نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

روسیه هواپیمای حامل تسلیحات غربی برای اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس؛ وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد که شهر بندری و راهبردی ماریوپل را به طور کامل از جنگجویان آزوف، مزدوران و نیروهای مسلح اوکراینی پاکسازی کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه افزود: «ارتش اوکراین و دیگر نهادهای مسلح اوکراینی تا کنون ۲۳ هزار نفر از نیروهایشان را از دست داده‌اند».

 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات طرف اوکراینی در شهر ماریوپل به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

 

این در حالی است که دولت بایدن چهارشنبه گذشته از کمک تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد.

 

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت «جو بایدن» تا کنون ۳.۲ میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین انجام داد که شامل ۲.۶ میلیارد دلار از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌باشد.

 

وزیر خارجه اوکراین هفته پیش و پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در پیامی توییتری نوشت: «من امروز اینجا آمدم تا درباره سه چیز خیلی مهم صحبت کنم: تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات».

 

دور اخیر کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین شامل ترکیبی از تسلیحات و دیگر تجهیزاتی است که واشنگتن پیشتر در اختیار کی‌یف قرار داده بود و همچنین قابلیت‌های جدیدی است که پیشتر برای اوکراین ارسال نشده بود.

 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز جمعه مدعی شد به یادداشت هشدارآمیز روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها دست یافته است.

 

این روزنامه نوشت، روسیه این هفته یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش اخطار درباره محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.

افزایش احتمال درگیری بین روسیه و آمریکا پس از اسارت یک ژنرال آمریکایی در ماریوپل

با ادامه ارسال سلاح از طرف واشنگتن و ناتو به اوکراین و اسارت یک ژنرال آمریکایی در ماریوپل برخی از افزایش درگیری میان روسیه و آمریکا خبر دادند.

ادامه

اسلواکی, امپریالیسم, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لهستان, لوگانسک, ناتو

صدراعظم اتریش: پوتین معتقد است در مسیر پیروزی در جنگ اوکراین قرار دارد

صدراعظم اتریش، اولین رهبر در اتحادیه اروپا که پس از حمله روسیه به اوکراین با ولادیمیر پوتین دیدار کرد، گفت که رئیس جمهوری روسیه “بر این باور است که دارد در جنگ اوکراین پیروز می‌شود.”

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اوکراین, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

چین نسبت به “تراژدی به سبک اوکراین” در آسیا هشدار داد

وزیر امور خارجه چین به ویتنام گفت که بحران اوکراین یک برهه مهم برای این دو کشور است که در کنار هم و با توجه به “لطمات ناشی از استراتژی هند – اقیانوسیه آمریکا” می‌توانند در صلح منطقه‌ای مشارکت کنند.

ادامه

آ. سه. آن, اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, گزارش, ویتنام