مادورو از تقویت همکاری نظامی با روسیه و حمایت از آن مقابل ناتو خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا پس از نشست با هیات دولت روسیه گفت، روسیه و ونزوئلا برنامه‌های همکاری در حوزه نظامی را مورد بررسی قرار داده و برای تقویت آن به منظور حفاظت از صلح و حاکمیت در این کشور آمریکای جنوبی توافق کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنرانی مشترک در کاراکاس با یوری بوریسف، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: ما همکاری نظامی با روسیه را مورد بررسی قرار داده‌ایم و مسیر همکاری نظامی قدرتمند میان روسیه و ونزوئلا به منظور حفاظت از صلح، حاکمیت و تمامیت ارضی را تایید کردیم.

 

در همین حال معاون نخست‌وزیر روسیه در دیدار روز چهارشنبه گفت، ونزوئلا یکی از متحدان کلیدی کشورش در آمریکای لاتین است و دو کشور به دنبال تعمیق مناسبات دوجانبه هستند.

 

سفر بوریسف به پایتخت ونزوئلا به دنبال سفر رهبران ارشد آمریکای لاتین شامل آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین و ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل به مسکو و دیدار آنها با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه انجام شد که تحلیلگران گفتند روسیه در بحبوحه تنش‌ها بر سر اوکراین در حال جلب توجه این منطقه است.

 

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی کشورش با بیان اینکه کاراکاس از مسکو در دفع تهدیداتی از جانب ناتو حمایت می‌کند، گفت: قرار است ما تمام برنامه‌های تمرینی و همکاری را افزایش دهیم.

 

به دنبال نشستی با وزیر نفت ونزوئلا در روز چهارشنبه، این مقام ارشد روسیه ونزوئلا را یکی از شرکای مهم در این منطقه توصیف کرد. بوریسف گفت: ونزوئلا شریکی استراتژیک برای روسیه در آمریکای لاتین است. ما به شخصیت متحدان در هماهنگی خود در عرصه بین‌المللی و گفت‌وگوی اعتماد در سطح سیاسی اهمیت زیادی می‌دهیم.

 

بوریسف پس از ترک کاراکاس، عازم نیکاراگوئه و کوبا می‌شود.

 

در همین حال، حمایت نظامی روسیه از ونزوئلا نگرانی‌هایی را در کشور همسایه آن کلمبیا که از اصلی‌ترین متحدان آمریکاست، ایجاد کرده است.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا