مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

پیروزی استراتژیک ارتش سوریه/ تسلط بر منابع اصلی آب حلب

ارتش سوریه و نیروهای‌هم‌پیمان آن توانستند کنترل شهرک استراتژیک الخفسه واقع در کرانه غربی رود فرات در حومه شرقی حلب و فرودگاه الجراح را به دست بگیرند.

 

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری آلمان گفت: ارتش سوریه شب گذشته بر شهرک الخفسه در جنوب شهر منبج، موتورخانه و تاسیسات تصفیه خانه آب در کنار رود فرات که آب حلب را تامین می‌کنند و نیز فرودگاه الجراح مسلط شد.

 

منبع سوری افزود: بعد از تسلط ارتش سوریه بر شهرک الخفسه مسیر به روی پیشروی به سمت شهرک دیرحافر فراهم شده که از دو بخش غرب و شمال تحت محاصره ارتش است. این پیشروی ارتش موجب می‌شود آن به سمت شهرک “مسکنه” در هم‌جواری آن حرکت کند که شامل فرودگاه “کشیش” (الجراح) است. این فرودگاه در کمتر از چهار کیلومتری مواضع ارتش سوریه واقع است.

 

ارتش سوریه برای رسیدن به شهرک دیرحافر تلاش می‌کند تا بتواند پایگاه‌های نظامی خود را در فرودگاه کویرس و خطوط امدادی متصل به شهر منبج در حومه شرقی حلب از حملات داعش در امان نگه دارد.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد، ارتش سوریه بر منبع اصلی تامین کننده آب حلب تسلط یافته و آن بعد از پیشروی سریع علیه داعش بود که ارتش سوریه را به کرانه رود فرات رساند.

 

این دیده‌بانی افزود: ارتش و نیروهای ‌هم‌پیمان آن با حمایت هوایی روسیه و سوریه این پیشروی سریع را رقم زدند.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: نیروها شهرک الخفسه را تحت کنترل گرفتند که دربرگیرنده موتورخانه، تلمبه‌خانه و تصفیه‌خانه‌های آب است.

 

منابع نیز گفتند، شهرک اکنون بعد از تسلط ارتش سوریه بر چندین شهرک در این منطقه و بعد از درگیری با داعش به دست ارتش سوریه افتاده است.

 

در شهر حلب نیز پس از اعلام تسلط ارتش سوریه بر شهرک الخفسه مردم با خودروهایشان به خیابان‌ها آمدند. این در حالی است که مردم شهر حلب از دو ماه پیش به دلیل تسلط داعش بر منابع اصلی تامین کننده آب از این نعمت بی‌بهره بودند.

 

ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در حومه شرقی حلب ۱۴ روستا به نام‌های “خفیه الحمر، الریحانیه، خربه شهاب، معربه کبیره، ذخیره، قبب کبیر، فبب صغیر، أم رسوم، الکباریه، رسم البوخر، الطباره، بلوه، العزیزیه، الکبانشیخ أبیض” را پس گرفت.

 

تداوم پیشروی در پالمیرا

 

ارتش سوریه در جبهه دیگر، به تعقیب تروریست‌های داعش در شرق و شمال پالمیرا (تدمر) در حومه شرقی حمص ادامه داد و بر کوه‌های العامریه و تپه‌های اطراف آن در پنج کیلومتری شرق فرودگاه نظامی این منطقه تسلط یافت و اکنون درصدد تسلط بر صومعه‌های این منطقه است.

 

یگان‌های ارتش و نیروهای ‌هم‌پیمان صبح امروز عملیات سنگینی را علیه تجمعات و مقرهای داعش در مناطق پالمیرا و قریتین انجام دادند.

 

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح با همکاری نیروهای پشتیبانی ضربات توپخانه‌ای را بر مراکز تجمع داعش در “البارده” و “الکتیبه المهجوره” و در حومه شرقی مناطق قریتین وارد کردند.

 

منبع توضیح داد: این ضربات منجر به هلاکت تعدادی از افراد این گروه تکفیری و انهدام تعدادی از خودروهای آنها شد.

آمریکا عملیات آزادسازی رقه را با کردها انجام می‌دهد نه ترکیه

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه ترکیه گزارش داد،‌ آمریکا تصمیم گرفته عملیات آزادسازی رقه را با همکاری شبه‌نظامیان کرد و نه ترکیه انجام دهد.   به گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم واشنگتن برخلاف طرح‌های ترکیه است.   بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه گفت: کشورش به همراه آمریکا و روسیه ... آمریکا عملیات آزادسازی رقه را با کردها انجام می‌دهد نه ترکیه

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه

رویترز مدعی شد: “خلیفه” به بیابان گریخته است!

به گزارش خبرگزاری رویترز امروز- چهارشنبه – از خروج «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش از موصل و فرار وی به بیابان خبر داد.   رویترز به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی و عراقی اعلام کرد البغدادی موصل را ترک کرده و شهر را به دست فرمانده‌های خود واگذار کرده است.   این خبرگزاری مدعی ... رویترز مدعی شد: “خلیفه” به بیابان گریخته است!

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

مجتمع دولتی از جمله استانداری نینوا در غرب موصل آزاد شد!

نیروهای عراقی در جریان عملیات بازپس‌گیری غرب موصل از داعش پیشروی‌های چشمگیری داشته‌اند. ارتش عراق اعلام کرد که مجتمع دولتی از جمله استانداری نینوا در غرب موصل را از گروه “دولت اسلامی” باز پس گرفته است.   ارتش عراق روز سه‌شنبه (۷ مارس / ۱۷ اسفند) اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور گام‌های موفقیت‌آمیزی ... مجتمع دولتی از جمله استانداری نینوا در غرب موصل آزاد شد!

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

داعش دستور فرار سرکرده‌های خود از موصل را صادر کرد

به گزارش السومریه‌نیوز، منابعی محلی در عراق، امروز- سه‌شنبه- اعلام کردند که دستورهایی مبنی بر عقب‌‌نشینی «فوری» فرماندهان به اصطلاح «جیش‌الخلافه» از موصل به شهر الرقه در سوریه، صادر شده است.   این منابع تصریح کردند، فرماندهی نظامی داعش در الرقه به بقیه فرماندهان این گروه در استان نینوا دستور عقب‌نشینی داده و از آنها ... داعش دستور فرار سرکرده‌های خود از موصل را صادر کرد

ادامه

ایران, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق