چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

نگرانی‌ها درخصوص درهم شکستن صنعت اروپا درپی بحران انرژی

یک روزنامه اروپایی در گزارشی اعلام کرد صنعت اروپا در معرض تهدید بحران انرژی پیش آمده قرار گرفته است.

 

مدیران و سیاستمداران اروپایی درخصوص زمستان سخت و درهم شکستن صنایع در اثر افزایش بهای انرژی هستند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این مطلب را روزنامه فایننشنال تایمز در شماره جدید خود اعلام کرده و در این خصوص نوشت: «سنت گوبن» گروه فرانسوی مصالح ساختمانی، از جمله این شرکت‌ها است که در پی توافق مدیران برای کاهش هزینه‌های انرژی، در حال تدارک لباس گرم و دستکش برای کارکنان انبار خود است. این شرکت مقرر کرده تا به جای تنظیم دما بر روی ۱۵ درجه سانتیگراد، درجه حرارت ۸ درجه را در انبار‌های خود تنظیم کند. مدیران ارشد این گروه تولیدی می‌گویند کار در دمای ۸ درجه سانتیگراد مانند فعالیت در بیرون است بنابراین ما باید همه ابزار‌ها را برای کار در یک محیط بیرونی فراهم کنیم.

 

اما کارشناسان می‌گویند پایین آوردن درجه حرارت محل کار سبب کاهش هزینه‌ها نمی‌شود. در پی آغاز جنگ در اوکراین و تحریم روسیه و افزایش بی سابقه بهای انرژی، وضعیت حاکم بر اروپا به موضوعی برای بقا تبدیل شده است.

 

«میز گرد اروپا برای صنعت» در نامه‌ای به «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس اتحادیه اروپا اعلام کردند: افزایش قیمت انرژی باعث کاهش نگران کننده در رقابت پذیری مصرف کنندگان انرژی صنعتی اروپا شده است. بدون اقدام فوری برای محدود کردن قیمت‌ها برای خسارت جبران‌ناپذیر خواهد بود.

 

به نوشته این روزنامه، اما در ظاهر شرکت‌های صنعتی اروپایی چهره شجاعانه از خود در برابر بحران انرژی نشان می‌دهند و با بحث بر سر اقدامات صرفه‌جویانه در مصرف انرژی و کاهش سایر هزینه‌ها ادعا می‌کنند که زمستان را پشت سر می‌گذارند. همزمان برخی دیگر نیز به دنبال استفاده دوباره از زغال سنگ و سایر سوخت‌های فسیلی هستند.

 

با این وجود شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ حتی پیش از شروع زمستان در حال کاهش تولید هستند. از این رو مدیران اجرایی بسیاری از کارخانه‌ها از جمله بخش‌های تولیدی کود و سرامیک هشدار داده اند که در حال از دست دادن بازار‌های جهانی به دلیل کاهش تولید هستند.

بلینکن: رفتار عربستان به یک کشور هم‌پیمان شباهت ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد مجدد از تصمیم عربستان و اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت گفت: اینگونه رفتارهای عربستان با رویکرد یک کشور متحد مطابقت ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی

رئیس‌جمهوری کلمبیا: آمریکا در حال ویران کردن اقتصاد جهان است

«گوستاوو پترو» نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ کلمبیا گفت که آمریکا تمام اقتصادهای جهان را نابود می‌کند تا بدون توجه به آنچه برای سایر کشورها رخ می‌دهد، از خود محافظت کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, فرانسه, کلمبیا

توطئه برای خزر

اندیشکده آمریکایی «بنیاد هریتیج» اعتقاد دارد کشورهای غربی در همکاری با ترکیه و جمهوری آذربایجان می‌توانند با بستن دسترسی ایران و روسیه از طریق خاک ارمنستان، مسیر کریدور میانی را از طریق دریای خزر و قزاقستان به سمت چین باز کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اذربایجان, ارمنستان, اروپا, اقتصادی, امریکا, امنیتی, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, جنوب غرب آسیا, جهان, چین, روسیه, رومانی, ژئوپلیتیک, غرب اروپا, قزاقستان, گرجستان, لهستان

چین: تجارت با کشورهای شرکای”کمربند-راه” به ۱۲ تریلیون دلار رسیده است

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی ارزش تجارت کالا میان چین و شرکای «ابتکار کمربند-راه» به ۱۲ تریلیون دلار و سرمایه گذاری مستقیم غیرمالی تا ۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا