ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین، کره و ژاپن برای پیشبرد تجارت آزاد به توافق رسیدند

وزیران تجارت سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی برای پیشبرد توافق سه جانبه تجارت آزاد در نشستی در پکن به توافق رسیدند.

 

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی چین، سه طرف موافقت کرده اند که همکاری های خود را درخصوص توافقنامه مشارکتی جامع اقتصادی منطقه ای موسوم به «آر سی یی پی» که برای سال ۲۰۲۰ میلادی احتمالا نهایی خواهد شد، ادامه دهند.

 

این توافق در شرایطی حاصل می شود که کره جنوبی و ژاپن می خواهند اطلاعات بیشتری از توافق اولیه تجاری چین و آمریکا داشته باشند همزمان بابت تهدید کره شمالی مبنی بر شروع آزمایش های اتمی ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

«جونگ شان» وزیر بازرگانی چین در مصاحبه خبری پس از این نشست در پکن گفت که چین به دنبال همکاری های فزاینده با ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با یکجانبه گرایی و پیشبرد چند جانبه گرایی است.

 

وی افزود که هر سه کشور باید از صلح و ثبات منطقه حراست کرده و به پیشبرد اقتصاد آزاد در جهان مساعدت نموده و با یکدیگر برای مقابله با یکجانبه گرایی و حمایت گرایی تجاری یکجانبه همکاری کنند.

 

این اتفاقات در شرایطی می افتد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امروز گفت: توافقنامه موقتی که با چین حاصل شده است در زمانی کوتاه در آینده نزدیک امضا خواهد شد.

 

کارشناسان می‌گویند که این توافق به دلیل آنکه نمی‌تواند مانع رقابت راهبردی چین در زمینه های علمی و فنی و ژیوپلتیک شود، شکننده است.

 

«سون یونگ مو» وزیر صنعت کره جنوبی و «هیروشی کاجی یاما» وزیر تجارت ژاپن در این نشست گفتند که درخصوص توافق مشارکتی جامع اقتصادی منطقه ای «آر سی یی پی» با چین همکاری خواهند کرد طرف ژاپنی اما تاکید دارد که هند هم باید به این توافق ملحق شود.

 

نشست وزیران سه کشور پیش درامد اجلاس سران چین، ژاپن و کره جنوبی است که روز سه شنبه در شهر چنگدو در استان سی چوان واقع در جنوب غرب چین گشایش می‌یابد.

یونهاپ: آمریکا مانع ارسال تجهیزات پزشکی کره به ایران است

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی با اشاره به مخالفت آمریکا برای ارسال کمک های تجاری بشر دوستانه مانند دارو و تجهیزات پزشکی به ایران نوشت سئول در این ارتباط در حال گفت و گو با آمریکا است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کره‌ای‌های خشمگین باتجمع مقابل سفارت آمریکا خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند

شماری از معترضان خشمگین کره جنوبی در پاسخ به فشارهای آمریکا برای افزایش هزینه استقرار نظامیان این کشور در کره ، در مقابل سفارت آمریکا در سئول دست به تجمع و اعتراض زدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی