زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

مسکو: حضور غیرقانونی آمریکا مانع نابودی تروریست‌ها در سوریه است

سفیر روسیه در سوریه حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور را مانع نابودی تروریست‌ها دانست.

 

به گزارش تسنیم به نقل از العهد، ««الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه گفت که حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه مانع نابودی تروریست‌های داعشی باقیمانده در این کشورمی‌شود.

 

وی افزود: آنچه را که بارها گفته‌ام تکرار می‌کنم، حضور نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه هیچگونه مبنای قانونی ندارد؛ چرا که نه قطعنامه‌های شورای امنیت اجازه چنین کاری را داده است و نه دولت سوریه با آن موافقت کرده است بنابراین باید این حضور فورا متوقف شود.

 

نظامیان آمریکایی در حالی در سوریه جولان می‌دهند و درباره مبارزه ادعایی خود با تروریسم داستان پردازی می‌کنند که حضورشان در این کشور نامشروع و بدون کسب اجازه از دولت دمشق است.

 

بهانه مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که بنا به اعلام رسمی مقامات سوریه چنین حضوری عین «اشغالگری» است.

 

نماینده دادستانی نظامی سوریه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا برای حضور در سوریه موافقت این کشور را جلب نکرده و بدین ترتیب از متن بند چهارم ماده دوم منشور سازمان ملل خارج می‌شود.

 

در ادامه این بیانیه آمده است برخلاف پوشش تبلیغاتی مبنی بر مبارزه با تروریسم، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از حملات تروریستی از جمله حمله به «البادیه» سوریه با حمایت نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است. همچنین ائتلاف آمریکایی از شبه نظامیان قسد حمایت کرده و آنان را به سلاح و مهمات مجهز کرده است.

 

تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره سرقت منابع سوریه توسط آمریکا و حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم این کشور از تروریست‌ها منتشر شده است.

 

هشدار روسیه درباره حملات برنامه‌ریزی شده تروریست‌ها در سوریه

 

وزارت دفاع روسیه هشدار داد که سرکردگان گروه‌های تروریستی برای انجام عملیات تروریستی در سوریه برنامه ریزی کرده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، «اولگ ژوراولف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در بیانیه‌ای گفت: این اطلاعات را دریافته‌ایم که سرکردگان گروه‌های تروریستی در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی و هدف قرار دادن «کارکنان و تاسیسات» در سوریه هستند.

 

در همین راستا، ژوراولف تاکید کرد که فعالیت‌های نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه همچنان بر وضعیت این کشور تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا شرایط امنیتی در مناطقی که شبه‌نظامیان مسلح تحت حمایت آنها مستقر هستند، بحرانی است.

 

به گزارش سانا، ژوراولف افزود: در سه روز گذشته شاهد ۱۰ حمله تروریستی و عملیات خرابکارانه در این مناطق بوده که ۱۸ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

دیروز نیز سرویس اطلاعات خارجی روسیه طرح واشنگتن برای هدایت گروه‌های تروریستی در سوریه را برای هدف قرار دادن ارتش سوریه و متحدانش فاش کرده و گفته بود: نیروهای اشغالگر آمریکا همچنان به غارت منابع طبیعی سوریه ادامه می‌دهند و ماهانه تا سه میلیون بشکه نفت خام از میادین استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور استخراج و از گذرگاه‌های غیرقانونی به شمال عراق قاچاق می‌کنند.

شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در “حمایت مالی از تروریسم” در عراق دست دارند

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد، تعدادی از شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در حمایت مالی از تروریسم در عراق دست دارند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا