روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نارضایتی اتحادیه اروپا از عدم حضور در مذاکرات امنیتی آمریکا و ناتو با روسیه

منابع اروپایی روز چهارشنبه اعلام کردند که اتحادیه اروپا خواهان ایفای نقش در مذاکرات تضمین امنیتی آتی میان آمریکا، ناتو و روسیه است.

 

به گزارش ایرنا از “اسپوتنیک”، منابع اروپایی همچنین از شیوه برگزاری مذاکرات هفته آینده میان آمریکا، ناتو و روسیه در ژنو و بروکسل برای “بررسی امنیت اوکراین و کل اروپا” ابراز نارضایتی کردند.

 

یک مقام اروپایی که نامی از وی برده نشده است گفت: اگر چه مقامات آمریکایی با همتایان خود در بروکسل و کشورهای اروپایی در ارتباط بوده‌اند، واشنگتن سعی نکرده است پیشنهادات مذاکره از سوی مسکو (درخصوص تضمین‌های امنیتی) را تغییر دهد.

 

این ادعاها پس از آن مطرح شد که جوسپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز سه‌شنبه تاکید کرد بروکسل «نمی‌تواند در مذاکرات درباره ساختار امنیتی اروپا در سال‌های آتی یک تماشاگر بی‌طرف باشد».

 

ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، هفته گذشته به خبرنگاران گفت که مشارکت احتمالی اتحادیه اروپا در مذاکرات تضمین امنیت “هیچ ارزش افزوده مشخصی ندارد. ”

 

وی همچنین اعلام کرد که روسیه اتحادیه اروپا را یک نهاد نظامی در نظر نمی‌گیرد و به همین دلیل تضمین‌های امنیتی روسیه خطاب به ناتو است.  (به نظر می‌رسد سران اتحادیه اروپا در ناتو تاثیرگذار نیستند)

 

به گزارش ایرنا، قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

 

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

 

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است مذاکرات امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن و ولادیمیر پوتین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

 

این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و پیش از برنامه گفت و گوی میان مقامات ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود.

روسیه ناتو را به تشدید عمدی وخامت اوضاع پیرامون اوکراین متهم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه که ریاست هیئت نمایندگی کشورش در مذاکرات امنیتی آتی با ناتو را برعهده دارد، گفت: در آستانه نشست شورای روسیه-ناتو، کشورهای عضو ناتو تلاش می‌کنند تا وخامت اوضاع پیرامون بحران داخلی در اوکراین را افزایش دهند.

ادامه

اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, ناتو

“آندرساید: ” هزینه “باورنکردنی” لندن برای مداخله سیاسی در روسیه

مسکو می‌گوید، انگلیس شبکه‌ای از وابسته‌ها در روسیه ایجاد کرده تا از طریق سیستم اعطای سالانه کمک‌های مالی چند میلیون دلاری، در جامعه مدنی آن نفوذ کنند.

ادامه

انگلستان, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

رهبر حزب چپ فرانسه خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شد

رهبر حزب چپ “فرانسه رام نشدنی”، که اعلام کرده قصد دارد دوباره برای احراز سمت ریاست جمهوری فرانسه مبارزه کند، خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شده و اظهار کرد، این امر باید به کاهش تنش در حوزه روابط بین‌الملل کمک می‌کند.

ادامه

اتحاد شوروی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, غرب اروپا, فرانسه, ناتو