تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

نشانه‌هایی از تردید در «حمایت بدون محدودیت از اوکراین» در میان مقام‌های آلمانی

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان امروز شنبه برای بار دوم و در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف شد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از تاس، این دومین سفر وی به اوکراین از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در این کشور است.

 

خبرگزاری آلمان نوشت: دولت آلمان با این سفر قصد دارد تداوم حمایت این کشور از اوکراین را به نمایش بگذارد.

 

بنا بر گزارش این رسانه آلمانی، برلین تازمانی که نیاز باشد به حمایت نظامی و مالی از کی‌یف ادامه می‌دهد.

 

قرار است آنالنا بائربوک در جریان این سفر با دیمیتری کولبا همتای‌ اوکراینی خود دیدار کند. سایر برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه آلمان به دلیل مسائل امنیتی محرمانه باقی می‌ماند.

 

بائربوک به تازگی در اظهاراتی گفته بود که اهمیتی ندارد که رای دهندگان آلمانی چه فکری می‌کنند یا چقدر زندگی آن‌ها سخت می‌شود، من اوکراین را در اولویت قرار می‌دهم. حتی اگر اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌ انرژی، زیاد شود برلین تحریم‌ها علیه روسیه را رفع نخواهد کرد. این اظهارات وزیر خارجه آلمان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های منفی بسیاری را به دنبال داشت.

 

این درحالی است که در روزهای گذشته «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی با بیان اینکه برلین تاکنون تعداد باورنکردنی اسلحه و تجهیزات نظامی از انبار ارتش این کشور (بوندس ور) به اوکراین ارسال کرده است گفته بود: اما باید به این مساله اشاره کرد که به سقف مقدار سلاح قابل ارسال رسیده‌ایم.

 

در این میان اولاف شولتز صدراعظم آلمان که پیش از این بارها وعده داده بود برلین تا هر زمانی که نیاز باشد، حمایت از اوکراین را ادامه خواهد داد، به تازگی در اقدامی با ارسال تانک‌های آلمانی «لئوپارد۲» به اوکراین مخالفت کرده بود.

 

آلمان‌ها که این روزها با بحران انرژی و تورم دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در نبود گاز روسیه خود را برای زمستانی سرد و سخت آماده می‌کنند و اعتراض‌های خیابانی به افزایش روز افزون هزینه‌ها در بخش‌هایی از این کشور مشاهده شده است.

 

اخیرا نیز مردم آلمان در اعتراض به تولید اسلحه و ارسال آن به اوکراین در مقابل یک کارخانه اسلحه سازی دست به تجمع زده بودند که این تجمع با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شده بود.

 

اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان نیز به نسبت به بروز تظاهرات گسترده در این کشور به دلیل تورم بالا ابراز نگرانی کرده و آن را غیرقابل مقایسه با ناآرامی‌هایی گذشته دانسته بود.

 

بنابراین با توجه به سخنان و اقدام‌های مقام‌های آلمانی و همچنین با توجه به اختلاف‌های حزبی که بر تامین انرژی در زمستان در پی بحران انرژی در این کشور شکل‌ گرفته است، می‌توان نشانه‌هایی از تردید در «حمایت بدون محدودیت از اوکراین» را میان مقام‌های آلمانی مشاهده کرد.

 

اتحادیه اروپا تاکنون ۶ بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود. این تحریم‌ها تاکنون با افزایش بهای انرژی به افزایش بی‌سابقه تورم در قاره اروپا منجر شده است و حال باید دید که رهبران این کشورها تا کجا حاضرند اقتصاد و معیشت مردم خود را قربانی حمایت‌های بی‌قید و شرط از جنگ در اوکراین کنند.

دیپلمات روس؛ دستان ناتو عملیات‌های اوکراین را هدایت می‌کند

نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بی‌طرفی دیپلماتیک خود را کنار گذاشته، گفت مربیان نظامی ناتو در حال هدایت عملیات‌های اوکراین هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسیا, افریقا, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایران, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جمهوری چک, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, غرب, کره شمالی, لهستان, ناتو

دیلی تلگراف: هشدار پوتین مانع اجماع نظر اروپایی‌ها بر سر قیمت گاز شد

رسانه های انگلیسی هشدار رئیس جمهور روسیه درباره سقف قیمتی برای گاز را در شکست مذاکرات مقامات اروپایی در این باره موثر شمردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, بلژیک, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پنتاگون بی سر و صدا مرگبارترین مهماتش را در اوکراین مستقر کرد

بلومبرگ با استناد به سندی از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، پنتاگون به یک بودجه ۹۲ میلیون دلاری برای شارژ مجدد ذخایر گلوله‌های توپخانه‌ای اکسکالیبور ام ۹۸۲ ارتش آمریکا متعهد شده است؛ گلوله‌های توپخانه‌ای ۱۵۵ میلیمتری با برد شلیک موثر تا ۵۷ کیلومتر. پنتاگون این دسته از مهمات خودش را برای اوکراین فرستاده است.

ادامه

اروپا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, عراق, ناتو