عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

مالزی، ایران، ترکیه و قطر در حال بررسی انجام معامله تجاری بر اساس طلا و ساختار مبادلات پایاپای

سران کشورهای اسلامی شرکت کننده در “نشست اسلامی کوالالامپور ۲۰۱۹ ” که شنبه گذشته در مالزی به کار خود پایان داد.

 

روزنامه «رأی الیوم » امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: آمریکا علیه دو طرح خط لوله انتقال گاز « نورد إستریم » و « ترک إستریم » مجازات هایی اعمال کرد و دارایی ها و منابع مالی شرکت های روسی ، اروپایی و ترکی شرکت کننده در این دو طرح را بلوکه کرد . این اقدام واشنگتن باعث شد تا کاسه صبر جامعه جهانی لبریز شود.

 

این روزنامه چاپ لندن تاکید کرد: این اقدام آمریکا می طلبد تا کشورهای جهان به طور کلی و اسلامی به طور خاص با انجام یک حرکت دسته جمعی به زورگویی های سیاسی و اقتصادی واشنگتن پایان دهند.

 

بر اساس این گزارش، قلمرو مجازات های آمریکا علیه بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته و کشورهای بزرگی همچون چین، روسیه، کره شمالی و کانادا و اکثر کشورهای اروپایی را در برگرفته است.

 

در واقع قلدرمآبی آمریکا در صحنه سیاست و اقتصاد امنیت و ثبات جهان را تهدید می کند و به طور حتم در نهایت بازخورد آن باعث از بین رفتن آمریکا خواهد شد.

 

رای الیوم افزود: واکنش علیه این قلدری آمریکا باید با لغو سلطه دلار بر اقتصاد جهان همراه شود. اقتصاد جهان هم اکنون در اسارت کاخ سفید قرار دارد و به همین دلیل باید با یافتن ارزهای جایگزین به این اسارت پایان داد. کشورهای جهان باید با اتخاذ رویکرد دسته جمعی بین‌المللی به سلطه دلار بر اقتصاد جهان به عنوان قوی ترین سلاح آمریکا در هنگام اعمال مجازات ها پایان دهند.

 

چین و روسیه در زمینه استفاده از ارزهای محلی به منظور پرداخت بهای تمامی معامله های تجاری فیمابین خود به توافق رسیدند. چین « یوان طلایی » جدید را به عنوان ارز اصلی برای نرخ بندی نفت برگزید و متعهد شد که تا پنج سال آینده به سلطه دلار پایان دهد.

 

«مهاتیر محمد » نخست وزیر مالزی در سخنرانی خود در نشست اسلامی کوالالامپور اعلام کرد که کشورش به همراه ایران، ترکیه و قطر در حال بررسی انجام معامله های تجاری بر اساس طلا و ساختار مبادلات پایاپای هستند.

 

وی تاکید کرد که در نشست اسلامی در کوالالامپور موضوع استفاده مجدد از «دینار طلایی» و پی ریزی مکانیزمی جهت اجرای آن در میان این کشورها به منظور در امان ماندن از مجازات های آمریکا در آینده را مطرح کرد.

 

شمار مسلمانان در جهان بیش از یک و نیم میلیارد نفر است. آنها به همراه کشورهایشان می‌توانند با تشکیل یک بلوک اقتصادی از رویکرد چین و روسیه جهت پایان دادن به سلطه دلار حمایت کنند. این اقدام می تواند یک راه حل موفق جهت مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای عربی و اسلامی باشد. واشنگتن بر اساس چنین سیاستی هم اکنون در حال گسترش بخشیدن به اسلام هراسی در غرب هستند.

 

نویسنده رأی الیوم معتقد است که «دونالد ترامپ» نمی تواند با تمام جهان بجنگد و توسعه بخشیدن به اعمال مجازاتها منجر به از بین رفتن اقتصاد آمریکا خواهد شد و کشورهای جهان از راه یافتن جایگزین هایی به جای دلار باید با ترامپ مقابله کنند و سلطه آمریکا و ساختار مالی جهانی موجود در اختیار واشنگتن را از بین ببرند.

 

به اعتقاد نویسنده این روزنامه، تسلط یافتن جایگزین دلار در جهان شروع شده و فرآیند آن در حال گسترش یافتن و سرعت گرفتن است.

ایرنا

صندوق بین‌المللی پول بی‌اعتنا به درد و رنجی که برای ملّت‌ها به ارمغان آورده است

جلسهٔ هیئت مدیرهٔ صندوق بین‌المللی پول هر سال در مقرّ آن در واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار می‌شود. امسال این جلسه به ریاست رئیس جدید، خانم کریستالینا جورجی‌یوا، اقتصاددان بلغاری، برگزار می‌شود که از آن طرف خیابان، یعنی از بانک جهانی، به این طرف خیابان آمده و مقام تازه‌اش را از کریستین لاگارد تحویل گرفته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, اقتصادی, اکوادور, امریکا, انگلستان, پاکستان, جهان, چین, خبر, ژاپن, صندوق بین‌المللی پول, فرانسه, مصر, ونزوئلا

مرکل: آلمان تحت فشار آمریکا از پروژه گازی نورد استریم ۲ عقب نمی‌نشیند

صدر اعظم آلمان در جلسه پرسش و پاسخی در پارلمان کشورش اعلام کرد که تحت فشار تحریم‌های آمریکا از ادامه پروژه گازی “نورد استریم ۲” عقب نشینی نمی‌کند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

روزهای خوب صنعت نفت ونزوئلا به‌رغم تحریم‌های آمریکا

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که صنعت نفت ونزوئلا به رغم مواجهه با تحریم‌ها و فشارهای آمریکا در مسیر احیاء قرار دارد و افزایش اندک تولید نفت خام آن تداوم داشته است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, روسیه, کوبا, ونزوئلا