هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

پامپئو: آمریکا قدرت بازدارندگی را از دست داده است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت، وضعیت اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت، وضعیت اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

 

پامپئو در مصاحبه با « فاکس نیوز» با اشاره به دستگیری دو مزدور آمریکایی در اوکراین به‌دست نیروهای روس گفت: «پسر این غم‌انگیز است. به‌خاطر همین است که رهبری اهمیت دارد».

 

وزیر امور خارجه سابق آمریکا افزود: «می‌دانید، ما چنین وضعی وحشتناکی پیدا کرده‌ایم، اوکراینی‌ها در وضعیت وحشتناکی افتاده‌اند زیرا ایالات متحده بازدارندگی خود را از دست داده است».

 

این مقام سابق آمریکایی گفت: «آمریکا این ظرفیت را از دست داده که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه [آمریکا] با همتایان روسی گفت‌وگو کرده و هزینه کارهایی که برای آمریکایی‌ها مهم است و محافظت از منافع آمریکا را برای آن‌ها روشن کنند».

 

پامپئو گفت: «حکم اعدام برای این دو آمریکایی که سابقه خدمت در ارتش آمریکا را داشته‌اند مثال دیگری از نبود ظرفیت برای انجام این کار از سوی این دولت است. البته که ما اهرم فشار داریم و البته که ابزارهایی داریم که می‌توانیم استفاده کنیم».

 

او که ریاست سازمان جاسوسی «سیا» را در کارنامه دارد افزود: «معتقد نیستم که این دولت آماده استفاده از آن‌ها به شکلی جدی باشد تا بازدارندگی لازم برای ممانعت از حرف زدن درباره این موضوع را برگردانند، چه رسد به اینکه این اعدام‌ها را انجام دهند».

 

روز گذشته (سه‌شنبه) اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه مبنی بر اینکه جنگجویان آمریکایی بازداشت‌شده در جریان جنگ اوکراین شامل کنوانسیون ژنو نمی‌شوند، باعث هراس کاخ سفید شد.

 

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه نسبت به احتمال اعدام آمریکایی‌های بازداشت‌شده توسط روسیه ابراز نگرانی کرد.

 

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره دو جنگجوی آمریکایی بازداشت‌شده در جریان جنگ اوکراین گفت: «اولاً، ما هنوز در حال تلاش برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این دو فرد هستیم».

 

وی در واکنش به اظهارات پسکوف تصریح کرد: «ثانیاً، این وحشتناک است که یک مقام دولتی روسیه حتی امکان مجازات اعدام را برای شهروندان آمریکایی که در اوکراین بودند، مجاز بداند».

پکن: ناتو تلاش برای آغاز جنگ سرد جدید را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات تحریک‌آمیز و انتشار اطلاعات نادرست علیه پکن توسط ناتو، گفت این ائتلاف باید دست از تلاش برای آغاز یک جنگ سرد جدید را متوقف کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, غرب, ناتو

فرمانده آلمانی: برای شکست روسیه به بازدارندگی اتمی نیاز داریم

فرمانده نیروی هوایی آلمان روز سه شنبه اظهار داشت که ناتو باید برای تهدیدات اتمی روسیه آماده باشد و بتواند ضربه بازدارنده به این کشور وارد کند.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بالکان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, شرق اروپا, لهستان

کشته شدن بیش از ۵۰ ژنرال اوکراینی در حمله موشکی

وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر شنبه از حمله موفق موشکی به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین و کشته شدن ژنرال‌های اوکراینی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, ناتو