شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

پژوهشگران چینی آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی را که ویروس کووید۱۹ را خنثی می‌کند، کشف کردند

یک گروه پژوهشگر چینی اخیراً با انتشار رساله‌ای در مجله علمی «ساینس» اعلام کردند، انواع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-۱۹ (کروناویروس) را که احتمالا می‌تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گیرد، کشف کرده‌اند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ پژوهشگران از تعدادی از دانشگاه‌ها، انستیتوها و بیمارستان‌های چین در این پروژه تحقیقاتی شرکت کرده و از سلول های تک هسته‌ای خون محیطی فردی سالم که به کرونا مبتلا و بعدها درمان شده است، ۴ نوع آنتی بادی مونوکلونال انسانی را که می‌تواند ویروس کووید-۱۹ را خنثی کند، به دست آورده‌اند. در این میان، دو نوع آنتی بادی «۳۸B» و «۴H» می‌تواند جلوی پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک ویروس کووید-۱۹ به آنزیم مبدل آنژیوتانسین (۲ACE) گیرنده را بگیرد.

 

تحقیقات گذشته نشان می‌دهد، ویروس کووید-۱۹ با پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک خود به آنزیم مبدل آنژیوتانسین (۲ACE) سلول بدن انسان، فرد را آلوده می‌کند.

 

آزمایش‌ها روی موش نشان می‌دهد، آنتی بادی «۳۸B» و «۴H» می‌تواند مقدار ویروس کووید-۱۹ آلاینده در ریه‌های موش را به شدت کاهش دهد. انتظار می‌رود در صورت استفاده همزمان از همه این دو نوع آنتی بادی در دارو یا واکسن، تاثیرگذاری آن حتی آشکارتر شود.

 

محققان اظهار کردند، این دو نوع آنتی بادی می‌تواند برای توسعه داروی واکسن مورد استفاده قرار گیرد و زمینه را برای توسعه واکسن کرونا نیز هموار کرده است.

 

در حال حاضر، شرکت‌های داروسازی در تلاشند تا این کشف جدید به محصولات دارویی به منظور درمان بیماران کرونا تبدیل شود.

روسیه از نتایج مثبت یک دارو در درمان بیماران کرونایی خبر داد

دست کم حال ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا پس از استفاده از این دارو بهتر می‌شود. نکته جالب این است که در پایان هفته نخست استفاده از داروی مفلوخین، در ۶۰ درصد بیماران، ویروس کووید-۱۹ از بین می‌رود.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا