خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

اروپا در اعتراض؛ آتش اعتراضات به افزایش قیمت انرژی به اتریش سرایت کرد+ فیلم

افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در اروپا با سرایت به اتریش، هزاران نفر از مردم این کشور را به خیابان‌ها کشاند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در پی افزایش شدید هزینه‌های زندگی در اروپا، هزاران نفر از مردم اتریش در اعتراض به سیاست‌های «جهانی‌سازی» دولت این کشور، به خیابان‌ها آمدند.

 

براساس گزارش مطبوعات محلی، حدود ۳ هزار نفر از مردم اتریش در اعتراض به سیاست‌های دولت، در خیابان‌ها دست به اعتراض زده و تجمع اعتراضی دیگری نیز با عنوان «تظاهرات میهن‌پرستان» در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

 

تظاهرات‌کنندگان، دولت اتریش را به تضعیف مردم این کشور و اقدام در راستای منافع «جهانی‌سازی» خود متهم کردند. برخی از فعالان، واکسیناسیون اجباری کووید -۱۹ را تقبیح کردند اما پس‌زمینه غالب این تظاهرات، قیمت‌های سرسام‌آور انرژی و بحران تورم بود.

 

برخی از معترضان، خواستار رفع تحریم‌ها علیه روسیه شدند؛ تحریم‌هایی که نام آن را «خودکشی» نهاده‌اند. برخی دیگر نیز «جنگ‌طلبی ناتو» و فشار ملموس این ائتلاف برای نظامی‌سازی اروپا را محکوم کردند.

 

در ادامه اعتراضات به افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا، پراگ، پایتخت جمهوری چک نیز صحنه تظاهرات گسترده و ۷۰ هزار نفری مردم بود. آنها از دولت خواستند تا با عرضه‌کنندگان گاز از جمله روسیه، قراردادهای مستقیم و بی‌واسطه امضا کرده و از این طریق، جلوی افزایش شدید بهای انرژی را بگیرد. تظاهرات‌کنندگان همچنین با محکوم کردن ناتو و اتحادیه اروپا، از دولت جمهوری چک خواستند تا از لحاظ نظامی موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند.

 

تحریم‌های غرب و کشورهای اروپایی علیه روسیه در واکنش به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، به افزایش بی‌سابقه بهای گاز و تورم در کشورهای اروپایی منجر شده است.

 

همچنین به‌دنبال توقف فعالیت خط لوله نورداستریم یک، که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود، قیمت گاز طبیعی در قاره سبز، هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 

کرملین در واکنش به ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو از انرژی به عنوان صلاح استفاده می‌کند، اعلام کرد تا زمانی که تحریم‌ها علیه روسیه به طور کامل برداشته نشود، فعالیت نورداستریم یک، همچنان با اختلال همراه خواهد بود.

 

نشانه‌هایی از تردید در «حمایت بدون محدودیت از اوکراین» در میان مقام‌های آلمانی

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان امروز شنبه برای بار دوم و در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف شد.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, المان, امریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, گزارش

واکنش آرژانتین به مداخله قضایی آمریکا در این کشور/ هزاران نفر در حمایت از رئیس‌جمهوری سابق به خیابان‌ها آمدند

«سانتیاگو کافیِرو» وزیر امور خارجه آرژانتین در واکنش به درخواست سناتور آمریکایی مبنی بر تحریم «کریستینا فرناندز دِ کرشنر» معاون ریاست جمهوری، نقش آمریکا در پیگرد قضایی علیه وی را محکوم کرد و دلیل این تعقیب قضایی را منافعی خارج از این کشور آمریکای جنوبی دانست.

ادامه

ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر

کمپین‌های مردمی در اعتراض به بالا رفتن قیمت سوخت در انگلیس

بالا رفتن قیمت سوخت و قبوض انرژی در انگلیس اعتراض‌های گسترده‌ای علیه مقامات دولتی برانگیخته است. کمپین‌های متعددی خواستار عدم پرداخت قبوض انرژی هستند.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر