مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

قهرمان جنگی روس در سوریه کشته شد / گردان پلیس نظامی روسیه عازم سوریه شد

رسانه های روسی از کشته شدن آلکسی ناینودین که عنوان قهرمان جنگ را در چچن کسب کرده بود در سوریه خبر دادند.

 

 

چند رسانه از جمله روزنامه «اسپتس ناز روسیه» و نشریه «رازودچیک» نوشته اند که سرهنگ دوم ناینودین ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) در سوریه جان خود را از دست داده است.

 
این افسر بلندپایه روس متولد سال ۱۹۶۵ در منطقه کریمسک در استان کراسنودار به خاک سپرده شده است.

 
ناینودین فارغ التحصیل آموزشگاه عالی پدافند موشکی یاروسلاول در مناطقی همچون افغانستان، ارمنستان و کامچاتکا خدمت کرده و در دو جنگ چچن در سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ و ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ شرکت کرده بود.

 
وی بخاطر شرکت در جنگ ها چندین نشان از جمله نشان شجاعت و نشان خدمت به میهن درجه دوم دریافت کرده بود.

 
رسانه های روسی جزئیات بیشتری در باره کشته شدن این افسر روس اعلام نکرده اند.

 
نیروهای روسیه از مهر ماه سال گذشته به درخواست دولت قانونی روسیه در این کشور با تروریست ها می جنگند و بخش عمده این نبردها را نیروی هوافضای روسیه برعهده دارد اما واحدهای زمینی روسی نیز در اقداماتی همچون تجسس و شناسایی مراکز تروریست ها شرکت می کنند و تا کنون چند نفر از نیز جان خود را از دست داده اند.

 

 

گردان پلیس نظامی روسیه عازم سوریه شد

 
یونس بک یوکوروف رئیس جمهوری اینگوش روز سه شنبه اعلام کرد: گردان پلیس نظامی از جمهوری اینگوش (واقع در منطقه قفقاز روسیه) برای تامین امنیت نیروهای روسیه عازم سوریه شد.

 
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از رئیس جمهوری اینگوش نوشت: گردان پلیس نظامی در سوریه ماموریت غیرجنگی خواهد داشت و امنیت واحدهای هوایی روسیه و مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه را تامین می کند.

 
یوکوروف همچنین از ارسال یک کاروان کمک های انسانی ازجمهوری اینگوش به سوریه خبر داد.

 
نیروهای روسیه از مهر ماه سال گذشته به درخواست دولت قانونی روسیه در این کشور با تروریست ها می جنگند و بخش عمده این نبردها را نیروی هوافضای روسیه برعهده دارد اما واحدهای زمینی روسی نیز در اقداماتی همچون تجسس و شناسایی مراکز تروریست ها شرکت می کنند و تا کنون چند نفر از نیز جان خود را از دست داده اند.
ایرنا

پیشروی ارتش سوریه در حمص و درعا / بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه از کنترل داعش خارج شد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ارتش سوریه در چارچوب عملیات ادامه‌دار خود علیه داعش، میدان و پالایشگاه گاز طبیعی حیان در حومه شرقی حمص را بازپس گرفت. این پالایشگاه که بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه بود، مدتها پیش به دست داعش افتاد و بعدها تصاویری از منفجر کردن آن ... پیشروی ارتش سوریه در حمص و درعا / بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه از کنترل داعش خارج شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛ تسلط ارتش سوریه بر جاده «رقه-الباب»

وزارت دفاع روسیه از هلاکت ۶۵۰ تروریست در شهر الباب و آزادسازی منطقه «تادف» در این شهر توسط نیروهای ارتش سوریه خبر داد. به گزارش العهد، وزارت دفاع روسیه آماری از شماری تروریست های کشته شده در شمال سوریه ارائه داد.   در همین راستا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش سوریه بر منطقه «تادف» ... وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛ تسلط ارتش سوریه بر جاده «رقه-الباب»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

اسد: آزادسازی حلب مواضع غربی‌ها را تغییر داد / موازنه قوا به نفع جنگ علیه تروریسم تغییر یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز دوشنبه در جریان ملاقات هیئتی بلژیکی با وی در شهر دمشق گفت: موفقیت در از بین بردن تروریسم در سوریه، قطعا به کاهش گسترش آن در سراسر جهان منجر خواهد شد.   وی افزود: موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی شهر حلب ... اسد: آزادسازی حلب مواضع غربی‌ها را تغییر داد / موازنه قوا به نفع جنگ علیه تروریسم تغییر یافت

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

معارضان سوری: نیروهای ارتش سوریه داعش را در «الباب» محاصره کرده‌اند

منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند که ارتش سوریه و همپیمانان آن، عناصر گروه تروریستی داعش را در شهر الباب در شمال تحت محاصره کامل قرار داده‌اند.   به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان سوری)، امروز- دوشنبه- اعلام کرد که گروه تروریستی داعش ... معارضان سوری: نیروهای ارتش سوریه داعش را در «الباب» محاصره کرده‌اند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا