پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. پاتروشف طی ... پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بیولوژیکی, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

شبکه خبری راشا تودی در گزارشی به حضور آژانس توسعه جهانی آمریکا در ارمنستان پرداخت که به عنوان «تکه‌ای از سازمان سیا» در این کشور منطقه قفقاز جنوبی فعالیت می‌کند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشا تودی، مسئولان ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ هفته گذشته پس از مواجهه با یک عملیات ... روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, اروپا, استراتژیک, انگلیس, اورآسیا, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, فساد, قفقاز, گزارش

کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

یک نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا گفت، واشنگتن بالغ بر ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین صرف کرده در حالی که همزمان دسترسی میلیون‌ها شهروند آمریکایی به کمک‌های غذایی و بیمه بهداشت و درمان را سلب کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد رقابت درون حزبی ... کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, گزارش, ناتو

واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادعای رسانه‌ها مبنی بر ساخت آزمایشگاه بیولوژیکی مخفی از سوی آمریکا در تایوان واکنش نشان داد و گفت که پکن ساکت نخواهد ماند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، بر اساس گزارش رسانه های تایوان،ایالات متحده ... واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آمریکا, بیولوژیکی, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

هیچ یک از طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن جنگ اوکراین، تاکنون نتیجه‌ای نداشته و دلیل اصلی آن، مخالفت غرب و آمریکا با هر صلحی پیش از وارد کردن ضربه‌ای اساسی به پوتین است. به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل ... چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, اروپا, اندونزی, انگلستان, اوکراین, اوگاندا, برزیل, بلاروس, بیولوژیکی, چین, روسیه, سازمان ملل, غرب, فرانسه, کنگو, مصر, مقاله

برنامه‌ریزی برای پاشیدن تسلیحات بیولوژیکی ایالات متحدۀ آمریکا بواسطۀ پهپادها

وزارت دفاع روسیه شواهد جدیدی از دخالت نهادهای دولتی و مقامات ایالات متحدۀ آمریکا در تحقیقات بیولوژیکی نظامی در آزمایشگاه‌های آمریکایی در خاک اوکراین ارائه داد.

 

دیروز ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع رادیوآکتیو، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، مکاتبات هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا با کارمندان دفتر کاهش تهدیدات بیولوژیک وزارت دفاع آمریکا و پیمانکاران پنتاگون در اوکراین را افشا کرد.

 

محتوای این نامه‌ها حاکی از آن است که بایدن پسر نقش مهمی در ایجاد بنیان مالی برای کار بر روی عوامل بیماری‌زا در اوکراین بازی کرده است.

 

کریلوف اسامی مقامات آمریکایی را که در ساخت اجزای سلاح‌های بیولوژیکی در چنین آزمایشگاه‌هایی شرکت داشتند، برشمرد. یکی از چهره‌های کلیدی رابرت پوپ، کارمند وقت آژانس پشتیبانی از کاهش تهدیدات، مدیر برنامۀ کاهش تهدیدات بیولوژیک و مبتکر ایدۀ ایجاد یک انبار مرکزی میکروارگانیسم‌های بویژه خطرناک در کیف می‌باشد.

 

ژنرال کریلوف گفت: «پوپ در نامۀ خود به وزیر بهداشت اوکراین، اولیانا سوپرون (شهروند آمریکایی)، ضمن تأکید ویژه بر تأمین شرایط دسترسی متخصصان آمریکایی به تأسیسات بیولوژیکی اوکراین و شروع کار بر روی تشکیل انبار میکروارگانیسم‌ها در کی‌‌یف، از فعالیت‌های وزارت بهداشت اوکراین صمیمانه قدردانی می‌کند». وی با یادآوری چگونگی پایان یافتن چنین فعالیت‌هایی افزود: در اوایل فوریه ٢٠٢٢، تمام مواد بیولوژیکی بیماری‌زا از انبار با هواپیمای ترابری از طریق اودسا به ایالات متحدۀ آمریکا منتقل گردید.

