همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

چین بیش از ۵ هزار تن تجهیزات ضد کرونا به اروپا ارسال کرد

چین طی سال میلادی ۲۰۲۰ حدود ۵ هزار و ۶۶۰ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با کرونا به کشورهای اروپایی صادر کرده است.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شینهوا، این مقدار تجهیزات پزشکی در دو قالب اهدایی و صادراتی و از طریق خط آهن به اروپا منتقل شده است.

 

این تجهیزات شامل ماسک، لباس‌های محافظ و دستگاه های ونتیلاتور است که به کشورهای آلمان، صربستان، لهستان، ایتالیا، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است.

 

در سال گذشته میلادی ۲۱۵ قطار باری از ووهان به سمت اروپا حرکت کرده است. در حال حاضر نیز مسیر قطارهای باری چین – اروپا در بحبوحه شیوع کرونا همچنان یک کانال حمل و نقل قابل اعتماد محسوب می‌شود.

 

اگرچه شیوع ویروس کرونا نخستین بار در چین گزارش شد، اما این ویروس از اواخر اسفند سال ۱۳۹۸ در این کشور مهار شد و تعداد عفونت های جدید در سطح روزانه چند ده مورد باقی ماند. به همین دلیل کاهش تقاضای محلی تجهیزات بهداشتی منجر به انبار بیش از حد منابع پزشکی شد که به دنبال برداشته شدن برخی محدودیت‌های صادرات تجاری، این اقلام به کشورهای مختلف از جمله اروپا صادر شد.

 

در چند ماه گذشته، چین کمک های بهداشتی قابل توجهی به بسیاری از کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا ارسال کرده و مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی هم به خارج از کشور صادر کرده است.

 

اتحادیه اروپا و چین دو صادر کننده بزرگ جهان هستند. اکنون چین دومین شریک تجاری اتحادیه اروپا بعد از ایالات متحده و اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری چین است.

 

اتحادیه اروپا مایل به توسعه روابط تجاری با چین است. با این حال، اتحادیه اروپا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که چین تجارت عادلانه و حقوق مالکیت معنوی را رعایت می‌کند و به عنوان عضوی از سازمان تجارت جهانی به تعهدات خود عمل می‌کند.

مشکل ایران در خرید واکسن کرونا با وجود تحریم آمریکا، حس بشردوستی چینی‌ها را برانگیخت

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در تاریخ ۲۸ دسامبر/۸ دی ماه، ده خبر برتر داخلی و ده خبر برتر بین‌المللی در سال جاری میلادی را اعلام کرد که با بازنشر گسترده در رسانه های بزرگ همراه شد.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, برزیل, تحریم, ترکیه, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, همبستگی

تاکید بر همکاری‌های استراتژیک در گفت و گوی تلفنی سران چین و روسیه

شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین همتای روس او ۲۸ دسامبر / ۸ دی با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند. آن‌ها ابتدا سال نو را به همدیگر و مردم کشور طرف مقابل تبریک گفتند. 

ادامه

جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, همبستگی

هاوانا در کنار دمشق در جنگ علیه تروریست‌ها ایستاده است

معاون وزیر خارجه کوبا در دیدار سفیر سوریه در هاوانا با وی که در ساختمان وزارت خارجه کوبا برگزار شد، تاکید کرد: کوبا در کنار سوریه در جنگش علیه تروریسم قرار دارد.

ادامه

امریکای لاتین, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی