پارلمان عراق در تلاش برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق گفت که در این نهاد قانونگذاری تحرکاتی برای پایان دادن به حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور از طریق اتخاذ برخی تصمیمات در جریان است. به گزارش روز جمعه ایرنا، «علی ترکی» نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت که ... پارلمان عراق در تلاش برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

اشغالگری, امریکا, امنیتی, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, گزارش

روسیه: آمریکا عامل افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، حضور نظامی آمریکا و دخالت در امور شبه‌جزیره کره را عامل افزایش تنش‌ها در این منطقه اعلام کرد. به گزارش روز جمعه ایرنا از تاس، «ماریا زاخاروا» در گفت‌وگو با رسانه‌ها خاطرنشان کرد: برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره، لازم است آمریکا آرایش نظامی تهاجمی خود را متوقف کند. وی ... روسیه: آمریکا عامل افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است

ادامه

آمریکا, استرالیا, تحریم, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

تحولات نیجر، سرنوشت بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در آفریقا را به چالش می‌کشد

کودتایی که در ماه گذشته میلادی در نیجر رقم خورد، می‌تواند باعث شود که آمریکا پایگاه نظامی خود در این کشور را از دست بدهد. به گزارش ایسنا، به نقل از رسانه انگلیسی «بی‌ان‌ای»، این پایگاه نظامی که در ابتدا با هدف میزبانی از پهپادهای تجسسی در سال ۲۰۱۴ ساخته شد، به مرور زمان تکامل ... تحولات نیجر، سرنوشت بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در آفریقا را به چالش می‌کشد

ادامه

آفریقا, آمریکا, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, غرب, غرب آفریقا, نیجر

هشدار درباره اقدام آمریکا در جابجایی داعشی‌ها بین پایگاه عین الاسد و ارتفاعات حمرین

یک کارشناس امنیتی در عراق هشدار داد، آمریکا از «تاکسی داعش» برای انتقال تروریست از پایگاه عین الاسد به ارتفاعات حمرین در استان دیالی استفاده می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المعلومه، عقیل الطائی، کارشناس مسائل امنیتی گفت، آمریکا با هدف ایجاد بی‌ثباتی در عراق از تروریست‌ها در مناطق مشخصی از کشور ... هشدار درباره اقدام آمریکا در جابجایی داعشی‌ها بین پایگاه عین الاسد و ارتفاعات حمرین

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

اصرار آمریکا بر ماندن در عین الاسد؛ واشنگتن به دنبال نفت و گاز است

یک منبع مسئول بلندپایه در استان الانبار فاش کرد که افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در عین الاسد، به خاطر مسائل جنگی نیست، بلکه واشنگتن به دنبال غارت میادین نفتی و گازی موجود در آن است. به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع مسئول بلندپایه در استان الانبار پشت پرده حضور نظامیان تروریست آمریکا در پایگاه هوایی ... اصرار آمریکا بر ماندن در عین الاسد؛ واشنگتن به دنبال نفت و گاز است

ادامه

آمریکا, اقتصادی, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق, گزارش

برگزاری رزمایش مشترک چین، ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان

روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» هنگ‌کنگ در مطلبی تحلیلی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک چین، ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان نوشت پیام برگزاری این رزمایش مشترک، حمایت پکن از تهران است.

 

این روزنامه روز یکشنبه در گفت و گو با دو تن از تحلیلگران مسایل نظامی نوشت این رزمایش به صورت منطقی بیانگر روابط نزدیک سه کشور چین، ایران و روسیه است و نشان می‌دهد که چین از تهران حمایت می‌کند.

 

سرتیپ قدیر نظامی، رئیس امور بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران روز گذشته از برگزاری مانور نظامی مشترک بین ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند خبر داده بود.

 

«لی جی» کارشناس نیروی دریایی مستقر در پکن به این روزنامه گفته است: زمان برگزاری این تمرین مشترک ممکن است کمی حساس باشد و برخی ممکن است در صورت بروز درگیری های نظامی بین کشورها، آن را به عنوان نشانه حمایت چین از ایران تلقی کنند.

 

وی ادامه داد: اما اگر این رزمایش در آب های بین‌المللی و بدون هدف قرار دادن کشور دیگری برگزار شود، یک تبادل نظامی معمول بین کشورها تلقی گردد.

 

«نی لکسیونگ» یک متخصص نظامی و استاد علوم سیاسی و حقوق دانشگاه شانگ‌های هم به این روزنامه گفته است این رزمایش برای ارسال این پیام است که چین در “سناریوهای مختلف” در کنار ایران خواهد بود.

 

او گفت: اگرچه ممکن است مسایل به این سمت نرود اما رزمایش دریایی ارسال پیام ارعاب است.

 

گزارش می‌افزاید دو سال پیش، چین و ایران پس از آنکه واشنگتن تهران را به ارسال قایق های سریع السیر برای آزار و اذیت کشتی های جنگی آمریکایی که از آن منطقه عبور می‌کردند متهم کرد، یک تمرین دریایی مشترک را در نزدیکی تنگه هرمز در خلیج فارس انجام دادند.

 

در این گزارش آمده است سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اوایل ماه جاری برای دیداری سه روزه به چین سفر کرد دو طرف در جریان این دیدار توافق کردند دیدارهای بیشتری با مقامات ارشد نظامی داشته باشند و همکاری ها را در زمینه آموزشی تقویت کنند.

ایرنا

قانونگذار آلمانی: آمریکا باید جنگ افزارهای اتمی خود را از کشور ما خارج کند

به دنبال تهدید اخیر سفیر آمریکا در برلین مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک آلمان، یک قانونگذار این کشور یکشنبه در این زمینه واکنش نشان داد و اظهار داشت که نباید سلاح‌های اتمی آمریکا در آلمان مستقر باشند.

ادامه

المان, امریکا, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, لهستان, ناتو

ناو جنگی بریتانیا به سوی آب‌های خلیج فارس حرکت کرد

بریتانیا اعلام کرده که در ماموریت تامین امنیت تردد کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز مشارکت می‌کند. فرماندهی این ناوگان با آمریکا است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, فرانسه