 

وزارت دفاع روسیه با عطف توجه به واقعیت‌ توسعۀ تجهیزات پخش و استفاده از سلاح‌های بیولوژیک در ایالات متحدۀ آمریکا می‌گوید، که ادارۀ ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده مجوز پاشیدن حشرات آلوده در هوا بواسطۀ پهپاد را طبق سند شماره «ان ٨-٩۶٧- ٠٢٩» صادر کرده است. در متن توضیحات ثبت اختراع آمده است که با استفاده از این دستگاه می‌توان نیروهای دشمن را بدون خطر برای پرسنل ارتش آمریکا منهدم یا از کار انداخت.

 

کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیتۀ امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه: تحقیق و بررسی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین برای امنیت فدراسیون روسیه بسیار مهم است.

 

در اسلایدهایی که کریلوف ارائه کرد، انواع مختلف مهمات برای پخش مواد شیمیایی و بیولوژیکی نشان داده می‌شود. امکان تجهیز کپسول آن‌ها با مواد سمی، رادیوآکتیو یا تخدیری و همچنین، با عوامل محرک بیماری‌های عفونی وجود دارد. کریلوف افزود: «درخواست شرکت اوکراینی «موتور سیچ» از شرکت ترکیه‌ای سازندۀ هواپیماهای بدون سرنشین «بایراکتار» بسیار جالب توجه است. ماهیت آن عبارت از این است که آیا می‌توان این پهپادها را به تجهیزات‌ها و مکانیسم‌هایی برای پاشیدن ذرات معلق در هوا با ظرفیت بیش از ٢٠ لیتر مجهز کرد؟ به لطف برد پروازی این نوع پهپادها تا ٣٠٠ کیلومتر و تجهیزات کانتینرهای آن‌ها با مواد بیولوژیکی، خطر واقعی استفادۀ گسترده از سلاح‌های بیولوژیکی در قلمرو فدراسیون روسیه وجود دارد. در واقع، ما اکنون در مورد توسعۀ تجهیزات فنی توسط رژیم کی‌یف بمنظور توزیع و کاربست سلاح‌های بیولوژیکی و امکان استفاده از آن‌ها علیه روسیه صحبت می‌کنیم».

 

باضافۀ این‌ها، لازم به ذکر است که داوطلبان به ویروس تب کریمه کنگو، هانتا ویروس و عامل موجد لپتوسپیروز آلوده شده بودند. نگرش تحقیرآمیز نسبت به اوکراینی‌ها مشخصۀ آشکار ایالات متحده است. در آنجا به کشورهای در حال توسعه بمثابه محل آزمایش اجزای سلاح‌های بیولوژیکی و مواد دارویی نگاه می‌کنند.

https://rg.ru/2022/04/01/biologicheskoe-oruzhie-ssha-namechali-raspyliat-s-bespilotnikov.html
ترجمه؛ ا. م. شیری

مسکو: سازمان تروریستی کلاه سفیدها مشارکت فعالی در اقدامات تحریک‌آمیز در اوکراین دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مشارکت فعال اعضای سازمان کلاه سفیدها در اقدامات تحریک آمیز در اوکراین امری علنی و آشکار شده است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, تروریسم, روسیه, سوئد, سوریه, فنلاند

چرا آمریکا برای ایجاد سازوکار راستی‌آزمایی تسلیحات بیولوژیک مانع‌تراشی می‌کند؟

ایالات متحده شماری از میکروب‌ها از جمله باکتری عامل بیماری حصبه را در شمال کره و شمال شرقی چین پخش کرد و باعث شد در این نواحی حصبه شیوع یابد به گونه‌ای که تاکنون چنین چیزی مشاهده نشده بود. آمریکا در این مناطق طاعون، وبا و آنسفالیت را شیوع داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, مقاله

آزمایشگاه‌ شیمیایی آمریکا در اوکراین باعث نگرانی جهانی شده است

دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل اعلام کرد که اطلاعات درباره آزمایشگاه‌های شیمیایی آمریکا در اوکراین باعث نگرانی بزرگ جهانی شده است.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, سازمان ملل, صلح, گرجستان, گزارش

افشاگری مسکو درباره نقش پسر بایدن در پروژه‌های ساخت سلاح زیستی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد به‌دست آمده از ایمیل‌های پسر رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد او نقشی کلیدی در ساخت سلاح‌های زیستی در اوکراین داشته است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا