کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

“آندرساید: ” هزینه “باورنکردنی” لندن برای مداخله سیاسی در روسیه

مسکو می‌گوید، انگلیس شبکه‌ای از وابسته‌ها در روسیه ایجاد کرده تا از طریق سیستم اعطای سالانه کمک‌های مالی چند میلیون دلاری، در جامعه مدنی آن نفوذ کنند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اسناد تازه‌ منتشر شده‌ای که از فعالیت‌های دیپلمات‌های انگلیسی در روسیه پرده‌ برمی‌دارد، گفت: مبالغی که لندن برای نفوذ در سازمان‌های جامعه مدنی و هدایت روند سیاسی روسیه در جهتی مطلوب و مناسب برای انگلیس هزینه می‌کند، باورنکردنی است.

 

زاخارووا ضمن متهم کردن لندن به معطوف کردن تمرکزش بر افزایش تنش‌های اجتماعی و دو قطبی‌سازی در داخل روسیه گفت: مقامات انگلیس برای اهدافشان در زمینه بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی در روسیه از طریق حمایت از افزایش فعالیت‌های اعتراضی پول‌های هنگفتی هزینه کرده‌اند.

 

وی افزود: از وزارت امور خارجه انگلیس می‌خواهیم تا پیش قدم شده و صراحتا به فعالیت‌هایش اذعان کند اگرچه انتظار ندارم این اتفاق بیفتد.

 

این واکنش مسکو به دنبال سری افشاگری‌های اخیر گروه تحقیقاتی “آندرساید” صورت گرفت.

 

این گروه تحقیقاتی براساس اسنادی که به دستش رسیده است، گزارش داد: وزارت امور خارجه انگلیس قرار است بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ مبلغ ۱۷ میلیون دلار برای نفوذ در زندگی عمومی در روسیه همسو با منافع لندن هزینه کند.

 

این اسناد از  سفارت انگلیس در مسکو درز کرده‌اند. در این اسناد تصویری از شبکه وسیعی از سازمان‌های غیردولتی که بودجه یا کمک‌های مالی را از مقامات انگلیسی برای چندین پروژه دریافت کرده‌اند، وجود دارد. لندن همچنین مبلغ هنگفتی برای فعالیت‌های شبکه بی‌بی‌سی در جهان روس‌زبان هزینه کرده است.

 

پروژه‌های اصلی برای آموزش مستقیم رهبران جامعه مدنی روسیه در انگلیس و همچنین ایجاد یک گروه “حامی انگلیس” در بین سران و نخبگان روسی است. این در حالی است که انگلیس هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

رهبر حزب چپ فرانسه خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شد

رهبر حزب چپ “فرانسه رام نشدنی”، که اعلام کرده قصد دارد دوباره برای احراز سمت ریاست جمهوری فرانسه مبارزه کند، خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شده و اظهار کرد، این امر باید به کاهش تنش در حوزه روابط بین‌الملل کمک می‌کند.

ادامه

اتحاد شوروی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

نشنال اینترست: آمریکا ممکن است منطقه بالتیک را قربانی توافق با روسیه کند

به نوشته مجله “نشنال اینترست”، دولت آمریکا ممکن است جمهوری‌های منطقه دریای بالتیک را از پیمان ناتو کنار بگذارد تا امکان دستیابی به توافق با روسیه درباره امنیت راهبردی در اروپا فراهم شده و از بروز جنگ جهانی جدید جلوگیری کند.

ادامه

استونی, امریکا, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, لتونی, لیتوانی, مقاله, ناتو

اعتراف کی‌یف به نبود هیچ شواهدی برای حمله روسیه به اوکراین

«اولکسی دانلیوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت هیچ شواهدی برای حمله نظامی روسیه به این کشور که رسانه‌های غربی مدعی آن شده‌اند وجود ندارد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب