گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت، به دلیل محدودیت‌های اقتصادی غیر قانونی که غرب بدون اجازه شورای امنیت بر سوریه تحمیل کرده، وضعیت اجتماعی، اقتصادی و انسانی این کشور را قبل از هر چیزی وخیم کرده است. این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل خواستار کاهش شدت تحریم ها در اوج شیوع ویروس کرونا شده است.

 

وی افزود، هدف از این تحریم‌ها تلاش برای براندازی مقامات مشروع سوریه با اعمال محدودیت‌های اقتصادی است.

 

نبنزیا گفت، ۶۰ درصد سوری‌ها با خطر واقعی گرسنگی روبرو هستند. با وجود ثبات وضعیت عمومی نظامی و سیاسی، وضعیت سوریه همچنان متشنج است.

 

گوترش: وقت پایان دادن به یک دهه کابوس در سوریه است

 

دبیرکل سازمان ملل متحد تنها راه خاتمه دادن به درگیری سوریه را راه حل سیاسی دانست و گفت وقت آن است که به یک دهه کابوس در این کشور پایان داده شود.

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت که با موضوع خاورمیانه و سوریه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

 

وی افزود: وضعیت بسیاری از مردم سوریه نسبت به آغاز درگیری‌ها بدتر شده است. ۱۳ میلیون و چهارصد هزار نفر به کمک‌های نیازهای اولیه محتاجند. ۱۲میلیون و چهارصد هزار نفر امنیت غذایی ندارند و تولید ناخالص داخلی از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۶۰ درصد کاهش یافته است.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: مشاغل از دست رفته، قیمت‌ها سر به فلک گذاشته و کالاها کمیاب شده است. مردم با کاهش اندازه غذا یا کنار گذاشتن همه آنها کنار می‌آیند. بحران اقتصادی با خشکسالی تشدید می‌شود. کمبود آب در حوضه فرات کمترین میزان را دارد.

 

گوترش اضافه کرد: در صورت پایین آمدن سطح آب، سدهای تیشرین و تبقا تولید برق را متوقف می‌کنند. کووید-۱۹ ، با نرخ انتقال بالا در حال گسترش در سراسر کشور است و یک سیستم بهداشتی شکننده وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: در حالیکه آتش‌بس عمدتا برقرار است، مرتب موارد نقض از جمله حمله وحشتناک به بیمارستان الشفا در اوایل ماه جاری وجود دارد. عملیات بشردوستانه سازمان ملل در سوریه بزرگترین عملیات در جهان است. آخرین درخواست ما ۴.۲ میلیارد دلار برای سهولت مخمصه در این کشور است.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: ۵.۸ میلیارد دلار دیگر نیز برای حمایت از پناهندگان در منطقه درخواست می‌شود. از امروز ، ما ۶۳۶ میلیون دلار برای پاسخ سوریه و کمی کمتر از ۶۰۰ میلیون دلار برای پاسخ منطقه‌ای ثبت کرده‌ایم. این کمتر از نیاز است.

 

گوترش تصریح کرد: من از اهدا کنندگان می‌خواهم که کمک‌های نجات‌دهنده زندگی و کمک به ایجاد مقاومت برای مقابله با این چالش‌های عظیم را افزایش دهند. بگذارید اکنون به وضعیت حاد در شمال غربی، بدترین موقعیت سوریه بپردازم.

 

وی مدعی شد: بیش از ۷۰ درصد از جمعیت منطقه نیازمند هستند؛ تقریباً همه آنها به شدت نیازمند هستند و برای زنده ماندن به کمک‌های اولیه بشردوستانه نیاز دارند. ۲.۷ میلیون نفر آواره هستند. حفظ و افزایش سطح پشتیبانی کاملاً ضروری است.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تسهیل در ارسال کمک‌ها به داخل سوریه شد و گفت: به همین دلیل است که من به روشنی بیان کرده‌ام که حفظ و گسترش دسترسی از جمله عملیات مرزی و خطی، از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در حال مذاکره با ترکیه و گروه‌هایی هستیم که منطقه را کنترل می‌کنند و من امیدوارم که به زودی بتوان عملیات بین خطی را آغاز کرد.

 

گوترش افزود: اما باید تشخیص دهیم که آنها هرگز قادر به جایگزینی کمک‌های مرزی نخواهند بود. باید بدانیم! من زمانی که کمیساریای عالی پناهندگان بودم ، نخستین کاروان‌های بزرگ و بین خطوط مرزی را در سوریه سازماندهی کردم و عملیات عبور مرزی فعلی را در شمال شرقی از نزدیک دنبال می‌کردم.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: من به شدت از اعضای شورا درخواست می‌کنم که در مورد اجازه دادن به عملیات مرزی به عنوان کانال حیاتی حمایت برای یک سال دیگر به اتفاق نظر برسند. عدم تمدید مجوز شورا پیامدهای مخربی به همراه خواهد داشت.

 

گوترش اظهار کرد: مردم سوریه به شدت نیازمند هستند و بسیج همه ظرفیت‌های ما در همه کانال‌ها ضروری است. اما فراموش نکنیم که راه حل فاجعه سوریه فقط می‌تواند سیاسی باشد. سوری ها برای رسیدن به توافق درباره آینده خود باید دور هم جمع شوند. وقت آن است که به کابوس یک دهه پایان دهیم.

واکنش فلسطین الیوم به انسداد رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا

پایگاه خبری “فلسطین الیوم” که در کنار دیگر پایگاه‌های محور مقاومت توسط آمریکا مسدود شده است، به این اقدام خلاف آزادی مطبوعات واکنش نشان داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, خبر رسانی, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, یمن

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پایان تحریم آمریکا علیه کوبا را خواستار شد

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر خواسته خود مبنی بر اینکه آمریکا به تحریم علیه کوبا خاتمه دهد، تکرار کرد. این تازه‌ترین سری از رای‌گیری سالانه است که تاکید دارد این اقدام دوره جنگ سرد متوقف شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, کلمبیا, کوبا

رهبر کره شمالی؛ احترام گذاشتن به زنان یک نشانه مهم در خصوص متمدن بودن یک جامعه است

رهبر کره شمالی بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی این کشور در پیامی خطاب به یک سازمان بزرگ متشکل از زنان خانه‌دار این کشور، خواستار حمایت از زنان شد.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, زنان, شرق آسیا, کره شمالی, کمونیسم, گزارش

دستورالعمل جدید خزانه‌داری آمریکا: مبادلات کرونایی ایران از تحریم‌ها معاف شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور دستورالعملی جدید اعلام کرد مبادلاتی را که برای مقابله ایران با ویروس کرونا ضروری هستند از قوانین تحریم‌ها معاف کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر