مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

میدان نفتی الهیل در استان حمص سوریه آزاد شد

ارتش سوریه به طور کامل بر میدان نفتی الهیل در جنوب شهر السخنه در شرق استان حمص مسلط شد.

 
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یگان های ارتش و نیروهای مسلح این کشور روز پنجشنبه در ادامه تعقیب گروه تروریستی تکفیری داعش در بادیه، میدان و تاسیسات نفتی الهیل در ۱۷ کیلومتری السخنه را آزاد کرد.

 
در این عملیات شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

 
ارتش سوریه روز دوشنبه گذشته ایستگاه پمپاژ نفت الهیل در ۲۰ کیلومتری شهرک السخنه را از وجودگروه تروریستی داعش پاکسازی کرده بود.

 
نیروهای سوری در چند هفته گذشته دهها چاه و تاسیسات نفت و گاز بویژه میدان نفتی الثوره، میدان و ایستگاه گازی ارک در بادیه سوریه را آزاد کرده بود.

 
ارتش سوریه در استان دیرالزور نیز درعملیاتی با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور یک انبارمهمات گروه تروریستی داعش را منهدم کرد.

 
یگان های ارتش، مواضع داعش در محله الصناعه و درنزدیکی روستای الجفره را هدف قراردادند و جنگنده های نیروی هوایی نیز محل تجمع تروریست ها در میدان الحلبیه در روستای الحسینیه و روستای البوعمر در شرق دیرالزور را بمباران کردند.

 
استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و شهر دیرالزور در کرانه رود فرات واقع شده است.

 
شهر نفت خیز دیرالزور از سال ۲۰۱۴ در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.

سند داعش که سری بودن خبر مرگ ابوبکر بغدادی را برملا می‌کند

منابع اطلاعاتی امروز (دوشنبه) اعلام کردند که نیروهای امنیتی در غرب شهر موصل سندی را پیدا کردند که بر اساس آن، داعش اجازه انتشار خبر کشته شدن سرکرده اصلی این گروه تروریستی را ندارد.   منابع در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کردند که نیروهای امنیتی در زمان یورش به یکی از مقرهای گروه تروریستی داعش ... سند داعش که سری بودن خبر مرگ ابوبکر بغدادی را برملا می‌کند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

کنترل ارتش سوریه بر شهر باستانی الرصافه و ۱۵ روستا در حومه جنوبی سویدا

به نقل از روسیا الیوم، این منبع نظامی سوری عنوان داشت که نیروهای ارتش به کمک نیروهای هم پیمان توانست طی روزهای گذشته شهر باستانی الرصافه در حومه شرقی رقه به همراه ۱۵ روستا در حومه جنوبی السویدا آزاد کنند.   وی در ادامه افزود: تشکیلات تروریستی داعش در جریان این عملیات تلفات و خسارات ... کنترل ارتش سوریه بر شهر باستانی الرصافه و ۱۵ روستا در حومه جنوبی سویدا

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

پیشروی ارتش سوریه در حماه و تثبیت مواضع در حومه «الرقه»

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی عملیات جدیدی را در حومه السلمیه در شرق حماه و در تپه‌های «الهوائیات» برای آزادسازی این مناطق از اشغال تروریست‌های داعشی آغاز کردند.   یک منبع نظامی در این باره به تسنیم گفت: نیروهای ارتش به مستحکم کردن و تثبیت مواضع خود در محور «السلمیه-أثریا-الرصافه» پس از ... پیشروی ارتش سوریه در حماه و تثبیت مواضع در حومه «الرقه»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

بنغازی از دست تروریست‌های داعش آزاد شد

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بیان داشت تنها مین ها و بمب ها برای پاکسازی باقی مانده اند.   وی بیان داشت: “این آزادسازی را به مردم لیبیی تبریک می‌گویم و از نیروهای نظامی و کشورهای حامی همسایه، تشکرمی‌کنم”.   وی گفت: “بنغازی وارد یک ... بنغازی از دست تروریست‌های داعش آزاد شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, لیبی