چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

کره شمالی: درهای گفت‌و‌گو به روی آمریکا باز است

یک مقام ارشد کره شمالی امروز برای نخستین بار به طور آشکار اعلام کرد درهای گفت و گو به روی آمریکا باز است و این کشور باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

 

‘کیم یونگ چول’ رییس هیات کره شمالی در کره جنوبی امروز دوشنبه خاطر نشان کرد ما قبل از این هم بارها گفته ایم که اشتیاق کافی در پیونگ یانگ برای مذاکره با آمریکا وجود دارد.

 

وی در دیداری با ‘چونگ یویی یونگ’ مشاور ارش امنیت ملی کره جنوبی گفت که در گذشته مقام های این کشور تکرار کرده اند که می توان با واشنگتن وارد مذاکره شد.

 

وی در ضیافتی که شماری از مقام های ارشد وزارت خارجه و وزارت وحدت کره جنوبی حضور داشتند در باره روابط دوجانبه و مساله هسته ای شبه جزیره کره بحث و رایزنی کرد.

 

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است در جریان این مذاکرات یکی از مسایل مهمی که مورد بحث قرار گرفت گفت و گوی کره شمالی و آمریکا بود.

 

با وجود ابراز تمایل مکرر کره شمالی برای گفت و گو با آمریکا ، واشنگتن می گوید تنها در مذاکراتی شرکت می کند که باعث خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ شود.

 

طرفین در ملاقات امروز نقش المپیک زمستانی کره جنوبی برای نزدیکتر کردن دو کشور و برگزاری دور تازه ای از گفت و گوها میان آنها پس از دو سال را بسیار مهم دانستند و ابراز امیدواری کردند که این روند باعث صلح دایمی در شبه جزیره کره شود.

 

خبرگزاری رسمی کره جنوبی می نویسد با توجه به اینکه روابط دو کره رو به بهبود است و دو کشور برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ تاکنون گفت و گو کرده اند احتمال اینکه پیونگ یانگ و واشنگتن هم وارد مذاکره شوند بسیار زیاد است.

 

همزمان با این اظهار نظرها ‘مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی در ملاقات روز دوشنبه با ‘لیو یاندونگ’ معاون نخست وزیر و فرستاده رییس جمهور چین به کره گفت که آمریکا باید راه گفت و گو را باز کرده و موانع را برطرف کند و کره شمالی هم به خلع سلاح هسته ای علاقه نشان دهد و برای رسیدن به این مقصود لازم است طرفین رودر رو گفت و گو کنند.

 

گزارش حاکی است که رییس هیات کره شمالی که معاون کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور نیز به حساب می آید هیچ شرطی را برای گفت و گو با آمریکا در مذاکرات خود مطرح نکرده است.

 

هیات کره شمالی که برای حضور در مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر کرده بود روز سه شنبه این کشور را ترک می کند.
ایرنا

آمریکا و متحدانش برای محاصره دریایی کره شمالی آماده می‌شوند

تازه ترین گزارش ها حاکی است آمریکا و برخی از متحدان آسیایی این کشور در حال انجام برنامه ای جامع برای گسترده کردن تحریم ها و محاصره دریایی کره شمالی هستند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, کره شمالی

سئول مذاکرات دو کره را راه حل اصلی برای مشکل اتمی کره شمالی می‌داند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کره‌ جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سئول به دنبال ورود به مذاکره‌ای همه جانبه و ادامه مذاکرات بین دو کره و همچنین مذاکره کره شمالی و آمریکا به عنوان قطب‌های اصلی در حل مشکل اتمی پیونگ یانگ است.

ادامه

جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی

دادگاهی در کره جنوبی دولت این کشور را محکوم به‌پرداخت غرامت به ۱۱۷ کارگر جنسی کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک وکیل از یک شرکت حقوقی گفت: دولت کره جنوبی برخی افراد را که در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا زندگی می‌کنند، به روسپیگری تشویق کرده است و حتی زیرساخت‌هایی را در این مناطق توسعه داده و این قبیل کارها را در قالب وطن‌پرستی بین آنها ترویج کرده است!

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کره جنوبی