استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

صدراعظم اتریش: پوتین معتقد است در مسیر پیروزی در جنگ اوکراین قرار دارد

صدراعظم اتریش، اولین رهبر در اتحادیه اروپا که پس از حمله روسیه به اوکراین با ولادیمیر پوتین دیدار کرد، گفت که رئیس جمهوری روسیه “بر این باور است که دارد در جنگ اوکراین پیروز می‌شود.”

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه بیزنس اینسایدر، کارل نهامر، صدراعظم اتریش، اولین رهبر اتحادیه اروپاست که از زمان حمله روسیه به اوکراین به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه رفت. نهامر در مصاحبه‌ای به ان.بی.سی گفت: این  مذاکره “صریح و سخت” بود.

 

او همچنین بیان کرد که پوتین “منطق خودش از جنگ را دارد و فکر می‌کند روسیه دارد در این جنگ برنده می‌شود.”

 

کارل نهامر عنوان کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به پیروزی عملیات نظامی خود در اوکراین، حتی پس از خروج نیروهای روسیه از بخشی از این کشور پس از چند هفته درجا زدن، نسبتاً مطمئن است.

 

نهامر روز دوشنبه گذشته تبدیل به اولین رهبر اتحادیه اروپا شد که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، با پوتین دیدار می‌کند. نهامر در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی در روز شنبه بیان کرد که گفت‌وگویش با پوتین “دوستانه” نبود بلکه “صریح و سخت بود”.

 

او ادامه داد: “فکر می‌کنم او اکنون منطق خودش از جنگ را دارد. او فکر می‌کند که جنگ برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه ضروری است. او به جامعه بین‌المللی اعتماد ندارد. او اوکراینی‌ها را مسئول نسل‌کشی در منطقه دونباس می‌داند.”

 

نهامر در پاسخ به پرسش مجری این شبکه از او درباره اینکه آیا پوتین فکر می‌کند در این جنگ پیروز می‌شود، گفت که از نظرش “پوتین معتقد است که دارد در این جنگ پیروز می‌شود.”

 

نهامر چند روز پیش گفت که “پس از گفت‌وگوهایش با پوتین مشخصا خوش‌بین نیست.”

 

صدراعظم اتریش طی یک نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: “من برای پوتین روشن کردم که کسی نگرش و دیدگاه او را ندارد. او آن را نوعی عملیات دفاع شخصی از جانب فدراسیون روسیه می‌داند. او آن را عملیات نظامی ویژه می‌نامد. من آن را جنگ می‌خوانم.”

 

او گفت: “ما باید به چشمان او نگاه کنیم و باید در ارتباط با آن چیزی که در اوکراین می‌بینیم با او مقابله کنیم.”

 

نهامر قبل از ورود به مسکو در روز دوشنبه گذشته، از شهر بوچا، واقع در حومه کی‌یف، شهری که چندی پیش شواهدی از وقوع خشونت‌ها در آنجا انتشار یافت، بازدید کرده بود.

 

این صدراعظم اتریش گفت که در ارتباط با آنچه که در شهر بوچا دیده بود با پوتین تقابل پیدا کرد و گفت‌وگویش با پوتین “یک گفت‌وگوی دوستانه نبود.”

 

وی افزود: “پوتین گفت از یک سو با تحقیقات بین‌المللی همکاری خواهد کرد و از سوی دیگر او به من گفت که به دنیای غرب اعتماد ندارد. بنابراین این در آینده مشکل‌ساز خواهد بود.”

هشدار آمریکا درباره اجرایی شدن توافقنامه امنیتی چین و جزایر سلیمان

آمریکا به شدت نگران اجرایی شدن توافقنامه امنیتی چین با جزایر سلیمان است و به همین دلیل قصد دارد بار دیگر سفارت خود را در این کشور جزیره‌ای اقیانوس آرام بازگشایی کند.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جزایر سلیمان, جنگ سرد, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

روسیه هواپیمای حامل تسلیحات غربی برای اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

هشدار روسیه؛ در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به‌ناتو، مسکو تسلیحات اتمی وارد بالتیک می‌کند

به گزارش فارس، بنابر بیانیه مطبوعاتی ناتو که روز پنجشنبه منتشر شد، گروهی از کشتی‌های جنگی ناتو متعلق به گروه یک نیروی دریایی دائمی ناتو (SNMG1) و گروه یک دائمی ناتو برای مقابله با مین‌های دریایی  (SNMCMG1) ورود به دریای بالتیک را برای شرکت در رزمایش‌های مشترک با کشورهای متحد و شریک آغاز کرده‌اند و برخی از آن‌ها در بندری ... هشدار روسیه؛ در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به‌ناتو، مسکو تسلیحات اتمی وارد بالتیک می‌کند

ادامه

استونی, اوکراین, بالکان, بیانیه, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, کانادا, ناتو