چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا از چین کمک خواست

یک منبع دیپلماتیک کره شمالی با اشاره به گسترش بی امان ویروس کرونا در این کشور، از درخواست کمک دولت از کشور چین برای مبارزه با این همه‌گیری خبر داد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» منبع آگاه دیپلماتیک کره شمالی مطلع از جزئیات روابط پکن  و پیونگ یانگ، گفت: در روزهای گذشته دولت از کانال دیپلماتیک خود استفاده کرده تا  به ذخایر و تجهیزات مربوط به همه گیری ویروس کرونا از کشور همسایه (چین) دسترسی پیدا کند و در عین حال مذاکرات میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

 

پنجشنبه گذشته کره شمالی برای نخستین بار از آغاز همه گیری ویروس کرونا در جهان و پس از ۲ سال ادعای نداشتن هیچگونه مورد ابتلا به کرونا، از شیوع ویروس جهش یافته «امیکرون» در این کشور خبر داد.

 

از سوی دیگر «سون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی روز جمعه پیشنهاد کرد تا برای مقابله با همه گیری کرونا در کره شمالی واکسن های کرونا و داروهای لازم را از طریق مرز زمینی به این کشور ارسال کند. پس از آن وزارت اتحاد کره جنوبی روز گذشته گفت پیشنهاد مذاکراتی برای همکاری با کره شمالی را در زودترین زمان ممکن برای مبارزه با کرونا ارائه خواهد کرد تا ” کمکی عملگرایانه” برای مقابله با همه گیری باشد.

 

روز گذشته پیونگ یانگ ۱۵ مورد مرگ و میر دیگر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و ۳۰۰ هزار مورد ابتلای جدید  را گزارش کرد.

 

مرزهای کره شمالی و چین به دلیل همه گیری ویروس کرونا بسته باقی مانده است اما انتظار می‌رود که به منظور کمک رسانی به طور موقت مرزها بازگشایی شوند.

 

هفته گذشته چین آمادگی کامل خود را برای کمک و حمایت کامل از کره شمالی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در صورت نیاز این کشور اعلام کرده بود.

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد + ویدیو

وزارت امور خارجه چین رسما اقدام نیروهای اسرائیلی را در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, چک, خاورمیانه, خبر, خبرنگاری, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین, ویدیو

روسیه: سازمان ملل درخصوص فعالیت‌های بیولوژیک آمریکا تحقیق کند

یکی از سناتور‌های روس تاکید کرد آمریکا از روی عمد اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بیولوژیک پنتاگون را مخفی می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

تاثیر جنگ اوکراین بر سیاست‌های آمریکا و چین در آسیا-اقیانوسیه

“چین هر روز بیش از پیش جنگ اوکراین – و حمایت آمریکا و متحدانش در ناتو از کی‌یف – را منعکس‌کننده تنش‌های آتی میان ناتو و پکن در منطقه هند اقیانوسیه می‌داند.”

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسیا, اقیانوسیه, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

سهم چین از اقتصاد جهانی به بیش از ۱۸ درصد رسید

بر اساس اعلام یک مقام چینی در روز پنجشنبه، این کشور بیش از ۱۸ درصد از اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است که نسبت به عدد ۱۱.۴ درصدی در سال ۲۰۱۲ افزایش قابل توجهی به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا