چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

کوبا سال نو را با اصلاحات پولی و ارزی آغاز کرد

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۱، کوبا طرح «نظام مقررات پولی» این کشور را با هدف یکسان‌سازی واحدهای ارزی به اجرا درآورد. به باور تحلیل‌گران این اقدام در شرایط کنونی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا حائز اهمیت بسیار است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، در نخستین روز سال ۲۰۲۱، کوبا اقدام به اجرای فرایند نظام مقررات پولی این کشور کرد که نیازی تاخیرناپذیر و گامی اساسی برای راهبرد اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

این اقدام که از سوی دولت اجرایی می‌شود، شامل یکسان سازی واحدهای ارزی جاری با توقف جریان پزوی قابل تبدیل، اصلاح کلی دستمزدها و قیمت‌ها و حذف تدریجی یارانه‌های بیش از حد و پاداش‌های غیرضرور است.

 

با فرارسیدن سال جدید، پزوی قابل تبدیل کوبا (CUC)، یکی از دو ارز رایج در قلمرو ملی، کنار رفته و فقط پزوی کوبا (CUP) با نرخ ارز ۲۴ پزو در در برابر یک دلار می‌تواند برای همه عملیات استفاده شود.

 

«مارینو موریۤو» عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست و رئیس کمیسیون اجرای دستورالعمل‌ها توضیح داد که این اقدام فرآیندی بین رشته‌ای برای اقتصاد کشور بوده که برای حل عدم تعادل اقتصاد کلان، کاهش کسری بودجه و همچنین حمایت از طرح‌های تولیدی و بهبود کارایی و رقابت در سطح بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است.

 

همانطور که پیشتر «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا اعلام کرده بود، وحدت پولی و ارزی راه حلی جادویی برای حل مشکلات اقتصادی و مالی نیست، اما این امر باید ما را به سمت افزایش بهره وری کار و عملکرد بهتر نیروهای تولیدی سازنده سوق دهد.

 

وی با تاکید بر اهمیت این اقدام تصریح کرد: اجرای این فرآیند کشور را درشرایط بهتری برای تحولات آتی قرار خواهد داد و به منظور به روز کردن مدل اقتصادی اجتماعی کشور و تضمین مساوات در فرصت‌ها و حقوق برابر و عدالت اجتماعی ضروری است.

 

تحلیلگران اتفاق نظر دارند که این یکی از پیچیده‌ترین اقداماتی است که کشور در نظام اقتصادی با آن روبروست که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده از سوی ایالات متحده، آثار زیانبار کووید۱۹ و بحران بین‌المللی اهمیت بیشتری یافته است.

 

از ماه اکتبر گذشته، مردم اطلاعات گسترده‌ای را در این باره از طریق مطبوعات دریافت کرده‌اند و متصدیان امر برای ایفای درست فرآیند آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

 

مقامات کوبا پیش تر اطمینان داده بودند که فرآیند مقررات پولی کشور از اول ژانویه برای پیشبرد توسعه اقتصادی در کوبا اجرا می‌شود.

 

دولت آمریکا که به رغم قوانین بین‌المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای چپ‌گرای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.

 

واشنگتن به تازگی در ادامه یکجانبه گرایی‌های خود با اعمال تحریم‌های بی اساس و با بهانه‌های واهی، این بار یک بانک کوبایی را با ادعای وابستگی به ارتش این کشور در فهرست محدودیت‌های مالی خود قرار داد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا و دیگر مقامات این کشور همچنین اقدام آمریکا برای قرار دادن کوبا در لیست حامی تروریسم را محکوم کردند.

چین بیش از ۵ هزار تن تجهیزات ضد کرونا به اروپا ارسال کرد

چین طی سال میلادی ۲۰۲۰ حدود ۵ هزار و ۶۶۰ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با کرونا به کشورهای اروپایی صادر کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, سازمان تجارت جهانی, صربستان, فرانسه, لهستان, همبستگی

موج ورشکستگی‌ در کمین بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا

کارشناسان هشدار می‌دهند که تداوم تعطیلی‌های سراسری ناشی از همه‌گیری کرونا در آلمان، موجب به راه‌افتادن موج ورشکستگی فعالیت‌های اقتصادی خرد و کلان در این کشور به عنوان قدرت اول اقتصادی اروپا می‌شود.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, جهان, خبر

وزیر خارجه چین خطاب به امریکا؛ باعث پیشرفت خودتان شوید نه اینکه مانع پیشرفت دیگر کشورها

وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) تاکید کرد، روابط پکن با آمریکا به یک “تقاطع جدید” رسیده و ممکن است پس از یک دوره “دشواری بی‌سابقه” به مسیر درست بازگردد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا