اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

روسیه هواپیماهای مجهز به موشک‌های فراصوت را به کالینینگراد فرستاد

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که همزمان تنش‌های موجود با کشورهای عضو ناتو چند هواپیمای مجهز به موشک‌های فراصوت را به منطقه کالینینگراد اعزام کرده است.

 

به گزارش یورونیوز؛ کالینینگراد بخشی جدا از خاک روسیه اما متعلق به این کشور است که کنار دریای بالتیک و بین کشورهای لیتوانی و لهستان قرار دارد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای درباره استفاده از هواپیماهای مجهز به موشک‌های فراصوت در کالینینگراد اعلام کرد: «در چهارچوب انجام تدابیر راهبردی بازدارنده جدید سه فروند هواپیمای میگ-۳۱ با موشک‌های فراصوت کینژال به پایگاه هوایی چکالوفسک درکالینینگراد اعزام شدند.»

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که سه هواپیمای اعزام‌ شده به کالینینگراد واحدی رزمی تشکیل می‌دهند که در طول کل شبانه‌روز آماده انجام عملیات خواهد بود.

 

موشک‌های بالستیک و فراصوتی کینژال و موشک‌های زیرکون از جمله سلاح‌های جدید ارتش روسیه هستند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری این کشور آنها را «شکست‌ناپذیر» خوانده است. مسکو مدعی است که سامانه‌های دفاعی قادر به رهگیری این موشک‌ها نخواهد بود.

 

روسیه از زمان آغاز تهاجم نظامی به اوکراین تاکنون چند بار اعلام کرده که در عملیات نظامی خود از موشک‌های فراصوت استفاده کرده است.

 

تنش بین مسکو و اتحادیه اروپا طی هفته‌های اخیر بر سر منطقه محصور کالینینگراد افزایش یافته بود. لیتوانی در ماه ژوئن اجازه استفاده از خاک خود برای انتقال برخی از کالاها به کالینینگراد را لغو کرد. اتحادیه اروپا به دنبال اعتراض‌ها و تهدیدهای روسیه از لیتوانی خواست تا به استثنای تجهیزات نظامی اجازه انتقال دیگر کالاها به کالینینگراد را بدهد.

 

دولت روسیه برای ارسال کالا به کالینینگراد اغلب از خطوط ریلی که از خاک لیتوانی می‌گذرد استفاده می‌کند.

ماهاتیر محمد خواستار “روابط نزدیکتر” کشورهای آسه‌آن با چین شد

نخست‌وزیر اسبق مالزی “تحریکات آمریکا” را درخصوص تنش‌های فزاینده بر سر تایوان مقصر دانسته است و از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست تا به چین “نزدیک‌تر” شوند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, امنیتی, اندونزی, تایلند, تایوان, تحلیل, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, فیلیپین, مالزی

روسیه گاز «نورد استریم ۱» را به روی اروپا بست

در شرایطی که تنش‌های مسکو و اتحادیه اروپا بر سر اوکراین ادامه دارد، شرکت «گاز پروم» روسیه صدور گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» را قطع کرد.

ادامه

اروپا, المان, بلژیک, تحریم, جنگ سرد, خبر, دانمارک, روسیه, شرق اروپا, غرب, فنلاند, هلند

برگزاری رزمایش شبیه‌سازی نبرد هوایی با حضور ۱۷ کشور در استرالیا

استرالیا در حال حاضر در حال برگزاری مانوری در شمال این کشور با هدف شبیه سازی جنگ های هوایی با استفاده از جدیدترین جت ها با حضور آمریکا و شماری از همپیمانان خود است.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش, نیوزلند

رزمایش مشترک روسیه، چین، هند و .. در شرق دور روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزمایش‌های نظامی را با چین و تعدادی از کشورهای دیگر در شرق دور روسیه برگزار خواهد کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, الجزایر, امریکا, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوریه, شرق آسیا, کره شمالی, گزارش, لائوس, نیکاراگوئه, هندوراس