مادورو حطاب به‌ رهبران جهان؛ جهانی تازه عاری از هژمونی و بر مبنای اصول چندجانبه گرایی بسازید

رئیس جمهوری ونزوئلا در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، کشورش قربانی “کمپین شدید” خصومت دائمی و نظام‌مند از طریق تحریم‌های مالی و اقتصادی از سوی آمریکا و متحدانش شده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت سازمان ملل، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: حساب‌های مالی تحت تعقیب هستند، طلاها در ذخایر بین‌المللی قانونی بانک مرکزی ونزوئلا در لندن مصادره و مسدود شده‌اند، و میلیاردها دلار در حساب‌های بانکی در آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان مصادره و مسدود شده‌اند.

 

وی افزود: شرکت‌های نفت ونزوئلایی از تجارت محصولاتشان و افتتاح حساب‌های بانکی برای انجام معاملات تجاری منع شده‌اند. این یک شکنجه و آزار مالی، پولی، تجاری، اقتصادی و انرژی است. این اقدام نظام‌مند، ظالمانه و جنایی است. ونزوئلا با صدای بلند این اقدام را در مقابل مردم جهان محکوم می‌کند.

 

مادورو ضمن آنکه خواستار پایان تمامی تحریم‌ها علیه ونزوئلا شد، گفت: من از حمایت دیگر کشورها از این هدف قدردانی می‌کنم.

 

وی افزود: ونزوئلا در سال ۲۰۲۱ میلادی با رشد پایدار در ظرفیت علمی، نوآوری، تکنولوژی و روحی، از فاز درد وارد فاز بهبودی شد. ما راه بهبودی و رشد کامل و درست را برای کشورمان پیش گرفته‌ایم. ما مسیر استقرار نیروهای مولد را در کشوری پیش گرفته‌ایم که هدف محاصره شیطان صفتانه، آزار جنایتکارانه و شکنجه ظالمانه بدنه اقتصادی و اجتماعی‌اش قرار گرفته است. ما با شجاعت، قاطعیت، هوش و خرد می‌توانیم به مردمان جهان بگوییم که “بله، ما می‌توانیم با اقدامات خصمانه رو به رو شویم و به جلو پیش برویم”.

 

مادورو تصریح کرد: سال ۲۰۲۱ میلادی همچنین شاهد پیشرفت ونزوئلا به سوی یک گفت‌وگوی صلح‌آمیز فراگیر و همچنین برگزاری انتخابات محلی و منطقه‌ای در نوامبر بوده است. ما مذاکرات مختلفی را با بخش‌های تجاری، اجتماعی، سیاسی و اتحادیه‌ها آغاز کرده‌ایم. ما راه گفت‌وگو را تایید کرده‌ایم و اخیرا گفت‌وگویی را در زمینه صلح ملی و حق حاکمیت برگزار کردیم.

 

در نهایت مادورو از رهبران جهان خواست تا جهانی تازه عاری از هژمونی و بر مبنای اصول چندجانبه گرایی و قوانین بین‌المللی بسازند.

 

وی گفت: جهانی جدید که از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و کارائیب و از بومیان آمریکا به وجود می‌آید. جهانی جدید که مجددا متولد می‌شود تا به هژمونی‌های قدیمی و تظاهر برخی که می‌خواهند پلیس و قاضی تمامی مردم جهان باشند، پایان دهد. این جهان جدید به یک آمریکای جدید نیز نیاز دارد.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا