وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

اتحادیه اروپا از اصرار ایالات متحده بر مصادره دارایی‌های روسیه خشمگین است. به گزارش واشنگتن پست (WP)، مقامات کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را مصادره کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به گفته این منابع، اروپایی‌ها بیم آن دارند که توقیف دارایی‌ها نه تنها قوانین بین‌المللی را نقض کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران ... عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

روسیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه قرار داد

دولت روسیه اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های یکجانبه‌ای که اتحادیه اروپا طی هفته‌های اخیر علیه افراد و نهادهای روسی اعمال کرده، تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعمال می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تاکید شده که سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از حد و مرز فراتر رفته است و بروکسل از زمانی که ما عملیات نظامی خود را در اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز کردیم، محدودیت‌های یکجانبه‌ای را «به‌صورت دسته جمعی و خودسرانه علیه شرکت‌ها و شهروندان روسی اعمال کرده است.

 

این بیانیه، اتحادیه اروپا را به “نادیده گرفتن تمام استانداردهای حقوقی بین‌المللی” با انتشار اطلاعات شخصی افرادی که در لیست سیاه خود درج کرده، متهم و اشاره کرد که بروکسل تلاش می‌کند مسکو را مسئول «بحران ساختاری در حوزه امنیت اروپا» معرفی کند.

 

این وزارتخانه تاکید کرد که اقدامات اتحادیه اروپا بخشی از رویکرد جمعی غرب با هدف بازدارندگی روسیه و تابع ساختن آن در راستای از سرگیری هژمونی مطلق غرب در جهان، جلوگیری از تضمین امنیت و حفظ منافع ملی کشورمان است.

 

در این بیانیه آمده است: تحولات هفته های اخیر نشان داد که این قبیل تلاش‌ها محکوم به شکست است.

 

این وزارتخانه هشدار داد که این اقدامات اتحادیه اروپا “نه تنها به بن بست در روابط خود با روسیه منجر می‌شود، بلکه امنیت و رفاه شهروندان اروپایی و ثبات سیستم اقتصادی و مالی جهانی را نیز به خطر می اندازد.”

 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، در واکنش به تحریم های دسته جمعی یکجانبه اتحادیه اروپا، طرف روسی تصمیم گرفت بر اساس اصل اقدام متقابل که یکی از اصول اساسی حقوق بین‌الملل است، فهرست نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نهادهای اروپایی را که حق ورود به خاک روسیه را ندارند، گسترش دهد.

 

این وزارتخانه توضیح داد که این محدودیت‌ها شامل «رهبران بلندپایه اتحادیه اروپا»، از جمله تعدادی از اعضای کمیسیون اروپا، رهبران ساختارهای نظامی اتحادیه و اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا می‌شود که «سیاست‌های ضد روسی» را ترویج می‌کنند.

 

در این بیانیه اشاره شده است که در فهرست سیاه روسیه اسامی مقامات بلندپایه از جمله نمایندگان دولت‌ها و پارلمان‌های تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شخصیت‌های عمومی و کارمندان رسانه‌ها که مسئولیت اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه روسیه را بر عهده دارند نیز درج شده است.

 

این وزارتخانه تاکید کرد که در پیامی شفاهی به نماینده اتحادیه اروپا در مسکو به وی درباره رویه جدید خود اطلاع و هشدار داده است که “هر گونه اقدام خصمانه اتحادیه اروپا و اعضای آن از این پس پاسخ سختی را به همراه خواهد داشت.”

 

این وزارتخانه اسامی مقامات اروپایی که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند را فاش نکرد.

افشاگری مسکو درباره نقش پسر بایدن در پروژه‌های ساخت سلاح زیستی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد به‌دست آمده از ایمیل‌های پسر رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد او نقشی کلیدی در ساخت سلاح‌های زیستی در اوکراین داشته است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

بازگشت فضانوردان آمریکایی و روس با سفینه سایوز به زمین

در گرماگرم تنش های فزاینده میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین؛ یک فضانورد آمریکایی به همراه ۲ همتای روس، روز چهارشنبه با یک فضاپیمای سایوز از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, قزاقستان