مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

نیروهای عراقی به دانشگاه و کاخ ریاست‌جمهوری موصل رسیدند/ بخش شرقی به‌زودی آزاد می‌شود

فرماندهان عراقی می‌گویند، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق پس از رسیدن به کرانه شرقی رود دجله در جنوب و نزدیک شدن به دانشگاه موصل در شمال بخش شرقی، اکنون راه زیادی تا آزادی کامل بخش شرقی این شهر ندارند.

 

به گزارش ایسنا، عبدالغنی الاسدی، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای عراقی طی چند روز آتی کنترل کامل بخش شرقی شهر موصل را در دست خواهند گرفت. داعش در حال حاضر در مرحله فروپاشی است و توازن و قدرت خود را در شرق موصل از دست داده است.

 

وی گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در ۱۵۰ متری پل چهارم موصل در جنوب بخش شرقی مستقر هستند. داعش دیگر نمی‌تواند برای امدادرسانی از این پل استفاده کند. در قسمت شمالی بخش شرقی نیزیگان‌های ما مسافت بسیار اندکی با دانشگاه موصل دارند و در آستانه محاصره این دانشگاه هستند. دانشگاه موصل مساحت وسیعی از شرق این شهر را دربر گرفته است و آزادی آن برای نیروهای عراقی بسیار اهمیت دارد.

 

نیروهای عراقی روز دوشنبه کنترل محله‌های دومیز، فلسطین، البلدیات و السکر در شرق موصل را در دست گرفتند. محله السکر مشرف بر دانشگاه موصل است. سیطره بر دانشگاه موصل به گفته مسئولان عراقی به معنای کنترل بر منطقه الغابات و کاخ‌های ریاست‌جمهوری و کرانه شرقی رود دجله در بخش شمالی است.

 

به گفته منابع نظامی نیروهای عراقی اکنون کنترل ۵۰ محله از شرق موصل را در دست گرفته اند و تنها شش محله دیگر تا آزادی کامل این بخش باقی مانده است. فرماندهان نظامی عراقی پیش‌بینی کرده‌اند که عملیات در بخش غربی موصل به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن خیابان‌های باریک و پر ازدحام سخت‌تر باشد.

 

در همین راستا، مسئولان نظامی عراقی می‌گویند تروریست‌ها از پهپاد برای شناسایی مقرهای ارتش و دیگر نیروهای عراقی استفاده می‌کنند تا بتوانند با خودروی بمب‌گذاری شده آن‌ها را هدف قرار دهند اما نیروهای عراقی توانسته‌اند بسیاری از این پهپادها را شکار کنند.

 

داعش برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی در موصل به شکل چشمگیری از خودروهای بمب‌گذاری شده و عاملان انتحاری استفاده می‌کند اما نیروهای عراقی طی دوره اخیر توانسته‌اند با تاکتیک جدید بسیاری از این حملات را ناکام بگذارند.

کشته‌‌شدن سرکردگان داعش از جمله معاون البغدادی در موصل

اطلاعات ارتش عراق از هلاکت پنج تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش در حمله هوایی به موصل در شمال این کشور خبر داد.   به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اطلاعات ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق با تکیه بر داده‌های دقیق، حمله هوایی را در منطقه کشاورزی الاصلاح در موصل اجرا ... کشته‌‌شدن سرکردگان داعش از جمله معاون البغدادی در موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, چین, عراق

نیروهای عراقی در چند قدمی رود دجله در مرکز موصل / کشف اسناد محرمانه داعش

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌ خود در موصل به رود دجله در مرکز این شهر نزدیک شدند. همزمان گروه داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش پل چهارم موصل را که شرق این شهر را به غرب آن متصل می‌کند تخریب کرد.   به گزارش خبرگزاری رویترز، صباح النعمان، سخنگوی نیروهای وابسته به دستگاه مبارزه با ... نیروهای عراقی در چند قدمی رود دجله در مرکز موصل / کشف اسناد محرمانه داعش

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

«رُز» دختری سوری است که در عملیات آزادسازی شرق حلب از اشغال گروه‌های تروریستی مشارکت داشت و دوشادوش نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها جنگید و ثابت کرد که دوستی و علاقه به وطن و دفاع از آن فقط منحصر به مردان نیست.   «لمی کیالی» خبرنگار تسنیم در حلب با دختر سوری مبارزی در حالی ... خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, زنان, سوریه

فرار داعشی ها از شرق به غرب موصل

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، به دنبال پیشروی نیروهای عراقی در شرق شهر موصل تروریست‌های داعش مجبور شدند با قایق از رودخانه دجله عبور کرده و خود را به بخش غربی این شهر برسانند.   نیروهای ارتش عراق توانستند دو محله جدید در بخش شرق موصل را آزاد کرده و تقاطع منتهی به پل ... فرار داعشی ها از شرق به غرب موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق