لاوروف: آمریکا به طور مستقیم در انفجارهای نورد استریم مشارکت داشت

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پنجشنبه (امروز) گفت، آمریکا به طور مستقیم در انفجارهایی که سال گذشته باعث آسیب جدی به خطوط لوله گاز نورد استریم شد، مشارکت داشته است.

به گزارش ایرنا، لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی تصریح کرد که آمریکا به طور مستقیم در انفجارهای خطوط لوله نورد استریم مشارکت داشته است.

لاوروف افزود: ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه روسیه با ابراز خوشحالی از انفجار در خطوط لوله نورد استریم به موضوع مشارکت آمریکا در این حمله اعتراف کرد. سخنان او نشان دهنده مشارکت مستقیم آمریکا در این حمله تروریستی است.

لاوروف همچنین در این مصاحبه تصریح کرد: روسیه به دنبال سوق دادن ارتش اوکراین به فاصله ای امن برای خود است.

وی گفت هرچه بیشتر تسلیحات دوربرد از سوی غرب به رژیم کی یف ارسال شود، آن ها را باید از خاک روسیه دورتر کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت، وی متقاعد شده است که کشورهای غربی با هر اقدامی بیشتر در باتلاق فرو می روند. لاوروف این وضعیت را به یک گلوله برفی تشبیه کرد و گفت: این اقدام با تجهیز اوکراین با نوعی کلاه ایمن برای نظامیان اوکراینی آغاز شد، سپس سلاح های کوچک ظاهر شدند اکنون آنها درباره هواپیماهای قدرتمند صحبت می‌کنند. رهبران اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون عرضه جت های جنگنده به اوکراین را رد کرده اند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان به ویژه گفته است که برلین، علیرغم تصمیم برای انتقال تانک های لئوپارد ۲ خود به کی یف، «تحت هیچ شرایطی» نیرو یا هواپیماهای جنگی به آنجا اعزام نخواهد کرد.

به گفته لاوروف، با این حال شولتس به توانایی در تغییر سریع موضع خود شناخته شده است.

همزمان امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه این احتمال را مطرح کرد که ارتش اوکراین می‌تواند جت‌های جنگنده را در صورت استفاده از آنها برای دفاع، به جای حمله به خاک روسیه به دست آورد.

به گفته لاوروف، مسکو به دنبال پایان دادن درگیری ها هست اما زمان عامل اصلی در پایان درگیری ها نیست.

وی اظهار داشت هیچ کس برای متقاعد کردن کی یف برای بازگشت به مذاکره با مسکو تلاشی نمی کند. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین احساس یک شخصیت مستقل را ندارد او مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

این مقام روس همچنین گفت: غرب امیدوار به شکست راهبردی روسیه است تا نتواند برای چند دهه خود را بازیابی کند. ما در کانون نبرد ژئوپلیتیکی قرار داریم.

لاوروف در بخشی از این مصاحبه گفت: این فرض که روسیه حاضر به مذاکره در مورد اوکراین نیست کذب است، مسکو به رد این موضوع ادامه خواهد داد.

به گفته این مقام روس، غرب تقریباً «روزانه»، کشورهای در حال توسعه، از جمله کشورهای آفریقایی را مجبور می‌کند تا تحریم‌هایی را علیه روسیه اجرا کنند.

لارووف در خصوص روابط بین روسیه و چین گفت این روابط از نظر کیفیت، برتر از یک اتحاد نظامی است. محدودیت یا تابویی وجود ندارد.

رسانه آمریکایی: نفوذ چین در حیاط خلوت آمریکا افزایش یافته است

شبکه خبری ان بی سی نیوز نوشت: انجام یک پروژه بندری در السالوادور نشان می‌دهد که چین چگونه به شکل فزاینده‌ای نفوذ خود را در حیاط خلوت آمریکا از جمله در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, السالوادور, امریکا, اورگوئه, برزیل, پرو, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

نشانه‌های زیادی وجود دارد که از بحرانی شدن نظم جهانی حکایت می‌کند. پاسخ آشفته بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا، بحران گسترده اقتصادی ناشی از آن، قوت گرفتن تفکرات ناسیونالیستی و پررنگ‌تر شدن مرزهای میان کشورها بخشی از نشانه‌های وضعیت شکننده نظام بین‌المللی است؛ نظامی که کشور مدعی رهبری‌اش، رئیس‌جمهوری دارد که همچنان بر شعار «نخست ... پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, اورآسیا, ایتالیا, ایدئولوژیک, برزیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, صربستان, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قطر, مصر, مقاله, نئولیبرالیسم, هندوستان

زاخارووا: رویدادهای افغانستان نشان‌دهنده زوال ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اوضاع افغانستان نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه ناتو توانایی هماهنگی در اقداماتشان را ندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, بالکان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شمال اروپا, عراق, ناتو

بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

جمهوری خلق چین پس از سال‌ها انزوای دیپلماتیک در انتهای دهه ۷۰ میلادی درها را به روی جهان گشود و عصر جدیدی از توسعه تقریبا همه جانبه را تحت رهبری دنگ شیائوپینگ آغاز کرد که به نوبه خود به الگویی برای برخی کشورهایی تبدیل شد که به دنبال احیای اقتصاد خود، رفع فقر و ایجاد ... بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, گواتمالا, مقاله