گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

حدود یک سال پس از فروکش کردن تظاهرات و خیزش‌های مردمی سال گذشته با شعار اصلی “زن، زندگی، آزادی”، اکنون پیامدهای تعیین‌کنندۀ آن حرکت تاریخ‌ساز را در جامعه و به‌ویژه در شکاف وسیع و عمیق پُرنشدنی بین اکثر مردم و دیکتاتوری حاکم به‌روشنی می‌توان دید. در چند سال اخیر، به‌علت تحریم‌های وسیع انتخابات نمایشی و ... بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

ادامه

آزادی, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, بازنشستگان, تحریم, جهان, زنان, سرمایه‌داری, سوریه, سیاسی, فلسطین, کارگران, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

تداوم کاهش سطح زندگی توده‌های مردم مطابق گزارش مرکز آمار در دی‌ماه سال جاری تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای کشور ۳۸٫۵ درصد بوده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۳۸ درصد بیشتر از دی‌ماه سال قبل – طی یک سال – هزینه پرداخت کرده‌اند. این درحالی ‌است که درآمدشان به‌هیچ‌وجه مطابق نرخ تورم نبوده است. نرخ رشد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, استثمار, اقتصادی, امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, فقر, قضایی, کارگری, کودکان, کودکان کار, گزارش, مبارزه طبقاتی, معلمان, معیشت, نئولیبرالیسم, همبستگی

تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سخنرانی‌های مزوّرانه و تهدیدآمیز علی خامنه‌ای در مورد انتخابات ۱۱ اسفند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و برگزاری انواع نمایش‌های تبلیغاتی برای پُراهمیت نشان دادن این انتخابات در هفته‌های گذشته ادامه یافت. هدف همهٔ این‌ها اثرگذاری بر افکار عمومی و جلب آن‌ها به شرکت در انتخابات است، گرچه شواهد حاکی ... تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, استقلال, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, جهان, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, عراق, عمان, غارتگری, فقر, معلمان, نئولیبرالیسم

نماینده مجلس؛ به بهانه‌های غیر قانونی جلوی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را گرفته‌اند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در عدم اجرای طرح رتبه بندی و تعلل صورت گرفته با وجود تلاش‌های مجلس و تعیین بودجه، انتقاد کرد.

 

به گزارش ایلنا، رضا حاجی‌پور در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو در خصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: این کمترین توقع معلمان بود. در وزارت آموزش و پرورش در چند دوره گذشته لایحه‌ای آوردند و کمیسیون با همکاری همه نماینده‌ها، این موضوع را تصمیم‌گیری نهایی کردند.

 

وی با اشاره به روند تصویب این قانون اظهار کرد: در نهایت گفته شد سازمان استخدامی کشوری، برنامه و بودجه، معاون پارلمانی وزیر و… باید حضور داشته باشند.

 

حاجی‌پور همچنین مراحل گذشته را توضیح داد و تاکید کرد که این مسیر را می‌گویم تا برای معلمان ما مشخص شود ولی در نهایت ایراداتی گرفته شد.

 

این نماینده مجلس افزود: ۳۸هزار میلیارد برای رتبه‌بندی از سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که اجرای رتبه‌بندی صورت گیرد ولی طرح بازگشت و مجدد به تایید شورای نگهبان رسید.

 

تعلل وزیر آموزش و پرورش

 

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: قصد داشتیم مصوبه‌ای درست از مجلس به دولت برود. ما در حوزه نظارت و مطالبه‌گری از وزیر انتظار داریم چون بودجه مشخص شده؛ پس چرا تعلل می‌کنید؟

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که امروز هیچ مانعی بر سر راه رتبه‌بندی معلمان به جز وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.

 

حاجی‌پور ادامه داد: نطق‌هایی نیز در مجلس ارائه شد و همه نماینده‌ها به بحث رتبه‌بندی تاکید دارند؛ خاصه آقای وحیدی که در کمیسیون آموزش و پرورش زحمت می‌کشد.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص بازخواست وزیر آموزش و پرورش و تعلل او در حوزه رتبه‌بندی اظهار کرد: همه این سوالات انجام شده است.

 

وحیدی در این ارتباط زنده تلفنی گفت: همه این نکات به حق است و لایحه‌ای که به پیشنهاد کمیسیون آموزش مطرح شده است، زیر مجموعه سند تحول بنیادین است.

 

وی خاطرنشان کرد: علت توقف این قانون در دولت به دلیل ابلاغ آئین نامه است و مجلس نیز در این زمینه گلایه‌مند است.

 

این نماینده مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تاکید کرد که این قانون توسط برخی اعضای دولت متوقف شده است؛ در حالی که عملا هیچ بهانه‌ای برای‌ عدم اجرا وجود نداشته است.

 

وحیدی گفت: ما از وزیر و برخی اعضای سازمان برنامه و بودجه گلایه داشتیم. چون هم و غم آن‌ها، مسئله معلمان نیست و شرایط را به درستی درک نمی‌کنند؛ اتفاقا مدافعان پروژه ۲۰۳۰ هم هستند و امروز به بهانه‌های غیر قانونی و اجتماعی جلوی اجرای طرح رتبه‌بندی را گرفته‌اند.

تجمع اعتراضی معلمان در دەها شهر ایران + فیلم

علی‌رغم دستگیری ده‌ها معلم و فعال صنفی در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، معلمان ایرانی در ده‌ها شهر دست به برپایی تجمعات اعتراضی زدند و خواستار آزادی همکاران دربندشان شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, معلمان

اعتراض‌های مردمی به‌افزایش قیمت‌ها و اولویت‌های جنبش کارگری – سندیکایی در مقطع زمانی کنونی؛ تشدید مبارزه، اعتصاب و اتحادعمل فراگیر

اعتراض توده‌های تهیدست در شهرهای مختلف کشور به ‌سیاست‌های ضد ملی حکومت جمهوری اسلامی، دیکتاتوری حاکم را به‌هراس افکنده ‌است.

ادامه

اقتصادی, ایران, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم

هشدار حقوقدانان به حاکمیت در مورد تضییع حقوق اساسی ملت ایران

بیش از ۸۰ تن از وکلای دادگستری با انتشار نامه‌ای سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مسالمت‌آمیز و مدنی و بازداشت‌های گسترده در ایران را محکوم کردند. آن‌ها به کارگزاران حاکمیت در مورد تضییع حقوق اساسی ملت ایران هشدار دادند.

ادامه

اجتماعی, اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان, وکلا

هشدار سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره سرکوب‌های اخیر در ایران + ویدئو

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هشدار داده که حکومت ایران در دو هفته گذشته ده‌ها نفر از فعالان صنفی و مدنی را در این کشور بازداشت کرده و “با استفاده از خشونت و سلاح‌های مرگبار سعی می‌کند تا اعتراض‌های مردم ایران را سرکوب کند”.

ادامه

اجتماعی, اعتراضات اجتماعی, امنیتی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان