افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

چین رقیب صندوق بین‌المللی پول؛ پکن ۳۰ میلیارد دلار وام اضطراری اعطا کرد

چین در سال‌های اخیر ده‌ها میلیارد دلار به عنوان «وام‌های اضطراری» به کشورهایی که در معرض بحران مالی قرار دارند، اعطا کرده و این مساله پکن را به رقیب صندوق بین‌المللی پول به رهبری غرب تبدیل کرده است.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از فایننشال تایمز، چین در یک دهه گذشته وام‌های فراوانی را در قالب طرح ۸۳۸ میلیارد دلاری یک کمربند-یک جاده به شماری از کشورها اعطاء کرده است.

 

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط دانشگاهی در آمریکا، بزرگترین دریافت کنندگان وام‌های چین، پاکستان، سریلانکا و آرژانتین هستند که از سال ۲۰۱۷میلادی تاکنون ۳۲.۸۳ میلیارد دلار دریافت کرده‌اند.

 

بر اساس این آمارها، کنیا، ونزوئلا، اکوادور، آنگولا، لائوس، سورینام، بلاروس، مصر، مغولستان و اوکراین نیز تاکنون وامهایی را از چین دریافت کرده‌اند.

 

همچنین به استناد گزارش های خبری، چین، بزرگترین طلبکار دولتی به اقتصادهای نوظهور، تصمیم دارد که ۲۳ وام بدون بهره را به ۱۷ کشور آفریقایی ببخشید و ۱۰ میلیارد دلار با هدف حمایت از این کشورها به صندوق بین‌المللی پول اختصاص دهد.

 

بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشکده مطالعات بین‌المللی پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده است، از سال ۲۰۰۰، پکن چندین بار بخشودگی وام های بدون بهره به کشورهای آفریقایی را اعلام کرده است و حداقل ۳.۴ میلیارد دلار از بدهی خود را تا سال ۲۰۱۹ لغو کرده است.

 

در میان کشورهای آفریقایی، زامبیا تا کنون بیشترین بخشودگی وام را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالیست که تاکنون وام‌های امتیازی و تجاری چین به کشورهای آفریقایی مشمول این مساله نشده‌اند.

 

بر اساس رسانه‌های خبری، میزان بدهی‌های آفریقا به کشورهای جهان به حدی است که پس از روسیه که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۰ میلیارد دلاری از بدهی‌های این قاره را بخشید و چین که از بخشی از مطالبات حدود ۱۴۳ میلیارد دلاری خود از آفریقا چشم‌پوشی کرد، این قاره نه تنها همچنان غرق در بحران بدهی‌هاست که این بحران به دنبال اپیدمی کرونا تشدید هم شده است. البته چین پیشتر و در سال ۲۰۱۸ هم بدهی‌های چندین میلیون دلاری بسیاری از کشورهای آفریقایی نظیر کامرون، بوتسوانا، سودان و کنگو برازاویلا را مشمول بخشودگی کرده بود.

 

کشورهای آفریقایی به دنبال شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های فزاینده از وضعیت اقتصادی خود، از کشورهای دیگر از جمله چین خواسته‌اند تا آن‌ها را از پرداخت بدهی هایشان معاف کنند.

 

به گزارش ایرنا از ساوت چاینا مورنینگ پست، این کشورها تاکید کرده‌اند که کرونا فشار مضاعفی بر اقتصادهای ضعیف این قاره وارد کرده، به تجارت خارجی آن‌ها بشدت لطمه زده و رشد اقتصادی آن‌ها را کاهش داده است.

 

همزمان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از کشورهای گروه ۲۰ از جمله چین، بزرگترین طلبکار کشورهای آفریقایی خواسته‌اند با بخشودن بدهی‌ها فشارها بر این کشورها را در این شرایط کاهش دهند.

روسیه به اعمال کنندگان سقف بهای انرژی، نفت و گاز صادر نمی‌کند

نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه روز یکشنبه گفت که کشورش به طرف هایی که سقف بهای انرژی را اعمال کنند، گاز یا نفت نخواهد فروخت.   به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ شولگینوف به شبکه تلویزیونی روسیا یک گفت: ما مطمئنا (انرژی را) با زیان یا زیر قیمت بازار نخواهیم فروخت، غیرممکن است. این نوعی ... روسیه به اعمال کنندگان سقف بهای انرژی، نفت و گاز صادر نمی‌کند

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, فرانسه, کانادا

اروپا در اعتراض؛ آتش اعتراضات به افزایش قیمت انرژی به اتریش سرایت کرد+ فیلم

افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در اروپا با سرایت به اتریش، هزاران نفر از مردم این کشور را به خیابان‌ها کشاند.

ادامه

اتریش, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, چک, روسیه, شرق اروپا, فیلم

افسر سابق سیا؛ روسیه برنده واقعی جنگ اوکراین است

گراهام فولر، افسر اطلاعاتی سابق امریکا که سال‌های متوالی رئیس ایستگاه کابل در آژانس اطلاعات مرکزی «سیا» و سپس نایب رئیس شورای اطلاعات ملی بود با انتشار مقاله‌ای به تحلیل اشتباهات امریکا و اروپا پیرامون جنگ در اوکراین پرداخته؛ مقاله‌ای که مرکز تحقیقات اطلاعات فرانسه ترجمه و منتشر کرده است.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اورآسیا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, محیط زیست, مقاله, ناتو

چین و آفریقا در مسیر تقویت مناسبات

چین و اتحادیه آفریقا برای ایجاد جامعه ای با آینده مشترک در دوره جدید، متعهد به ادامه روابط دوستی، اتحاد و همکاری سنتی شدند.

ادامه

اتحاد شوروی, افریقا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, انگولا, بورکینافاسو, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, ژاپن, سنگال, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, فرانسه, کنیا, مالی, مقاله