گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

چرا اتحادیه اروپا به آمریکا وابسته است؟

بی‌اعتنایی و رویکرد قدرت مآبانه آمریکا نسبت به اروپا همواره با واکنش‌های خنثی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده است و دلایل آن همواره محل بحث بوده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاید بتوان گفت همه‌چیز از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ شروع شد. وقتی او میان تبلیغات پوپولیستی و پر سر و صدای خود، توافق ... چرا اتحادیه اروپا به آمریکا وابسته است؟

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اورآسیا, ایسلند, بلژیک, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, صندوق بین‌المللی پول, مقاله, ناتو

گاردین؛ تبعیض بین کشورهای فقیر و غنی در تزریق واکسن مانعِ احیای کامل اقتصادی جهانی‌ست

رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داد جدی ترین مانع رشد اقتصادی جهان تبعیض بین کشورهای ثروتمند و فقیر در تزریق واکسن کووید-۱۹ است و به این دلیل رشد اقتصادی جهان ممکن است کاهش داشته باشد.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: کریستالینا جورجیوا رئیس این صندوق گفت: ما با احیای اقتصادی جهان که همچنان گرفتار «موانع » ناشی از همه گیری کرونا و تاثیر آن است، مواجه هستیم و نمی‌توانیم به طور مناسبی به جلو گام برداریم. این مانند راه رفتن با کفشی است که ریگ دارد.

 

وی همزمان با هشدار درباره وضعیت اقتصادی جهان فاش کرد سازمان متبوعش در پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال جاری بازنگری کرده است.

 

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: جدی ترین مانع احیای کامل اقتصادی تبعیض در تزریق واکسن در کشورهای فقیر و غنی است و تا زمانی که چنین تبعیضی رفع نشود اقتصاد جهان می‌تواند ۵.۳ تریلیون دلار در ۵ سال آینده متضرر شود.

 

وی که در آستانه نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول که قرار است هفته آینده برگزار شود سخن می‌گفت از کشورهای ثروتمند خواست فورا به تعهدات خود برای ارسال واکسن به کشورهای در حال توسعه عمل کنند.

 

صندوق بین‌المللی پول پبش‌تر پیش‌بینی کرد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶ درصد رشد داشته باشد اما رئیس صندوق بین‌المللی پول گفته است که در پیش بینی جدید صندوق که هفته آینده و تحت عنوان گزارش بازنگری اقتصاد جهانی منتشر می‌شود این رقم ممکن است کاهش یابد.

 

با موانع موجود بر سر زنجیره عرضه کالاها و فشارهای ناشی از افزایش تورم در تابستان امسال، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفته است که رشد اقتصادی در کشورهای مانند آمریکا و چین که دو اقتصاد بزرگ جهان را تشکیل می‌دهند کاهش یافته است.

 

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: هر چند که چشم انداز رشد اقتصادی جهان که قرار است هفته آینده اعلام شود موانعی جدی را در مقابل کاهش رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد موانعی که در مقابل احیای اقتصادی جهان وجود دارد بیش از پیش محرز شده است و ریگی که در کفش های خود داریم دردناک‌تر شده است.

 

کشورهای کم درامد با ترکیبی از دسترسی به واکسن و فقدان سیاستی از سوی کشورهای ثروتمند برای مقابله با تاثیرات اقتصادی ویروس مواجه هستند.

 

جورجیوا گفت واگرایی در ثروت اقتصادی «پایدارتر» شده است و در حالی که پیش‌بینی می‌شود بازده اقتصادی در کشورهای پیشرفته تا سال ۲۰۲۲ به قبل از دوران همه گیری بازگردد سال‌های بیشتری نیاز هست تا رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه و نوظهور بهبود یابد.

 

وی اظهار داشت: ما هنوز هم می‌توانیم به اهداف تعیین شده توسط صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهانی تجارت برای واکسینه کردن دستکم ۴۰ درصد مردم تا پایان سال جاری و نیز واکسینه کردن ۷۰ درصد مردم تا نیمه اول سال ۲۰۲۲ دست پیدا کنیم.

 

این مقام صندوق بین‌المللی پول اظهار داشت ما به غیر از واکسن باید شکاف‌هایی را که در زمینه سرمایه‌گذاری برای انجام آزمایش، رهگیری و درمان وجود دارد، کاهش دهیم. در غیر این صورت بخش‌های زیادی ازجهان همچنان بدون واکسن باقی خواهند ماند و تراژدی انسانی ادامه خواهد یافت. این امر مانع احیای اقتصادی می‌شود و می‌توان شاهد افزایش کاهش تولید ناخالص داخلی به میزان ۵.۳ تریلیون دلار در ۵ هفته آینده بود.

 

وی با اشاره به کنفرانس آب و هوایی COP۲۶ که قرار است در شهر گلاسکوی اسکاتلنند برگزار شود گفت مبارزه با تغییرات اب و هوایی امری حیاتی است و خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش انرژی سبز و حمایت از کشورهای آسیب پذیر شد.

رییس صندوق بین‌المللی پول؛ ارائه اطلاعات نادرست درباره چین توسط رییس سابق بانک جهانی

رییس صندوق بین‌المللی پول، رییس سابق بانک جهانی را متهم کرده با تحت فشار قرار دادن کارکنان خود اطلاعات نادرستی از وضعیت اقتصادی چین ارائه داده است.  

ادامه

اقتصادی, بانک جهانی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, صندوق بین‌المللی پول

پاسخ پکن به بایدن درباره شرکت ندادن چین در تعیین قوانین تجارت جهانی

وزارت خارجه چین به مقاله جو بایدن که گفته بود، چین نباید در تعیین و توسعه قوانین مربوط به تکنولوژی جدید و تجارت جهانی شرکت داده شود، واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا