مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

کشته شدن ۲ کودک در حمله تروریستی به حومه درعا

منابع سوری اعلام کردند که در حمله گروه های تروریست به منطقه ای در حومه شهر «درعا» دو کودک کشته شدند.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) در این باره نوشت که تروریست ها در حمله به شهرک «قرفا» در حومه درعا دو کودک را کشتند و سه برادر و مادر آنها را زخمی کردند.

 

این حادثه در اثر اصابت گلوله خمپاره تروریست ها به شهرک قرفا واقع در حومه شمالی درعا روی داد.

 

یک منبع پزشکی در بیمارستان ملی درعا به خبرگزاری سانا گفت که بر اثر حمله خمپاره ای تروریست ها به شهرک قرفا، دو کودک شهید و سه برادر و مادر این خانواده زخمی شدند.

 

در خبر دیگر، سانا اعلام کرد که گروه های تروریستی مستقر در محله« درعا البلاد» و« جاده السد» حملات خود را با استفاده از گلوله خمپاره به محله های مسکونی شهر درعا و ایست و بازرسی ارتش سوریه در اطراف درعا البلاد ادامه می‌دهند.

 

ارتش سوریه نیز در پی این اقدام با آتش متقابل  به حملات تروریست‌ها پاسخ داد.

 

یک منبع میدانی توضیح داد که گروه های تروریستی شنبه شب گذشته و تا ساعات اولیه صبح امروز با گلوله خمپاره به مواضع ارتش در محله« منشیه» و اطراف درعا البلد و به محلات مسکونی حمله کردند.

 

وی گفت که این حملات منجر به وارد آمدن آسیب‌های مادی شد و یگان‌های ارتش با ابزارهای مناسب به حملات و منابع شلیک گلوله ها پاسخ دادند.

 

با وجودی که ارتش سوریه اواسط جولای ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود در آورده است  اما همچنان گروهی از تروریست ها و مخالفان دولت سوریه بر مناطقی از این استان کنترل دارند.

 

اکنون نیروهای سوریه محله درعا البلد واقع در جنوب شرقی درعا را که تحت کنترل گروه‌های مخالف قرار دارد، محاصره کرده اند تا آنها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

 

علی رغم اینکه ارتش و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه درعا به توافق رسیده‌اند اما عناصر مسلح و تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر و حومه آن ادامه می‌دهند.

 

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

 

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

 

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

بررسی چرایی شکست آمریکا در افغانستان از زبان هنری کسینجر

وزیر خارجه اسبق و نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی در مقاله‌ای خروج این کشور از افغانستان را یک شکست استراتژیک دانست.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, انگلستان, پاکستان, تروریسم, جهان, عراق, مقاله, ویتنام

رئیس جمهور فرانسه: در عراق می‌مانیم حتی اگر آمریکا برود

رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در کنفرانس همکاری و شراکت به بغداد سفر کرده گفت، حتی در صورت خروج آمریکا، این کشور در عراق باقی خواهد ماند.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فرانسه, قطر, کویت

احیای اتحاد قدیمی عربستان و طالبان بعید است

“عربستان سعودی و طالبان که زمانی متحد بودند، با جنگ، خیانت و یازده سپتامبر دچار اختلاف شده‌اند. با تغییرات در افغانستان و تغییر روابط در خاورمیانه مناسبات این دو زنده نمی‌شود، اما کشور دیگری از نزدیک کابل را رصد می‌کند.”

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, امارات, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, قطر, مقاله