بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

۲۰۲۱ سال رشد ۱۰.۹ درصدی ویتنام و شرایط متفاوت اقتصادهای پیشرو جنوب شرق آسیا

تارنمای نیکی ژاپن گزارش داد، شش اقتصاد پیشرو در جنوب شرق آسیا طی سال ۲۰۲۱ با شرایط اقتصادی متفاوتی روبرو خواهند شد و به سطح پیش از شیوع بیماری کرونا باز خواهند گشت.

 

به گزارش ایرنا، این رسانه آسیایی افزود: همچنین پیش‌بینی شده است در سال جاری میلادی سنگاپور، فیلیپین و تایلند نیز با شرایط سخت اقتصادی روبرو شوند.

 

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول حاکی است: با وجود احتمال بالای رونق اقتصادی ویتنام، اندونزی و مالزی در سال ۲۰۲۱، اما همچنان به سبب ایجاد تغییرات در دولت آمریکا نمی‌توان با قطعیت در خصوص وضعیت اقتصادی شش کشور مذکور اظهار نظر کرد.

 

این صندوق همچنین پیش‌بینی کرد، اقتصاد ویتنام با شاخص رشد ۱۰۸.۴ در سال جاری میلادی رشد ۱۰.۹ درصدی را تجربه کند که بیشترین رقم در میان کشورهای آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌آید.

 

در میان کشورهای این منطقه، ویتنام موفق شد زودتر از سایرین بیماری کرونا را مهار کند؛ در نتیجه رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۰ در مقایسه با دیگر کشورهای این منطقه بیشتر شد.

 

اندونزی نیز با شاخص رشد ۱۰۴.۵ در جایگاه دوم پس از ویتنام قرار گرفت.

 

انتظار می‌رود با تصویب قانون جدید توسط «جوکو ویدو» رئیس جمهوری اندونزی، این کشور بتواند با ایجاد مشاغل و جذب سرمایه گذاران جدید بر رشد اقتصادی خود بیفزاید.

 

همچنین پیش‌بینی شده است مالزی با شاخص رشد ۱۰۱.۳ بتواند در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی چشمگیری را تجربه کند.

 

بر پایه این گزارش، انتظار نمی‌رود میزان شاخص رشد در کشورهایی مانند سنگاپور، فیلیپین و تایلند تا سال ۲۰۲۲ از سطح ۱۰۰ فراتر رود.

 

رکود صنعت گردشگری

 

یکی از بخشهایی که به سبب شیوع بیماری کرونا در منطقه آسیا و اقیانوسیه با بیشترین خسارات مالی روبرو شد، صنعت گردشگری است. بخش گردشگری تایلند که حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد، در سال ۲۰۲۱ نیز با مشکلات فراوانی روبرو خواهد بود چرا که از سرگیری گردشگری در جهان به سبب تداوم روند همه گیری کرونا همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

همچنین نمی‌توان چشم انداز روشنی را برای صنعت گردشگری در سنگاپور متصور شد. آمارها نشان می‌دهد کرونا سبب شده است آسیا و اقیانوسیه رتبه نخست را با کاهش ۷۲ درصدی از نظر ورود گردشگر خارجی به خود اختصاص دهد. این مساله سبب شده است دست کم ۶۳ میلیون نفر در این منطقه شغل خود را از دست بدهند.

 

بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، در سال ۲۰۲۰ صنعت گردشگری با افت ۷۰ درصدی مواجه شد. شمال شرق آسیا با ۸۳ درصد بیشترین کاهش و پس از آن به ترتیب جنوب شرق آسیا با ۶۴ و اقیانوسیه و جنوب آسیا به ترتیب با ۵۸ و ۵۵ درصد بیشترین کاهش ورود گردشگر خارجی را داشته اند.

 

کاهش ۷۲ درصدی ورود گردشگران خارجی سبب شده است تعداد قابل توجهی از مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری از بین برود. به عنوان مثال بخش هتلداری در تایلند متحمل خسارت ۴۰ درصدی شده است.

 

مالزی نیز سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر خارجی دارد که درآمد حاصل از آن قریب به ۲۰ میلیارد یورو (۲۱. ۵ میلیارد دلار) برای دولت بوده که با گسترش کرونا بیشتر این درآمد از بین رفته است.

چین بیش از ۵ هزار تن تجهیزات ضد کرونا به اروپا ارسال کرد

چین طی سال میلادی ۲۰۲۰ حدود ۵ هزار و ۶۶۰ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با کرونا به کشورهای اروپایی صادر کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, سازمان تجارت جهانی, صربستان, فرانسه, لهستان, همبستگی