خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

لاوروف: تبعیت نکردن ۸۰ درصد کشورها از تحریم‌های غرب علیه روسیه شکست سیاست تحریم‌‌هاست

وزیر خارجه روسیه با اشاره به باج ندادن بخش اعظم کشورهای جهان به غرب برای تحریم مسکو، گفت مسکو نیز دیگر هیچ حسابی روی آمریکا نخواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود تبلیغات گسترده دولت‌های غربی درباره تحریم‌های جهانی علیه روسیه و فشار آوردن به دیگر کشورها برای تبعیت از آنها، مسکو اما از شکست خوردن این سیاست غرب خبر داد.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، لاوروف درباره رهبری فشارهای بین‌المللی علیه روسیه توسط آمریکا نیز توضیح داد: «بعد از همه تحریم‌هایی که با هدایت آمریکا بر روسیه تحمیل شد، ما دیگر روی واشنگتن و متحدانش حسابی نمی‌کنیم. البته برای حفظ منافع خود، ارتباط با آنها را قطع نمی‌کنیم».

 

وی با بیان اینکه کشورهایی در تلاش هستند تا مانع حضور تیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه اتمی «زاپروژیا» در جنوب شرقی اوکراین شوند، اظهار داشت: «مشتاقانه منتظریم تا بازرسان آژانس اتمی، بازدید اساسی از نیروگاه زاپروژیا به عمل آورند».

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ضمن تاکید بر تلاش این کشور برای اطمینان حاصل کردن از فعالیت ایمن این نیروگاه اتمی، ابراز امیدواری کرد که کار نیروگاه زاپروژیا به راحتی ادامه داشته باشد و علی‌رغم حملات اوکراین به اطراف آن، هیچ فاجعه هسته‌ای رخ ندهد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف درباره احتمال محدود شدن ورود روس‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا نیز گفت: «ما نیازی به مجازات همگانی شهروندان اتحادیه اروپا و ممنوعیت صدور روادید برای آنها، در واکنش به محدودیت‌های روادید منطقه شینگن، نداریم».

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به انتقادها و نگرانی‌های مقامات غربی مخصوصاً آمریکا درباره نزدیک شدن پکن و مسکو تاکید کرد: «تقویت روابط روسیه و چین، علیه هیچ کشوری انجام نمی‌شود».

 

وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز با اشاره به فشار دولت‌های بزرگ غربی به دیگر کشورها برای پیوستن به تحریم‌های یکجانبه علیه مسکو، گفت بود که غرب مدت‌هاست که تحریم را جایگزین دیپلماسی کرده است.

وزیر خارجه آلمان؛ زمستان تاریک مهم نیست، اوکراین در اولویت است

در ادامه سیاست سران اروپا در حمایت از تحریم انرژی روسیه به هر قیمتی، وزیر خارجه آلمان گفت اوکراین در هر شرایطی اولویت وی است و مهم نیست آلمان‌ها چه فکری می‌کنند یا زندگی‌شان چقدر سخت می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, بلژیک, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ماهاتیر محمد خواستار “روابط نزدیکتر” کشورهای آسه‌آن با چین شد

نخست‌وزیر اسبق مالزی “تحریکات آمریکا” را درخصوص تنش‌های فزاینده بر سر تایوان مقصر دانسته است و از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست تا به چین “نزدیک‌تر” شوند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, امنیتی, اندونزی, تایلند, تایوان, تحلیل, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, فیلیپین, مالزی

روسیه هواپیماهای مجهز به موشک‌های فراصوت را به کالینینگراد فرستاد

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که همزمان تنش‌های موجود با کشورهای عضو ناتو چند هواپیمای مجهز به موشک‌های فراصوت را به منطقه کالینینگراد اعزام کرده است.

ادامه

امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کالینینگراد, لهستان, لیتوانی

روسیه گاز «نورد استریم ۱» را به روی اروپا بست

در شرایطی که تنش‌های مسکو و اتحادیه اروپا بر سر اوکراین ادامه دارد، شرکت «گاز پروم» روسیه صدور گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» را قطع کرد.

ادامه

اروپا, المان, بلژیک, تحریم, جنگ سرد, خبر, دانمارک, روسیه, شرق اروپا, غرب, فنلاند, هلند