روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

لاوروف: مربیان ناتو اقدامات نیروهای نظامی اوکراینی را هدایت می‌کنند/ وانگ ایی: پکن مذاکرات صلح را ترویج خواهد کرد

وزیر امور خارجه روسیه در مقاله‌ای که صبح امروز، دوشنبه، در روزنامه “ایزوستیا”، چاپ مسکو منتشر شده، اعلام کرده است که مربیان ناتو و متخصصین کار با سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه غربی در حال حاضر بطور مستقیم اقدامات نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های ملی گرا را در میدان نبرد هدایت می‌کنند.

.
.

به گزارش تسنیم؛ سرگئی لاوروف نوشته است: «من امیدوارم که هنوزسیاستمداران مسئولیت پذیری در بین اروپایی‌ها باقی مانده باشد که از عواقب این امر آگاه باشند. در این زمینه قابل ذکر است که هیچکس در ناتو و اتحادیه اروپا فرمانده نیروی هوایی آلمان – اینگو گرهارتز که از آمادگی برای استفاده از سلاح هسته‌ای خبر داد را توبیخ نکرد. سکوت مقامات اروپا حاکی از این واقعیت است که آنها نقش آلمان را در تاریخ خود فراموش کرده‌اند.»

 

لاوروف معتقد است که طرف اوکراینی که در میدان نبرد شکست می‌خورد، نمایش‌های « خونینی» را ترتیب می‌دهد تا روسیه را در چشم جامعه بین‌المللی شیطان صفت جلوه دهد.

 

تاکید لاوروف بر نقش اوکراین در بازی‌ سیاسی غرب

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مقاله خود برای روزنامه ایزوستیا ابراز عقیده کرده است که اوکراین، مولداوی و سایر کشورهایی که اتحادیه اروپا امروزه به آنها توجه خاص دارند، تنها بخشی از بازی‌های سیاسی غربی‌ها هستند.

 

لاوروف نوشته است: «ایالات متحده به عنوان تهیه کننده اصلی این تولیدات، موسیقی متن و خط مشی اصلی داستانی را سفارش می‌دهد که بر اساس آن فیلمنامه ضدروسی در اروپا نوشته می شود. بازیگران آن آماده شده و هر یک مهارتی را به دست آورده و ایفای نقش می کنند. بازیگران خوب هستند: به یاد داشته باشید که ولادیمیر زلنسکی چقدر قانع‌کننده بعنوان یک دموکرات در خدمتکار مردم، یک مبارز علیه فساد مالی فراگیر در اوکراین، مخالف جدی با تبعیض اعمال شده علیه روس‌ها و به طور کلی «یک رئیس جمهوری همه چیز خوب» نقش بازی کرد. ولی همین فرد اکنون به ساکنان دونباس می گوید که “اگر احساس می‌کنید روس هستید، به خاطر فرزندان خود بروید و در روسیه زندگی کنید”.

 

لاوروف از غرب دعوت کرد تا بر اساس قوانین بین‌المللی عمل کند

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مقاله خود برای ایزوستیا یادآور شده است که غرب به اصطلاح جمعی باید از دنیای توهمات به زمین بازگردد.

 

وزیر خارجه روسیه نوشت: «صحنه‌سازی، مهم نیست چقدر ادامه دارد، کارساز نخواهد بود. وقت آن است که صادقانه بازی کنیم، نه بر اساس قوانین تقلب، بلکه بر اساس قوانین بین‌المللی. هرچه زودتر همه بفهمند که هیچ جایگزینی برای فرآیندهای تاریخی واقعی و شکل‌ گیری یک نظم جهانی چندقطبی مبتنی بر احترام به اصل برابری حاکمیتی همه کشورها که اساس منشور ملل متحد و کل نظم جهانی است، وجود ندارد، بهتر است.»

 

لاوروف همچنین تاکید کرد: «اگر اعضای ائتلاف غربی نمی‌دانند چگونه بر اساس این اصل زندگی کنند و آماده نیستند یک معماری واقعاً جهانی با امنیت و همکاری برابر بسازند، پس باید دیگران را به حال خود رها کنند و اعمال زور بر سایر کشورها را متوقف کنند، اجازه دهند تا آنها حق آزادی انتخاب راه برای کشورهای خود را داشته باشند و به استقلال این کشورها احترام بگذارند و این برخورد، دموکراسی به معنای واقعی کلمه خواهد بود.»

 

چین در زمان تشدید درگیری‌ها در اوکراین بیکار نخواهد ماند

 

وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین، در جریان گفتگوی تلفنی با “پیتر سییارتو” همتای مجارستانی خود اعلام کرد که مقامات پکن قصد ندارند منفعلانه تشدید درگیری در اوکراین را نظاره گر باشند و اقدامی نکنند.

 

طبق اطلاعات صبح امروز، دوشنبه وزارت خارجه چین، وانگ ایی در این رابطه گفت: “کشور ما طرف هیچیک از کشورهای درگیر در وضعیت بحرانی اوکراین را نگرفته است، ولی قصد هم نداریم کنار نشسته و منفعلانه آنچه را که در آنجا در حال رخ دادن است مشاهده کنیم. بحران کنونی در اوکراین ضربه جدی نه تنها به اروپا زده، بلکه پیامدهای منفی آن تاکنون هم در سراسر جهان بازتاب یافته است.”

 

وزیر امور خارجه چین اطمینان داد که پکن قرار نیست “روغن به آتش بیافزاید” و مداوماً مذاکرات صلح را ترویج خواهد کرد.

 

وانگ ایی افزود: «بحران اوکراین درس سختی به ما آموخته است و هر یک از طرف‌های درگیر باید این موضوع را جدی بگیرند.»

 

به عقیده وی، در شرایط کنونی باید با تلاش‌های هماهنگ جامعه جهانی “یک مکانیزم موثر و پایدار برای تامین امنیت در اروپا” ایجاد شود.

هشدار نماینده پارلمان آلمان درمورد خطر جنگ جهانی سوم/ ناتو بزرگترین ماشین جنگی جهان است

یک قانونگذار آلمانی هشدار داد که غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین، خطر وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا

روایت نیویورک تایمز از سفر بایدن به خاورمیانه با نیم‌نگاهی به چین و روسیه

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سفر به خاورمیانه نگاهی به چین و روسیه نیز داشت و تلاش کرد ضمن وادار کردن روسیه به پرداخت تاوان برای جنگ اوکراین، شرکت های چینی را از توافق ها در زمینه فناوری در خاورمیانه محروم کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امارات, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی