عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

کشته شدن رهبر برجسته جنبش “حسم” شاخه نظامی اخوان المسلمین در عملیات نیروهای امنیتی مصر

وزارت کشور مصر اعلام کرد در جریان عملیاتی در منطقه المطریه در شرق قاهره یک رهبر برجسته جنبش “حسم”، شاخه نظامی گروه اخوان المسلمین کشته شد.

 

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت کشور مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی مقادیر زیادی اسلحه، مهمات، مواد منفجره و خمپاره را در یکی از مخفیگاه‌های تروریست‌های وابسته به جنبش حسم در منطقه المطریه کشف و ضبط کردند، در جریان این عملیات عمرو احمد محمود ابوالحسن، یکی از فرماندهان آن کشته شد.

 

این وزارتخانه تاکید کرد، در جریان تیراندازی میان دو طرف که برای چند ساعت ادامه داشت، این فرمانده حسم به همراه یکی دیگر از نیروهای این جنبش کشته شد و نیروهای ما یکی دیگر از اعضای حسم را بازداشت کردند. همچنین دو تن از افسران دستگاه امنیت ملی که در این ماموریت شرکت داشتند، زخمی شدند.

 

بر اساس این بیانیه، دستگاه امنیت ملی مصر اطلاعاتی دال بر این به دست آورد که یکی از تروریست‌های جنبش حسم وابسته به اخوان المسلمین یکی از آپارتمان‌های منطقه المطریه در قاهره را مخفیگاه خود کرده و جهت آمادگی برای اجرای چندین عملیات در آنجا اسلحه انبار می‌کند.

 

برخی منابع امنیتی آگاه روز ۱۹ سپتامبر گزارش دادند، نیروهای ویژه مصر موفق شدند طی یک عملیات امنیتی در محله المطریه در شرق قاهره یک فرد مسلح را از پا درآورده و یک نفر دیگر را بازداشت کنند، فرد کشته شده نیز اسلحه خطرناکی همراه خود داشت.

 

در ویدئویی که روسیا الیوم به دست آورده و به دلیل داشتن صحنه‌هایی دلخراش نمی‌تواند آن را بازنشر کند، اسلحه کلاشینکوف و آرپی‌جی به همراه مقادیری مهمات مشاهده شد.

ایسنا

الجزیره؛ سوءاستفاده آمریکا از حمله به آرامکو

تارنمای شبکه تلویزیونی «الجزیره» امروز (یکشنبه) در گفت وگو با شماری از کارشناسان و تحلیل گران سیاسی جهان عرب، «سوء استفاده آمریکا از حمله اخیر پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی شرکت ملی نفت سعودی (آرامکو) » را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, گزارش

برگزاری رزمایش مشترک چین، ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان

روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» هنگ‌کنگ در مطلبی تحلیلی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک چین، ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان نوشت پیام برگزاری این رزمایش مشترک، حمایت پکن از تهران است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه

انور قرقاش: حمله اخوان المسلمین به مصر شکست خورد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که بسترهای رسانه‌ای هدفمند و پشتیبانی شده در دعوت به برگزاری تظاهرات با مقابله مردم مصر و حمایت از دولت و نهادهای دولتی این کشور مواجه شد.

ادامه

امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, مصر

کنار گذاشتن بولتون از کاخ سفید: گشایشی برای کاهش تنش؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۹ شهریور با انتشار پیامی در توییتر، جان بولتون، مشاورش در امور امنیت ملی را برکنار کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, سیاسی, عراق, فرانسه, کره شمالی, لیبی, مذاکرات اتمی