دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

استاندار برکنارشده کرکوک: غربی‌ها در خفا از همه پرسی حمایت کردند

«نجم الدین کریم» استاندار برکنارشده کرکوک عراق در گفتگو با شبکه «CNN» آمریکا تأکید کرد که برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از دولت مرکزی اقدام درستی بوده است.

 

بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به سؤالی پیرامون سیطره نیروهای عراقی بر مناطق مورد مناقشه پس از همه پرسی گفت: ما به طور موقت این مناطق را از دست داده ایم. بدون شک کرکوک را بازپس خواهیم گرفت!.

 

نجم الدین کریم در واکنش به سوالی درباره اینکه آیا مقامات اقلیم کردستان در خصوص مسأله همه پرسی دچار اشتباهات محاسباتی نشدند، گفت: پس از برگزاری همه پرسی تظاهرات های گسترده ای برای اعلام موافقت با آن برگزار شد. کسی که مخالف همه پرسی بود تنها توانست ۲ هزار نفر را به سمت خود جذب کند.

 

وی در همین ارتباط افزود: ما می دانستیم که اقدامی مانند برگزاری همه پرسی مخاطرات خاص خود را دارد و به تفریح نمی رویم.

 

استاندار برکنارشده کرکوک همچنین در واکنش به سوال که آیا از برگزاری همه پرسی پشیمان نیستید، گفت: ما در هر زمان دیگری هم که اقدام به برگزاری همه پرسی می کردیم با همین واکنش های کنونی مواجه می شدیم.

 

وی افزود: با دوستان غربی خود در کشورهای مختلف در خصوص همه پرسی رایزنی کردیم. آنها فقط به ما می گفتند که زمان کنونی مناسب برگزاری همه پرسی نیست؛ آن را پس از انتخابات، برگزار کنید. ما به آنها گفتیم: چرا این موضع را علنی اعلام نمی کنید تا ما آن را قبول کنیم؟ این برای ما پذیرفته نیست که به صِرف نظر شما مبنی بر غیرمناسب بودن زمان کنونی برای برگزاری همه پرسی، آن را عقب بیندازیم.

 

نجم الدین کریم در پایان افزود: رؤیای دولت مستقل کردستان همچنان زنده است! من اعتقاد دارم که کردستان مستقل بالاخره روزی تشکیل خواهد شد.
مهر

قطر هم در صف خریداران تسلیحات روسی قرار گرفت

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» می نویسد: به دنبال عربستان سعودی، فهرست کشورهایی که خواستار دست یابی به تسلیحات جدید روسی، از جمله سامانه های دفاع ضدموشکی «اس-۴۰۰» هستند، افزایش یافته و اکنون قطر نیز به این فهرست اضافه شده است. در جریان سفر چند روز قبل “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه به دوحه، پایتخت قطر، که ... قطر هم در صف خریداران تسلیحات روسی قرار گرفت

ادامه

جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, قطر

به دوستانم گفتم: نگران نباشید، فقط به پول در آوردن از ایران ادامه بدهید

ترامپ افزود: «آنها دوستان من هستند. واقعا این‌طور است. با آنها مشکلی ندارم. خواه امانوئل باشد یا آنگلا». اشاره ترامپ به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی با «فاکس‌نیوز» گفته است که اعتراضی به ادامه تجارت آلمان ... به دوستانم گفتم: نگران نباشید، فقط به پول در آوردن از ایران ادامه بدهید

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خبر, فرانسه

عطوان: جنگ سوریه در شرف پایان است / طرح سرنگونی نظام شکست مفتضحانه‌ای خورد

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب در مقاله خود در روزنامه رای الیوم نوشت: نمایشگاه بین المللی دمشق روز پنجشنبه با مشارکت ۴۳ کشور عرب و غیر عرب و در صدر آنها روسیه، چین، ایران، ونزوئلا، عراق و هند و نیز شرکت های ۲۰ کشوری که روابط خود با سوریه را قطع کردند ... عطوان: جنگ سوریه در شرف پایان است / طرح سرنگونی نظام شکست مفتضحانه‌ای خورد

ادامه

امریکا, جهان, سوریه, گزارش

علنی‌شدن جنگ شیمیایی غرب علیه دمشق

روزنامه روسی«نیزوایسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: مقامات دمشق آمریکا و انگلیس را به ارسال تسلیحات شیمیایی و مواد مسموم کننده غیرقانونی برای گروههای تروریستی فعال در سوریه متهم کرده اند. در لندن گفته شد که این مسئله صحت نداشته و چنین ارسالی صورت نگرفته است. مقامات واشنگتن فعلا در این خصوص سکوت کرده ... علنی‌شدن جنگ شیمیایی غرب علیه دمشق

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه