاهرات ضد تحریم در حمایت از کوبا در خارج از کشور معمولا شامل تجمع گروه‌هایی کوچک با پرچم‌های کوبا و تصاویری است که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

 

کوبا ۲۳ ژوئن (دوم تیر) قطعنامه سالانه خود که در آن خواستار پایان تحریم‌های آمریکا است را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

 

از سال ۱۹۶۲ و آغاز تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا، این بیست‌ونهمین بار است که کوبا با ارائه قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار لغو تحریم‌ها می‌شود. قطعنامه لغو محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده به جمهوری کوبا بارها به تایید اکثریت اعضا مگر آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل رسیده اما در عمل بی نتیجه بوده است.

بایدن سیاست‌های ترامپ را در قبال کوبا دنبال می‌کند

اولین اقدام عمده دولت جو بایدن در قبال کوبا حاوی قدرتمندترین پیام است مبنی بر اینکه این دولت میل چندانی به لغو کردن سیاست‌های دوران دونالد ترامپ در قبال این کشور ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

رئیس‌جمهوری کوبا: هاوانا در برابر تحریم‌های آمریکا تسلیم نمی‌شود

«میگل دیاز کانِل» رئیس‌جمهوری کوبا، اصرار واشنگتن برای حفظ نام کشورش در فهرست کشورهای حامی تروریسم را «بدبینی» واشنگتن ارزیابی و تاکید کرد که هاوانا در برابر تحریم های ظالمان آمریکا تسلیم نمی‌شود.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, کوبا

بلومبرگ؛ ۶۹ میلیون بشکه نفت ذخیره ایران روی آب منتظر لغو تحریم‌هاست / دو برابر شدن صادرات نفت ایران نسبت به سال گذشته

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که ایران هم اکنون ۶۹ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری ذخیره شده در نفتکش‌ها در خلیج فارس دارد و منتظر فروش تدریجی آن بعد از لغو تحریم‌های آمریکا است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, خبر, مذاکرات اتمی