اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

نشنال اینترست: ناتو هیچ شانسی در جنگ با روسیه در دریای سیاه ندارد

روسیه از تمام امکانات برای انجام یک کارزار موثر علیه نیروهای ناتو در دریای سیاه برخوردار است، اما در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درگیری اشاره ای به پیروزی ناتو نمی‌شود.

 

به گزارش اسپوتنیک، مارک اپیس کوپوس ستون نویس نشریه نشنال اینترست در مقاله ای نوشت: تقویت روسیه در منطقه دریای سیاه پس از بازگشت کریمه فرصتی برای ناتو برای پیروزی سریع و قانع کننده در صورت درگیری احتمالی باقی نمی‌گذارد.

 

نویسنده مقاله به اظهارات ولادیمیر پوتین اشاره می کند، که طبق آن جنگ جهانی سوم حتی اگر کشتی های روسی ناوشکن انگلیسی “دیفندر” را غرق می کردند، شروع نمی شد و غرب ضرر عمدی خود را در این جنگ می‌فهمید.

 

این ستون نویس می نویسد: اعتماد پوتین ممکن است مناسب و درست باشد.

 

به گفته اپیس کوپوس، وضعیت کریمه در قلب بی ثباتی فعلی دریای سیاه است.

 

بنابراین، کی یف همراه با چندین کشور غربی و با انجام تمرینات نظامی در نزدیکی آب های روسیه در دریای سیاه، در حال انجام اقدامات نمادین برای تائید تمامیت ارضی اوکراین است.

 

کرملین نیز به نوبه خود به طور فزاینده ای نسبت به این تحریکات واکنش نشان می‌دهد.

 

این کارشناس تأکید می کند که پس از الحاق کریمه، روسیه به طور مداوم در حال ساخت ناوگان دریای سیاه خود است. به طور خاص، نیروی دریایی روسیه سه ناوچه موشک به روز شده “ادمیرال گریگورییویچ” و همچنین چندین زیردریایی دیزلی-برقی پروژه ۶۳۶ “وارشاویانکا” دریافت کرد.

 

یکی دیگر از سردردهای ناتو، موشک کروز مافوق صوت سیرکُن است که توانایی تیم های حمله کننده ناوگان نیروی دریایی آمریکا برای پیش بینی قدرت به خاک روسیه را محدود می‌کند.

 

این متخصص در پایان گفت: این مورد در موشک بالستیک داگر خ ۴۷ ام-۲ نیز صدق می‌کند. علاوه بر این، نیروهای ناتو نمی‌توانند روی پشتیبانی در منطقه حساب کنند. ترکیه به عنوان عضوی از ناتو، در تلاش برای دستیابی به روابط نظامی و اقتصادی نزدیکتر با مسکو، به طور مداوم در دستیابی به اهداف امنیتی ناتو موانع ایجاد می‌کند.

 

اوپیکوپوس توضیح داد که اوکراین، رومانی و گرجستان به طور قطع می‌توانند دسترسی عبور نیروهای آمریکایی از گذرگاه دریایی را فراهم کنند ولی آنها نیروی دریایی لازم برای کمک قابل توجه را ندارند.

 

وی نتیجه گرفت که روسیه از تمام امکانات برای انجام یک کارزار موثر علیه نیروهای ناتو در دریای سیاه برخوردار است، اما در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درگیری اشاره ای به پیروزی ناتو نمی‌شود.

داعش پروژه بزرگ آمریکا برای مهار طرح یک کمربند و یک جاده

دبیرکل حزب کنگره ملی افغانستان گفت که آمریکا و هند هردو تلاش دارند که پروژه یک کمربند و یک جاده چین را ناکام سازد و با توجه به این وضعیت مسئله داعش بزودی حل نخواهد شد..

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه

درخواست چین از احزاب سیاسی جهان برای مقابله با آمریکا

رئیس جمهور چین خواستار مقابله احزاب مختلف سیاسی جهان با کشورهایی شد که به محاصره فناوری می‌پردازند.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, زیمبابوه, ژاپن, صربستان, کره شمالی, کوبا, هندوستان