چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

چین و آفریقا همکاری‌ها را ارتقا می‌دهند

یک مقام شورای تجاری چین – آفریقا با بیان اینکه شرکتهای چینی نقش مهمی در ارتقای همکاری‌های دو طرف داشته‌اند، خاطرنشان کرد که اتهامات غرب درباره “تله بدهی” بی اساس است و دو طرف باید مراقب اقدامات آمریکا برای تاثیرگذاری بر همکاری‌ها باشند.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از گلوبال تایمز، یک نماینده ارشد تجاری چین گفت: شرکت‌های چینی یک نیروی استوار در ارتقای همکاری‌های گسترده بین چین و آفریقا بوده اند که در دوره پاندمی کرونا نیز انعطاف نشان داده اند و در حالی که چین و آفریقا با وجود چالش‌هایی مانند پاندمی و مداخلات خارجی درصدد ارتقای همکاری‌های دوجانبه هستند، باز هم این شرکت‌ها نقش مهمی خواهند داشت.

 

رهبران چینی و آفریقایی قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته مجمع همکاری چین – افریقا FOCAC را در شهر داکار پایتخت سنگال برگزار کنند. قرار است یک رشته سندها و ابتکارها از جمله دورنمای همکاری دو طرف تا سال ۲۰۳۵ منتشر شود.

 

تحلیلگران می‌گویند که این اجلاس همچنین احتمالا بر همکاری چین و آفریقا در حوزه‌های بیشتری مانند تغییرات آب و هوایی تمرکز خواهد کرد.

 

“اریک وانگ شیایونگ”‌ معاون و دبیر کل شورای تجاری چین – افریقا به گلوبال تایمز گفت: شرکت‌های چینی در همکاری‌های دو طرف در مقابله با پاندمی کرونا مشارکت گسترده‌ای داشته و کمک‌های بین دولتی را تکمیل کرده اند.

 

وانگ افزود: از زمان شروع همه‌گیری، چین و کشورهای افریقایی متحد شده و به یکدیگر کمک کرده اند و هر دو طرف نقش مهمی در مبارزه با کرونا داشته و به حل این مشکل جهانی کمک کرده اند.

 

چین تا ۱۲ نوامبر سال جاری بیش از ۱.۷ میلیارد دُز واکسن کرونا به بیش از ۱۱۰ کشور و سازمان از جمله ۵۰ کشور افریقایی داده است.

 

وانگ خاطرنشان کرد: شرکت‌های چینی علاوه بر ارائه اقلام مرتبط با همه گیری همچنین محصولات و فناوری خود را به آفریقا آورده‌اند.

 

شرکت‌های چینی بطور فعال مشغول تولید مشترک واکسن در افریقا با شرکتهای محلی هستند و تا کنون کار تولید مشترک را در مصر شروع کرده و توافق‌های همکاری با مراکش و الجزایر امضا کرده اند.

 

روز جمعه همچنین ساختار اصلی پروژه ساختمان مقر CDC آفریقا اولین مرکز مدرن کنترل و پیشگیری بیماری در آفریقا در ادیس آبابا پایتخت اتیوپی فرایند کاری خود را به اتمام رساند. یک سخنگوی شرکت چینی مجری این پروژه گفت این برنامه بخش مهمی از “ابتکار بهداشت و درمان” در آفریقا و گام مهمی در تقویت آینده مشترک چین و افریقا است.

 

سرمایه‌گذاری مستقیم چین در افریقا ۲.۵۹ میلیارد دلار بوده که ۹.۹ درصد به نسبت سالیانه افزایش داشته و از سطح سال ۲۰۱۹ پیش از پاندمی فراتر رفته است.

گسترش فقر در کشور به فاصله یک‌سال

در حالی در سال جاری ۲۵ استان تورمی بالاتر از تورم کل کشور داشتند که این نسبت برای آبان ماه سال گذشته، ۱۱ استان گزارش شده بود؛ بدین معنا که به فاصله یک‌سال علاوه بر افزایش ۵۳ واحد درصدی تورم، ۱۴ استان نیز به لیست استان‌های با تورم بالاتر از میانگین کشوری اضافه شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, گزارش

چین: تحریم‌های آمریکا برای زنجیره‌های تأمین جهانی زیان‌بار هستند

دولت چین تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد و ضمن هشدار درباره پیامد آن‌ها برای زنجیره تأمین جهانی اعلام کرد حق اقدام متقابل را محفوظ نگه می‌دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

جبههٔ متحد نیروهای اپوزیسیون ملی ودموکرات، به‌جای مماشات با دیکتاتوریِ ولایی

با گذشت ۱۰۰ روز از آغاز دورۀ ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی نه‌تنها تغییری در شرایط اقتصادی کشور و زندگی اکثر مردم حاصل نشده است، بلکه وضعیت بدتر هم شده و فقط تعداد وعده‌ها، سفرهای استانی، و شعارها افزایش یافته‌اند.

ادامه

اجتماعی, اسلام سیاسی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سیاسی, کارگری, مداخله خارجی, مقاله, نئولیبرالیسم