براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نماینده دبیر کل سازمان ملل؛ از حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در سوریه نگرانیم

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل که در مسکو به سر می‌برد در دیدار با وزیر دفاع روسیه از حضور غیرقانونی نیروهای نظامی خارجی در سوریه ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، «گیر پدرسون» در دیدار با سرگئی شایگو خاطرنشان کرد که وی از موضع روسیه در مورد نیروهای خارجی دعوت نشده در سوریه (بخوانید آمریکا) حمایت می کند و این حضور را نگران کننده می‌داند چرا که حضور نیروهای خارجی در سوریه یک چالش جدی است.

 

وی خاطرنشان کرد که در زمان حاضر پنج گروه از نظامیان خارجی در سوریه وجود دارند، این مساله باید حل شود.

 

نیروهای آمریکایی و برخی نیروهای همپیمان آن از ناتو ونیز ارتش ترکیه، نیروهای خارجی غیرقانونی در سوریه محسوب می شوند که بدون دعوت دمشق و با ادعای دفاع از مخالفان دولت قانونی این کشور وارد سوریه شدند و از نظر قوانین بین المللی متجاوز محسوب می‌شوند.

 

موضوع دیگری که در دیدار شایگو و پدرسون مطرح شد، غارت منابع طبیعی سوریه بود.

 

وزیر دفاع روسیه از سرقت نفت سوریه توسط نیروهای آمریکایی به شدت انتقاد کرد.

 

شایگو گفت: از اینکه فرصت برای گفت وگو و تبادل نظر درخصوص این مسائل و همکاری در عرصه سوریه پدید آمده است، خرسندم.

 

پدرسون نیز با بیان اینکه ما و روسیه در مساله سوریه چالش‌های مشترکی داریم، گفت: از همکاری با دولت روسیه در حل مسائل سوریه خرسندم و معتقدم که روسیه در حل این مسائل اقدامات زیادی انجام داده و بدون مشارکت این کشور دستیابی به توافق در سوریه ممکن نبود.

 

نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه به نقش روسیه در مذاکرات سوریه و نیز مذاکرات در فرمت آستانه با مشارکت ایران و ترکیه و روسیه اشاره و خاطرنشان کرد که روسیه شریک اصلی در مساله سوریه است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری با روسیه در آینده نیز ادامه یابد.

 

پدرسون در مورد مبارزه با تروریسم گفت: ما با شما در مساله مبارزه با تروریسم موافق هستیم و نگرانی شما نه فقط درباره ادلب و گروه تروریستی جبهه النصره بلکه گروه تروریستی داعش را که هنوز فعال است را می‌پذیریم.

 

وی تصریح کرد: برای حل مساله تروریسم در سوریه باید اوضاع این کشور تثبیت شود. برای دستیابی به ثبات در سوریه باید روند حل و فصل سیاسی در این کشور تکمیل شود که مسائل در جامعه این کشور را برطرف می‌کند.

 

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه دیروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز دیدار کرد و با وی در خصوص مسائل سوریه به گفت وگو پرداخت.

۱۰ تدبیر آمریکا برای مرزهای سوریه و عراق

“همزمان با فشارها در بغداد برای تعیین آینده وضعیت حضور آمریکا در عراق و فشارهای روسیه برای تقویت حضور نظامی در شرق فرات، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلایل مختلف به دنبال تقویت حضور نظامی خود در مرزهای سوریه و عراق است.”

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روزنامه نگاران, سوریه, عراق, فرانسه

یک مقام امریکایی: آماده مذاکره برای خروج از عراق هستیم

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه روز جمعه گفت: ایالات متحده در حال آماده شدن برای مذاکره با عراق در مورد خروج سربازان آمریکایی طبق خواست پارلمان این کشور است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

روسیه: تصمیم کشورهای اروپایی اجرای برجام را با چالش مواجه می‌کند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم کشورهای اروپایی در اجرایی کردن مکانیسم موسوم به ماشه، اجرای برجام را با مشکلات و چالش های بیشتر روبرو می کند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مذاکرات اتمی