شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

نیروی دریایی ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی فلسطین اعلام شده است، انجام داد. به گزارش ایسنا، بعد از اینکه اسرائیل هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفت و درخواست حمایت از یگان‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ کرد، ... شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

ادامه

آمریکا, اسراییل, پاناما, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, یمن, یونان

پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

ارتش سوریه در آستانه دروازه‌های معره النعمان

ارتش سوریه با آزادسازی چند روستای دیگر در اطراف شهر راهبردی معره النعمان در استان ادلب در شمال غرب سوریه خود را به دروازه‌های این شهر رساند.

 

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش در ادامه پیشروی خود به سوی معره النعمان امروز موفق به آزادسازی چند شهرک و روستای دیگر در ریف ادلب از جمله شهرک و روستاهای کرسیان، التقانه، معره شمارین، و ابو جریف شد.

 

سانا در همین ارتباط خاطر نشان کرد که پیش از آزادی این مناطق یگان های ارتش مواضع عناصر تروریستی و داعشی را در محور روستای ابو جریف و شهرک های کرسیان و معر شمارین و روستای تقانه متعلق به معره النعمان را با موشک هدف قرار دادند که منجر به نابودی شماری از تروریست ها و انهدام مواضع، استحکامات و مهمات و تجهیزات آنان شد.

 

این خبرگزاری افزود، با این حمله موشکی در یکی از بزرگ ترین مناطق استقرار گروه های تروریستی جبهه النصره و گروه های وابسته به آن در ریف جنوبی ادلب ارتباط و خطوط امداد رسانی آنان در کل منطقه قطع و شماری از عناصر تروریست نیز مجبور به فرار به شهر معره النعمان شدند.

 

بر پایه گزارش های منتشره شده در رسانه ها ارتش سوریه اکنون در دو و نیم کیلومتری شهر مزبور قرار دارد و به راحتی می‌تواند تحرکات تروریست‌ها را در این شهر هدف قرار دهد.

 

ارتش سوریه ماه گذشته نیز موفق شد تا ده ها روستای نزدیک به معره النعمان را از دست تروریست ها پس از ۵ سال اشغال آزاد کند.

 

تروریست ها با حمایت کشورهای همسایه سوریه و برخی کشورهای عرب خلیج فارس در سال ۱۳۹۴ با تجمع در شمال ادلب و هجوم سراسری به این استان سوری را تصرف کردند.

 

اکنون بر اساس برخی آمارها حدود ۸۶ تا ۱۴۶ هزار تروریست به همراه خانواده های خود در این استان سوری که ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهند، حضور دارند.

 

شمار زیادی از این تروریست ها را ایغورهای چینی تشکیل می‌دهند که در خانه های آوارگان سوری اسکان یافته و برخی حتی ادلب مرکز این استان را شهر چینی نامگذاری کرده‌اند.

ایرنا

۱۰ تدبیر آمریکا برای مرزهای سوریه و عراق

“همزمان با فشارها در بغداد برای تعیین آینده وضعیت حضور آمریکا در عراق و فشارهای روسیه برای تقویت حضور نظامی در شرق فرات، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلایل مختلف به دنبال تقویت حضور نظامی خود در مرزهای سوریه و عراق است.”

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روزنامه نگاران, سوریه, عراق, فرانسه

نماینده دبیر کل سازمان ملل؛ از حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در سوریه نگرانیم

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل که در مسکو به سر می‌برد در دیدار با وزیر دفاع روسیه از حضور غیرقانونی نیروهای نظامی خارجی در سوریه ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه

یک مقام امریکایی: آماده مذاکره برای خروج از عراق هستیم

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه روز جمعه گفت: ایالات متحده در حال آماده شدن برای مذاکره با عراق در مورد خروج سربازان آمریکایی طبق خواست پارلمان این کشور است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

روسیه: تصمیم کشورهای اروپایی اجرای برجام را با چالش مواجه می‌کند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم کشورهای اروپایی در اجرایی کردن مکانیسم موسوم به ماشه، اجرای برجام را با مشکلات و چالش های بیشتر روبرو می کند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مذاکرات اتمی