تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

فرمانده آلمانی: برای شکست روسیه به بازدارندگی اتمی نیاز داریم

فرمانده نیروی هوایی آلمان روز سه شنبه اظهار داشت که ناتو باید برای تهدیدات اتمی روسیه آماده باشد و بتواند ضربه بازدارنده به این کشور وارد کند.

 

به گزارش فارس از وبگاه «کی‌یف پست» به نقل از روزنامه «بیلد» ژنرال «اینگو گرهارتز» فرمانده نیروی هوایی آلمان، در سخنرانی در «نشست بین‌المللی قدرت نیروی دریایی» در «کیل» گفت که ناتو باید برای تهدیدات اتمی روسیه آماده باشد و بتواند ضربه بازدارنده به این کشور وارد کند.

 

ژنرال اینگو گرهارتز گفت: «برای بازدارندگی قابل اعتماد، ما به ابزار و اراده سیاسی برای استفاده از بازدارنده اتمی در صورت لزوم نیاز داریم.»

 

فرمانده نیروی هوایی آلمان در مورد احتمال حمله روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو، آشکارا به روسیه توصیه کرد که به قلمرو ناتو تجاوز نکند.

 

گرهارتز افزود که کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۰۰ جنگنده پیشرفته در منطقه دریای بالتیک خواهند داشت و همچنین هواپیماهای آمریکایی نیز وجود خواهند داشت.

 

در حالیکه روسیه بارها تاکید کرده که قصد استفاده از سلاح اتمی را علیه اوکراین ندارد، نماینده پارلمان اروپا و وزیر امور خارجه سابق لهستان چندی قبل در اظهار نظری قابل تعمق گفت که غرب می‌تواند به اوکراین برای دفاع از خود برابر روسیه سلاح اتمی بدهد.

 

«رادوسلاو سیکورسکی» نماینده پارلمان اروپا و وزیر امور خارجه سابق لهستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسپرسو» در اوکراین گفت: «غرب این حق را دارد که به اوکراین کلاهک‌های اتمی بدهد تا بتواند از استقلال خود را حفظ کند.»

 

سیکورسکی مدعی شد که روسیه «تفاهمنامه بوداپست» را نقض کرده است. بر اساس سند ۱۹۹۴ که توسط اوکراین، روسیه، انگلیس و ایالات متحده امضا شد، کی‌یف موافقت کرد که زرادخانه اتمی خود در دوران شوروی سابق را تسلیم کند و امضاکنندگان این تفاهمنامه قول دادند که به استقلال و حاکمیت و مرزهای موجود اوکراین احترام بگذارند.

 

این در حالی است که «الکسی زایتسف» از سخنگویان وزارت خارجه روسیه اخیرا برنامه ریزی برای استفاده از سلاح اتمی در اوکراین را رد کرد و گفت که این ادعاها خلاف واقع است.

کشته شدن بیش از ۵۰ ژنرال اوکراینی در حمله موشکی

وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر شنبه از حمله موفق موشکی به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین و کشته شدن ژنرال‌های اوکراینی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, ناتو

واشنگتن‌پست: پیشگامی کوبا در واکسیناسیون علیه کرونا، سندی بر‌ناکارآمدی تحریم‌های آمریکا است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای به معرفی کوبا به عنوان کشور پیشگام در زمینه واکسیناسیون کودکان علیه کووید-۱۹ پرداخت و موفقیت این کشور در کارزار واکسیناسیون را با وجود تحریم‌های آمریکا برجسته کرد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, کوبا, مقاله