دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

کارشناس افغان‌: کشورهای غربی دنبال ایجاد موادمخدر در افغانستان رفتند

مسعود حسینی کارشناس امور سیاسی و استاد دانشگاه به این عقیده است که پدیده موادمخدر یک پدیده بومی و محلی افغان‌ها نیست، بلکه این پدیده، یک پدیده جهانی است و کشورهای غربی دنبال ایجاد این پدیده در افغانستان رفتند تا منافع‌شان تأمین گردد.

 

به گزارش پیام آفتاب، «سید مسعود حسینی» کارشناس امور سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار پیام آفتاب در مورد رشد کشت مواد مخدر در افغانستان گفت که پیشینه کشت مواد مخدر در افغانستان سابقه چندین دهه‌ای دارد و از دیرباز این پدیده در کشور کشت می‌گردیده‌است.

 

آقای حسینی در ادامه حرف‌هایش تصریح کرد که موضوع استفاده و کشت موادمخدر در زمان جنگ شوروی با افغانستان در میان آمد که این برنامه نیز از سوی کشورهای غربی طرح‌ریزی شده بود.

 

این کارشناس سیاسی به این باور است که کشورهای غربی تنها راه و چاره مقابله با حضور نظامی شوروی را کشت و ترویج موادمخدر در میان افغان‌ها می‌دانستند، تا از طریق کشت آن در میان مردم تحرکی علیه قشون سرخ شوروی ایجاد کنند.

 

در همین حال، «کنت دوماران» رئیس استخبارات فرانسه و مشاور رئیس‌جمهور آن زمان آمریکا در کتاب «جنگ جهانی چهارم» می‌نویسد که آمریکا از مداخله روسیه در افغانستان بسیار نگران بود و برای رئیس‌جمهور آمریکا مشاوره دادم که عملیات «مسکیتو» یا همان «پشه ملاریا» را علیه شوروی در افغانستان شروع کند، که نتیجه کار این شد که کشت موادمخدر را در افغانستان عام ساختیم.

 

همچنان آقای حسینی به این عقیده است که پدیده موادمخدر یک پدیده بومی و محلی افغان‌ها نیست، بلکه این پدیده، یک پدیده جهانی است و کشورهای غربی دنبال ایجاد این پدیده در افغانستان رفتند تا منافع‌شان تأمین گردد.

 

وی افزود که بعد از فروپاشی نظام مستبد طالبان، تشکیل نظام دموکراسی در کشور و همچنین آمدن کشورهای غربی و در راس آن آمریکا، این پدیده در افغانستان افزایش یافت و هر روز بر اراضی زیر کشت آن افزوده می‌گردد. همچنین در درون سیاست‌های غرب افرادی وجود دارد که از این جریان نفع می‌برند.

 

وی در ادامه حرف‌هایش تصریح کرد که کشت موادمخدر در افغانستان سالانه چندین میلیارد دلار درآمد دارد و این پول‌ها به جیب کشورهای خارجی و قاچاقچیان موادمخدر می‌رود، اما در این میان سهم مردم و کشاورزان افغانستان از کشت موادمخدر بسیار اندک و حدود سه تا چهار درصد می‌باشد.

 

عدم اراده جدی حکومت مرکزی، نبود امکانات کافی و ناامن بودن مناطق تحت کشت موادمخدر باعث شده این موضوع هر روز افزایش و حکومت در امر مهار کردن آن ناکام بماند.

 

در همین حال، این استاد دانشگاه تأکید می‌کند که حکومت اراده قوی برای ازبین بردن این پدیده ندارد و ازسویی هم افغانستان به تنهایی نمی‌تواند این پدیده را محو کند، پس برای از بین بردن پدیده موادمخدر باید یک تصمیم جهانی وجود داشته باشد.

 

آقای حسینی افزود که کشورهای غربی به دلیل تأمین شدن منافع‌شان از تجارت موادمخدر نمی‌خواهند این پدیده ازبین برود.

در صورت ادامه روند فعلی، فروپاشی نظم بین‌المللی در دهه‌های آینده محتمل است

به نقل از دویچه وله، طراحان راهبردهای نظامی در وزارت دفاع آلمان در سندی با نام «چشم‌انداز راهبردی ۲۰۴۰» فروپاشی غرب در شکل کنونی آن را در دهه‌های آینده محتمل می‌دانند. این سند تحلیلی روندهای محتمل اروپا و جهان را در دهه های آینده بررسی کرده است.   برهمین اساس، وزارت دفاع آلمان برای نخستین‌بار ... در صورت ادامه روند فعلی، فروپاشی نظم بین‌المللی در دهه‌های آینده محتمل است

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر

قطر هم در صف خریداران تسلیحات روسی قرار گرفت

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» می نویسد: به دنبال عربستان سعودی، فهرست کشورهایی که خواستار دست یابی به تسلیحات جدید روسی، از جمله سامانه های دفاع ضدموشکی «اس-۴۰۰» هستند، افزایش یافته و اکنون قطر نیز به این فهرست اضافه شده است. در جریان سفر چند روز قبل “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه به دوحه، پایتخت قطر، که ... قطر هم در صف خریداران تسلیحات روسی قرار گرفت

ادامه

جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, قطر

استاندار برکنارشده کرکوک: غربی‌ها در خفا از همه پرسی حمایت کردند

«نجم الدین کریم» استاندار برکنارشده کرکوک عراق در گفتگو با شبکه «CNN» آمریکا تأکید کرد که برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از دولت مرکزی اقدام درستی بوده است.   بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به سؤالی پیرامون سیطره نیروهای عراقی بر مناطق مورد مناقشه پس از همه پرسی گفت: ما به طور ... استاندار برکنارشده کرکوک: غربی‌ها در خفا از همه پرسی حمایت کردند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق, غرب اروپا

به دوستانم گفتم: نگران نباشید، فقط به پول در آوردن از ایران ادامه بدهید

ترامپ افزود: «آنها دوستان من هستند. واقعا این‌طور است. با آنها مشکلی ندارم. خواه امانوئل باشد یا آنگلا». اشاره ترامپ به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی با «فاکس‌نیوز» گفته است که اعتراضی به ادامه تجارت آلمان ... به دوستانم گفتم: نگران نباشید، فقط به پول در آوردن از ایران ادامه بدهید

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خبر, فرانسه