نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

گام برداشتن عراق برای قرارداد نفتی کم‌سابقه با چین

دولت عراق در سایه کسری بودجه و بحران مالی شدید، خود را برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری نفتی با شرکت «ژنهوای» چین آماده می‌کند، قراردادی که بر اساس مفاد آن، در عراق کم‌سابقه است.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «بلومبرگ» امروز چهارشنبه، در گزارشی نوشت که عراق در آستانه امضای قرارداد چند میلیارد دلاری و پنج ساله با شرکت نفتی ژنهوای چین است که براساس آن، روزنامه ۱۳۰ هزار بشکه نفت به این شرکت خواهد فروخت.

 

عراق در قالب امضای این قرارداد، پول یک سال اول فروش نفت خود به شرکت چینی را به صورت پیش پرداخت و با قیمت کنونی جهانی نفت دریافت خواهد کرد که بنابر ارزیابی بلومبرگ، نزدیک به دو میلیارد دلار خواهد شد که می‌تواند گره‌گشای این کشور در سایه بحران مالی شدید کنونی و ناتوانی در پرداخت حقوق کارمندانش ناشی از کاهش قیمت‌های نفت و پیامدهای شیوع «ویروس کرونا» باشد.

 

به نوشته بلومبرگ، این قرارداد جدیدترین نمونه از اقدامات چین از طریق شرکت‌های تجارتی و بانک‌های دولتی این کشور در وام‌دهی به تولید کنندگان نفت نظیر آنگولا، ونزوئلا و اکوادور در مقابل دریافت این فرآورده است که با مشکل مالی روبرو هستند.

 

برخی منابع به خبرگزاری بلومبرگ گفتند که شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) شرکت ژنهوای چین را برای این پیشنهاد انتخاب کرده است، اما کابینه عراق هنوز باید این پیشنهاد را تایید کند.

 

بلومبرگ این معامله را “نادر” توصیف کرد، زیرا بغداد قبلا یک معامله با قابلیت پیش پرداخت منعقد نکرده بود؛ اگرچه دولت محلی اقلیم کردستان عراق در گذشته نیز قراردادهای مشابه منعقد کرده بود.

 

«حسن ناظم» سخنگوی کابینه عراق دیروز که پیشنهادها برای انعقاد قراردادهای نفتی در حال بررسی است و برای تایید نهایی به نخست‌وزیر ارجاع خواهد شد.

 

براساس شروط نامه ارسالی شرکت «سومو» به شرکت‌های نفتی در ماه گذشته، شرکت برنده قراردادی ۵ ساله خواهد بست و این شرکت موظف است که پول یکسال نفت دریافتی را پیش پرداخت کند.

 

علاوه بر این، این معامله از این جهت نادر و کم‌سابقه است که به شرکت برنده اجازه ارسال نفت خام عراق به هر مقصد که بخواهد، برای یک سال را خواهد داد. معمولا نفت خام خاورمیانه تحت شرایط سختی فروخته می‌شود که مانع از فروش مجدد بشکه‌های نفت توسط تاجران و پالایشگاه‌ها به مناطق مختلف می‌شود.

 

به گفته برخی منابع، این قرارداد با استقبال گسترده‌ای در بین بزرگان صنعت تجارت نفت دنیا روبرو شده است و مهلت نهایی برای ارایه پیشنهادها که آخر نوامبر بود، برای دادن فرصت بیشتر به رقبا در بازار نفت تمدید شده است.

هشدار نمایندگان پارلمان استرالیا به موریسون: جدایی اقتصادی از چین یک خودزنی بی‌سابقه ملی است

روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی به نقل از «دیو شارما» و «تیم واتس» نمایندگان حزب لیبرال و کارگر پارلمان استرالیا نوشت که جداسازی اقتصادی استرالیا از چین یک خودزنی بی سابقه ملی است.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, جهان, چین

«نه به خصوصی‌سازی» یکی از شعارهای کلیدی طبقه کارگر ایران است

مراجع قضایی باید با سرعت و قدرت بیشتر به مقوله‌ی واگذاری‌ها در دو دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ شمسی ورود کرده و این واگذاری‌ها را به دلیل شکست‌های بزرگ در رسیدن به اهداف، لغو کنند. تراورس شاید اولین لغو واگذاری در ماه‌های اخیر باشد، اما نباید آخرینِ آنها باقی بماند!

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بانک جهانی, تحلیل, حقوق بشر, صندوق بین‌المللی پول, کارگری

ساختار ناکارآمد سیستم درمانی در رژیم اسلامی

گسترش و همه‌گیر شدن ویروس کرونا نشان داد که تا چه اندازه جان انسان‌ها می‌تواند با خصوصی‌سازی بیمارستان‌ها در معرض خطر قرار گیرد. وضعیت بهداشت‌ و‌ درمان و آموزش نظام پزشکی در رژیم “ولایی” به‌هیچ‌وجه در جهت محرومیت‌زدایی نیست.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, مقاله

فعالیت‌های لوله‌گذاری پروژه نورد استریم ۲ به‌رغم تحریم‌های امریکا ‌ادامه می‌یابد

کشتی لوله‌گذار روسیه در نزدیکی سایت اجرای پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ در دریای سیاه توقف کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئیس, هلند