مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش سوریه به ۱۰ کیلومتری آخرین دژ «داعش» در حومه حمص رسید

منابع سوری از پیشروی ارتش سوریه در عمق صحرا در محور «الهیل-السخنه» و رسیدن نیروهای ارتش به ۱۰ کیلومتری آخرین دژ گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حمص خبر دادند.

 

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان به دستاورد جدیدی در عمق صحرای این کشور در محور میدان «الهیل-السخنه» دست یافتند و نقاط و تپه‌های استراتژیکی در اطراف ایستگاه سوم در شرق شهر تدمر را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان در سایه درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی به ۱۰ کیلومتری شهر «السخنه» آخرین دژ گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حمص رسیده‌اند.

 

در الرقه نیز ارتش سوریه میادین نفت و گاز «دیبسان، الرمیلان، الدیلعه،‌الفهده و الزمله و دیگر مناطق جنوب شرقی الرصافه در حومه جنوبی الرقه را از اشغال داعش آزاد کردند، همچنین سه خودروی بمب‌گذاری شده این گروه تروریستی منفجر شد.

 

خبر دیگر اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک موسوم به قسد که مورد حمایت آمریکا قرار دارند، توانسته‌اند بر ۳۰ درصد شهر الرقه مسلط شوند و به مرکز این شهر برسند، آنها شهرک العکیرشی را که مرکز نظامی مهم داعشی‌ها بود، به سیطره خود درآوردند.

 

این در حالی است که محموله‌های جدیدی تسلیحاتی از سوی آمریکا برای این گروه ارسال شده است. منابع کردی گفته‌اند نبردها در الرقه برای نهایی شدن و سیطره کامل بر آن به دو ماه نیاز دارد که دلیل آن تعداد بالای تونل‌ها و استحکاماتی است که داعش در منطقه ایجاد کرده است.

 

همزمان با این عملیات، جنگنده‌های آمریکایی به شدت این مناطق را بمباران کرده‌اند که در نتیجه آن صدها غیرنظامی جان باخته‌اند.

 

خبر دیگر اینکه مسئول یگان بمب‌گذاری گروه تروریستی داعش موسوم به امیر واحد بمب‌گذاری که یک تروریست سعودی معروف به ابوایمن الجزراوی است، در شهر البوکمال در جنوب دیرالزور در مرزهای با عراق به هلاکت رسیده است. جزئیات بیشتری از هلاکت این سرکرده داعشی‌ها منتشر نشده است.

تسنیم

توافق آتش‌بس میان دولت سوریه و گروه‌های مسلح در قلمون شرقی

گروه های مسلح حاضر در منطقه قلمون شرقی برای برقراری آتش بس دو ماهه با ارتش و دولت سوریه به توافق رسیدند.   شورای فرماندهی گروه های مسلح در منطقه موسوم به ‘شورای فرماندهی انقلابی شهر جیرود’ روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که کمیته مذاکرات شهرک های قلمون شرقی با طرف روس به ... توافق آتش‌بس میان دولت سوریه و گروه‌های مسلح در قلمون شرقی

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

آزادسازی میدان بزرگ نفتی در حومه رقه/دستاورد ویژه گارد ریاست‌جمهوری در شرق پایتخت

ارتش سوریه با کمک همپیمانان خود به عملیات نظامی در عمق صحرا ادامه می‌دهد و دستاوردهای سریعی را در برابر گروه تروریستی داعش به دست می‌آورد، داعشی که یکی پس از دیگری مناطق تحت اشغال خود را از دست می‌دهد.   بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و همپیمانانش از مواضع خود در کوه الجرین ... آزادسازی میدان بزرگ نفتی در حومه رقه/دستاورد ویژه گارد ریاست‌جمهوری در شرق پایتخت

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

میدان نفتی الهیل در استان حمص سوریه آزاد شد

ارتش سوریه به طور کامل بر میدان نفتی الهیل در جنوب شهر السخنه در شرق استان حمص مسلط شد.   به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یگان های ارتش و نیروهای مسلح این کشور روز پنجشنبه در ادامه تعقیب گروه تروریستی تکفیری داعش در بادیه، میدان و تاسیسات نفتی الهیل در ۱۷ کیلومتری السخنه را آزاد ... میدان نفتی الهیل در استان حمص سوریه آزاد شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

سند داعش که سری بودن خبر مرگ ابوبکر بغدادی را برملا می‌کند

منابع اطلاعاتی امروز (دوشنبه) اعلام کردند که نیروهای امنیتی در غرب شهر موصل سندی را پیدا کردند که بر اساس آن، داعش اجازه انتشار خبر کشته شدن سرکرده اصلی این گروه تروریستی را ندارد.   منابع در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کردند که نیروهای امنیتی در زمان یورش به یکی از مقرهای گروه تروریستی داعش ... سند داعش که سری بودن خبر مرگ ابوبکر بغدادی را برملا می‌کند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق