نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، ابو محمد الجولانی، سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) که اخیرا رسوایی‌هایی از تشکیلات تروریستی تحت کنترلش از جمله شکنجه و قتل در زندان‌های این تشکیلات بر ملا شده، این بار با رسوایی بزرگی در خصوص فروش اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق تحت نفوذش به غرب برای هدف قرار دادن آنها با جنگنده‌های ائتلاف مواجه است.

 

در مستندی که اخیرا از الجولانی همراه با مارک اسمیت، خبرنگار آمریکایی منتشر شده، تلاش او برای خوب جلوه دادن چهره تشکیلات متبوعش به غرب و تاکید دائم او بر اینکه این تشکیلات خطری برای غرب ایجاد نمی‌کند، کاملا هویدا بود.

 

جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در سوریه نیز در این مستند بر همین مطلب تاکید کرده و گفت: کانال‌های غیر مستقیمی که از طریق نهادهای غیردولتی و یا اهالی رسانه با الجولانی وجود دارند، این پیام را انتقال می‌دهند که الجولانی می‌خواهد دوست و نه تروریست باشد.

 

اظهارات جفری در این فیلم موجی از خشم را در میان نیروهای الجولانی ایجاد کرد و آنها این مطالب را خیانت به اعتقادات و اهداف فعالیت‌هایشان که در راستای خدمت به منافع شخصی الجولانی بود، دانستند. مخالفان الجولانی نیز بر اساس اظهارات نماینده سابق آمریکا مخالفت خود را با همکاری‌های الجولانی با غرب اعلام کرده و تلاش او برای نابودی تمامی مخالفانش با افشای اطلاعات آنها به دستگاه اطلاعات آمریکا و هدف قرار دادنشان در حملات جنگنده‌های ائتلاف را محکوم کردند، از جمله این مخالفت برخی فرماندهان نیروهای الجولانی بودند که مخالفت خود را با سیاست‌های او در مدیریت مناطق تحت نفوذش و انحصار تصمیم‌ها در راستای منافع شخصی‌اش اعلام کردند.

 

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، الجولانی در رسوایی بزرگی اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی تحت تعقیب ائتلاف ضد داعش را که در مناطق تحت نفوذش حضور دارند، به این ائتلاف فروخته است.

 

به گفته این منابع، هیئت تحریر الشام از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، تمامی شبه‌نظامیان خارجی در مناطق تحت کنترل خود در ادلب را مجبور کرده اسامی کامل و مناطقی را که در آنها حضور دارند به همراه تصاویر پرسنلی خود را ثبت کنند.

 

منابع یاد شده افزودند: یک خودروی گشتی نیروهای الجولانی یک شبه‌نظامی قطری را بازداشت کرده و او را پس از گرفتن اطلاعات کاملش و عکس‌برداری از او، آزاد کردند.

 

آراء مخالف با رویکردها و اقدامات الجولانی در مناطق تحت نفوذش افزایش یافته و مخالفان او از دیگر گروه‌ها خواستند با او پیش از آنکه جایگاهش را تثبیت کرده و اعتماد کشورهای غربی را به دست آورد، مقابله کنند؛ چرا که ممکن است اقدامات و تصمیمات یک‌جانبه‌اش باعث نابودی دیگر گروه‌ها نیز شوند.

سفیر انگلیس: تا زمانی که داعش هست، نیروهای آمریکایی از عراق خارج نمی‌شوند

به رغم مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، سفیر انگلیس در بغداد گفت تا زمانی که داعش در عراق حضور دارد، پیش‌بینی نمی‌کند که نیروهای آمریکایی از خاک این کشور خارج شوند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق

حامد کرزای: آمریکایی‌ها ننگ و فاجعه به جا گذاشتند، بهتر است بروند

رئیس‌جمهوری سابق افغانستان اظهار کرد: آمریکا “برای مقابله با افراط‌گرایی و برقراری ثبات” به افعانستان آمد و بعد از ۲۰ سال در پی شکست در تحقق این دو هدف کشور را ترک خواهد کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی

تشدید درگیری‌ها در افغانستان؛ دست به دست شدن شهرستان‌ها و «آتش زدن و غارت» منازل مردم

برخی از منابع محلی افغانستان با تشدید درگیری در چند روز اخیر از دست به دست شدن برخی از شهرستان‌ها مانند “نهر سراج ” میان دوطرف درگیر در یک شبانه گذشته خبر می‌دهند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جنوب آسیا, حقوق بشر, گزارش